مقالات

معاینه ارتودنسی

معاینه دقیقتر دهان

معاینه ارتودنسیممکن است از شما قالبگیری انجام شود، سپس  این قالب با گچ ریخته می‌‌شود تا دقیقاً وضعیت دندانهای شما تقلید شود.

این مدل گچی،  یک وسیله مهم برای متخصص ارتودنسی است، زیرا وضعیت دندانهای شما را قبل از شروع درمان ارتودنسی ثبت می‌‌نماید.

عکسی (فتوگرافی) از دندانها، صورت و نیمرخ شما، به متخصص کمک می‌کند که برای شما درمانی طراحی کند و پیشرفت کار شما را کنترل نماید.

مطب های ارتودنسی دکتر مرتضی عشاق

چه موقع ارتودنسی کنیم

دانستنی های ارتودنسی

آیا می دانید اندازه دندانهای دائمی‌ ممکن است نسبت به اندازه فک خیلی بزرگ یا کوچک باشند؟ به عنوان مثال، اگر کودکی فک کوچک را از مادر و دندانهای بزرگ را از پدر به ارث برده باشد، دندانها در فک جا نمی‌‌شوند. آیا می دانید براساس پژوهشی که در نوجوانان 13-8 ساله ایرانی انجام شد، اصلی ترین علت ایجاد کننده ناهنجاری فکی، عقب بودن و کوچکی اندازه فک پایین می‌باشد؟

اطلاعات بیشتر

پرسش و پاسخ

آیا دستگاههای ارتودنسی موجب درد و ناراحتی می شوند؟

مرتضی عشاق درمانهای ارتودنسی دردی مانند درد تزریق ندارند بلکه فقط برای یک تا دو روز بعد از هر ویزیت، دندانها کمی حساس می شوند. به مرور که درمان ارتودنسی پیش می رود از این حساسیت نیز کاسته می شود. در مواردی که این حساسیت در 2-1 روز اول آزار دهنده باشد می توان از استامینوفن استفاده نمود. هر چند در این موارد اگر دارویی نیز مصرف نشود پس از سپری شدن 2-1 روز این حساسیت خود به خود برطرف می شود.

اطلاعات بیشتر