بلاگ

تخمین زمان مطالعه 3 دقیقه (678 کلمه)

هزینه ارتودنسی دندان چقدر است؟ (محدوده قیمت ارتودنسی)

Functional-orthodontics هزینه ارتودنسی دندان چقدر است؟ (محدوده قیمت ارتودنسی)
به طور کلی هزینه های دندان پزشکی در ایران به نسبت درآمد مردم زیاد هستند و ارتودنسی دندان نیز از این قاعده مستثنا نیست. اما نکته ی قابل توجه زمان بر بودن درمان ارتودنسی و امکان قسط بندی و پرداخت در طی درمان می باشد.در اینجا هزینه ارتودنسی را در سال 1400 بیان خواهیم کرد

پرداخت هزینه ارتودنسی به په صورت است؟ 

وجود ناهماهنگی و نامرتبی در دندان و فک یک مشکل بسیار شایع می باشد و نیاز به درمان ارتودنسی دارد. اما موضوعی که باعث نگرانی افراد می شود، هزینه ارتودنسی دندان است که اغلب بسیار پر هزینه و زمان بر می باشد. به این دلیل که برعکس فرآیندهای معمول دندانپزشکی مثل کشیدن یا ترمیم دندان ها، ارتودنسی یک درمان متفاوت است. چون این درمان از فردی به فرد دیگر، نسبت به مشکل دندان ها و فک می تواند متفاوت باشد. بنابراین اعلام دقیق هزینه ارتودنسی کاملا غیر ممکن می باشد. و تنها با مراجعه به دندانپزشک و معاینه دندان ها امکان پذیر است.

نکته ی دیگری که باید به آن توجه کرد این است، امکان پرداخت با شرایط متفاوت برای بیمار وجود دارد. و شما لازم نیست تمام مبلغ هزینه ارتودنسی را به صورت یکجا پرداخت کنید .

همانطور که اشاره شد ارتودنسی دندان یک فرایندی طولانی مدت است، یعنی به طور متوسط حدود یک تا یک و نیم سال این درمان زمان می برد.که اغلب شما می توانید این مبلغ را در طی مراجعات خود به دندان پزشکی و به صورت قسطی پرداخت کنید.تا فشار مالی به شما وارد نشود.

پس اگر جزو افرادی هستید که به درمان ارتودنسی نیاز دارند بدون فوت وقت و بدون نگرانی بابت هزینه ها برای درمان به دندانپزشک مراجعه کنید.

آیا برای پرداخت هزینه ارتودنسی روی کمک بیمه می توان حساب کرد؟

متاسفانه در بیشتر موارد پاسخ این سوال منفی است. به این دلیل که درمان ارتودنسی بیشتر جنبه ی زیبایی دارد، اکثر بیمه ها هزینه ارتودنسی را قبول نمی کنند. اما تعدادی بیمه دندان پزشکی وجود دارند که با دریافت مبلغی به صورت ماهیانه یا سالیانه به شما کارت تخفیف هایی میدهند که میتوانید از آن ها برای کاهش هزینه درمان خود در تمامی شاخه های دندانپزشکی استفاده کنید. و همچنین هزینه ارتودنسی در دانشکده های دندان پزشکی سبک تر و کم هزینه تر از مطب های دندانپزشکی انجام می پذیرد. 

هزینه ارتودنسی دندان در سال 1400 

قبل از اعلام هزینه ها باید این نکته را متذکر شویم که ارتودنسی دندان یک روش ثابت نیست بلکه مجموعه ای از روش هاست که برایهر کدام از روش ها از دستگاه های خاصی استفاده می شود و طبیعتا هزینه ها نیز متفاوت خواهد بود. و نکته ی دیگر این است که حتی اگر شما یک دندان نامنظم و کج داشته باشید مجبور هستید کل فک را براکت نصب کنید به این دلیل که امکان نصب یک براکت روی یک دندان وجود ندارد و برای صاف کردن یک دندان گاهی باید تمام دندان ها جابجا شوند. دستگاه های ارتودنسی به طور کلی دو نوع ثابت و متحرک هستندکه قصد داریم هزینه هر کدام را به صورت جداگانه در اینجا یادآور شویم.

  • ارتودنسی ثابت: روش درمانی است دستگاه به طور ثابت به دندان بیمار وصل میشود و غیر قابل خارج کردن توسط بیمار است. که هزینه آن از 12 میلیون به بالا برای هر فک است.
  • ارتودنسی دیمون: از 13 میلیون به بالا برای هر فک است . که گاهی به 15 میلیون نیز می رسد.
  • ارتودنسی ثابت سرامیکی: 13 میلیون برای هر فک.
  • ارتودنسی متحرک و شفاف: 9 میلیون برای هر فک.
  • ارتودنسی لینگوال:15 میلیون برای هر فک. ارتودنسی لینگوال به این دلیل که براکت ها به جای جلوی دندان ها در پشت آنها نصب میشوند، هزینه آن کمی بالاتر می باشد.
  • ارتودنسی ثابت فانکشنال: بالای 7 میلیون برای هر فک.
  • ارتودنسی با کشیدن دندان: به ازای هر دندان 4 میلیون به هزینه نهایی اضافه می شود.
  • ارتودنسی با جراحی فک: جراحی فک که برای درمان و اصلاح ناهنجاری های فک و دهان صورت می گیرد و به نسبت شدت ناهنجاری ها می تواند متفاوت باشد و تا 20 میلیون هم می تواند هزینه بردار باشد.

مطالب مرتبط

 

نظرات

نظري ارسال نشده است
default_blogger هزینه ارتودنسی دندان چقدر است؟ (محدوده قیمت ارتودنسی)
عضو سایت هستید؟ وارد شوید
مهمان
پنج شنبه, 09 فروردين 1403

تصویر امنیتی

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://ortodonsi.com/

مطب های ارتودنسی دکتر مرتضی عشاق

چه موقع ارتودنسی کنیم

دانستنی های ارتودنسی

آیا می دانید اندازه دندانهای دائمی‌ ممکن است نسبت به اندازه فک خیلی بزرگ یا کوچک باشند؟ به عنوان مثال، اگر کودکی فک کوچک را از مادر و دندانهای بزرگ را از پدر به ارث برده باشد، دندانها در فک جا نمی‌‌شوند. آیا می دانید براساس پژوهشی که در نوجوانان 13-8 ساله ایرانی انجام شد، اصلی ترین علت ایجاد کننده ناهنجاری فکی، عقب بودن و کوچکی اندازه فک پایین می‌باشد؟

اطلاعات بیشتر

پرسش و پاسخ

آیا دستگاههای ارتودنسی موجب درد و ناراحتی می شوند؟

مرتضی عشاق درمانهای ارتودنسی دردی مانند درد تزریق ندارند بلکه فقط برای یک تا دو روز بعد از هر ویزیت، دندانها کمی حساس می شوند. به مرور که درمان ارتودنسی پیش می رود از این حساسیت نیز کاسته می شود. در مواردی که این حساسیت در 2-1 روز اول آزار دهنده باشد می توان از استامینوفن استفاده نمود. هر چند در این موارد اگر دارویی نیز مصرف نشود پس از سپری شدن 2-1 روز این حساسیت خود به خود برطرف می شود.

اطلاعات بیشتر