ارتودنسی | محاسبه قیمت و مشاوره با ارسال عکس - دکتر عشاق متخصص ارتودنسی

ارتودنسی

ارتودنسی که امروزه طرفداران بسیاری دارد از جمله روش­های درمانی جهت زیبا سازی و اصلاح بدشکلی دندان­ها می­باشد. این روش از تنوع بالایی برخوردار است و با کمک بیمار و دندانپزشک و پس از بررسی یک نوع آن که با توجه به شرایط بیمار از همه مناسب­تر است انتخاب می­گردد.

ارتودنسی و مراحل مختلف آن

امروزه زیبایی ظاهری بسیار مورد توجه است. از آنجایی که ظاهر دهان و دندان در زیبایی تاثیر بسزایی دارد رسیدگی به آنها برای عموم مردم در اولویت قرار دارد. ارتودنسی دندان از جمله خدمات زیبایی می­باشد که فاصله بین دندان­ها و ناهنجاری­های دهان و دندان­ها، بیرون زدگی، چرخش، جا به جایی ریشه و تورفتگی را اصلاح می­کند. طول درمان در بین بیماران مختلف متفاوت است و دندانپزشک آن را تعیین می­کند. میانگین طول درمان دو سال است اما ممکن است به کمتر از یک سال یا نزدیک به سه سال هم برسد. طول درمان به عوامل مختلفی از جمله سن، نوع درمان، همکاری بیمار و شدت وخامت دندان­ها بستگی دارد. درد آن قابل کنترل و قابل تحمل است. بیمار به خصوص در روزهای اول درمان ممکن است درد داشته باشد که طبیعی است اما اگر درد تداوم یابد و شدید و غیر قابل تحمل شود بیمار باید به دندانپزشک خود مراجعه نماید. این روش درمانی با رفع نابهنجاری­های دندان عمر دندان­ها را افزایش می­دهد. ارتودنسی تنوع بسیاری دارد که بیمار و دندانپزشک می­توانند یکی از انواع آن را انتخاب کنند. پس از انجام آن حفظ بهداشت دهان و دندان سهل­تر می­گردد، آسیب پذیری لثه و دندان کاهش می­یابد و اختلال در بلع و هضم غذا را نیز رفع می­نماید. رعایت بهداشت دهان و دندان اهمیت بسیاری دارد و در صورت بی توجهی احتمال پوسیدگی دندان­ها وجود دارد. در ارتودنسی دقت و مهارت دندانپزشک بسیار اهمیت دارد و در انتخاب متخصص ماهر و با تجربه باید بسیار دقت کرد

عموما بهترین سن برای ارتودنسی بین 8 تا 12 سال است زیرا استخوان­های فک همچنان در حال رشد هستند و به کار گیری آن بهتر می­تواند به دندان­ها نظم دهد. برای درمان ممکن است به کشیدن یک یا تعدادی از دندان­ها نیاز باشد. فضای خالی بین دندان­ها با درمان برطرف می­شود. پس از درمان معمولا هر 4 الی 5 هفته یک بار برای معاینه باید به دندانپزشک مراجعه کرد. مراحل این شیوه درمانی عبارتند از:

• 1.مشاوره و معاینه توسط دندانپزشک برای مشخص کردن نیازهای بیمار
  • 2.قالب گیری از دندان­ها
  • 3.تصویربرداری و عکس برداری
  • 4.معاینه مجدد دندان­ها
  • 5.تعیین انواع ارتودنسی و انتخاب یک نوع از آنها برای درمان
  • 6.گذاشتن بریس یا براکت در دهان و آغاز درمان
  • 7.برنامه ریزی برای جلسات درمانی جهت تکمیل مراحل مختلف ارتودنسی
  • 8.استفاده از نگهدارنده و خارج کردن بریس از دهان

کاربرد لیزر در ارتودنسی

امروزه جهت کاهش درد و تورم لثه از لیزر برای ارتودنسی دندان­ها استفاده می­شود که عملکرد و سرعت درمان بالایی دارد. همچنین به دلیل دقت و تمرکز بالا به بافت­های اطراف صدمه نمی­زند. لیزرها انواع مختلفی دارند مثل co2، دیود و اربیوم. از جمله کاربردهای لیزر در ارتودنسی عبارتند از:

• بازسازی ظاهر لثه برای پیشرفت و بهبود درمان.
  • برای آغاز درمان بریس­­ها را روی دندان­ها متصل می­کند و در پایان نیز براکت­ها را جدا می­کند.
  • متخصص با کمک لیزر لثه را جهت قرار گیری سیستم ارتودنسی برمی­دارد.

ارتودنسی دندان با کمک لیزر کاملا بی خطر است و متخصص عموما درباره نحوه عملکرد، فواید و معایب و بی خطر بودن آن به بیمار توضیحاتی ارائه می­دهد.

یکی از مهم­ترین مسائلی که ذهن بیمار را درگیر می­کند بحث هزینه ارتودنسی می­باشد. این هزینه به عوامل گوناگونی مانند مدت درمان، نوع مواد به کار برده شده، اقدامات قبل از درمان (مانند جرم گیری، ترمیم و پرکردن) و .... بستگی دارد. بنابراین به طور دقیق هزینه این کار را نمی­توان برآورد کرد. به طور کلی هزینه ارتودنسی سرامیکی از نوع فلزی بیشتر است که به عوامل مختلفی نیز همچون نوع دندان­ها، شدت نابهنجاری و کیفیت مواد بستگی دارد. امکان محاسبه قیمت و مشاوره با ارسال عکس نیز جهت رفاه حال مراجعین فراهم شده است. برای این منظور لازم است عکس دندان­های خود را ارسال کنید سپس دندانپزشک پس از بررسی هزینه حدودی ارتودنسی را برای شما تعیین می­کند.