بلاگ

تخمین زمان مطالعه 3 دقیقه (603 کلمه)

زیبایی صورت با ارتودنسی چقدر مرتبط است؟

Facial-beauty-with-orthodontics زیبایی صورت با ارتودنسی چقدر مرتبط است؟

زیبایی صورت با ارتودنسی مسئله ای بسیار مهم و حائز اهمیت است و این اهمیت از آنجایی ناشی می شود که در حال حاضر ارتودنسی را از جمله موثرترین شیوه های رفع ناهنجاری های فک و دندان محسوب می کنند. هر چند که ارتودنسی یک شیوه درمانی پرفایده و دارای مزایای سلامتی بسیاری به شمار می آید اما اغلب افراد هدف از انجام آن را تنها رسیدن به زیبایی صورت می دانند و از این طریق می خواهند به توازن چهره، که یکی از مهم ترین فاکتورها در زیبایی و جذابیت است، برسند. 

زیبایی صورت با ارتودنسی چگونه ممکن می شود؟ 

زیبایی صورت با ارتودنسی بر اثر هماهنگی ایجاد شده بین فک پایین و بالا و همچنین قرارگیری مرتب دندان ها در کنار هم ممکن می شود. در حقیقت ارتودنسی با رفع ناهماهنگی ها و فاصله نامتعارف بین دندان ها و فک موجب ایجاد تغییرات در راستای زیباتر شدن چهره می گردد.

اهمیت وضعیت فک و چانه و حالت دندان ها در زیبایی صورت بسیار شایان توجه است و ارتودنسی روشی محسوب می شود که انجام درمان را در کنار زیبایی به ارمغان می آورد. پس توجه اغلب افراد غیر متخصص در انتخاب شیوه درمانی ارتودنسی تنها به تاثیر آن در زیبایی چهره معطوف است.

زیبایی صورت با ارتودنسی تا چه اندازه میسر می شود؟ 

منظور از این پرسش آن است که ارتودنسی تا چه اندازه می تواند بر زیبایی صورت تاثیرگذار باشد؟ تاثیر ارتودنسی بر زیبایی و تغییر چهره صورت بستگی به تغییرات ایجاد شده بر اثر این روش در قرار گرفتن دندان ها و حالت فک دارد. به عبارتی توجه داشته باشید که کج بودن فک، عقب یا جلو بودن چانه، بی نظمی دندان ها و ... از جمله مشکلاتی هستند که تاثیر سوئی بر زیبایی چهره می گذارند و هر چه شدت این ناهماهنگی ها بیشتر باشد تغییر حالت چهره و زیباتر شدن آن بر اثر ارتودنسی بیشتر نمود پیدا خواهد کرد.

در حالت کلی زیبایی صورت با ارتودنسی با تاثیر این روش بر چانه، دندان ها، بینی و ... میسر می شود که در زیر برخی از این تاثیرات را به طور مجزا مورد بررسی قرار می دهیم.

زیبایی صورت با ارتودنسی در ناحیه چانه

چانه یکی از مهم ترین اعضای صورت بوده و بر زیبایی چهره بسیار تاثیرگذار است. این عضو متصل به فک پایین می تواند تحت تاثیر مستقیم ارتودنسی به بهترین حالت خود برسد و بر زیبایی و جذابیت چهره بیافزاید. رفع کجی فک علاوه بر توازن چهره به زیبایی و جوان تر شدن پوست زیر چانه نیز کمک می کند و گردی ناخوشایند چانه ناشی از جلو بودن فک را برطرف می نمایند. 

زیبایی صورت با ارتودنسی- تغییر وضعیت دندان ها 

دندان های بهم ریخته و کج و کوله که هیچ ترتیب و ردیفی در قرارگیری ندارند می توانند زیبایی لبخند را از بین برده و حتی گاهی باعث شوند فرد از لبخند خود شرمسار شود. تاثیر ارتودنسی در این مورد به گونه ای مشهود است که نیاز به توضیح زیادی ندارد. این شیوه درمانی، دندان هایی در یک ردیف و مرتب را به وجود خواهد آورد که لبخند زیبا بهترین تاثیر آن در جذابیت بیشتر چهره شما خواهد بود. 

زیبایی صورت با ارتودنسی- تغییر حالت بینی 

تاثیر ارتودنسی بر حالت بینی تغییری غیر مستقیم است؛ در حقیقت تغییر وضعیت فک بالایی می تواند بر تغییر حالت بینی نیز تاثیر بگذارد. متخصصان به افرادی که هم قصد ارتودنسی و هم قصد انجام عمل جراحی زیبایی بینی دارند توصیه می کنند که عمل جراحی بینی را پس از انجام ارتودنسی انجام دهند تا بینی به حالت تثبیت شده ای پس از انجام ارتودنسی، جراحی شود. 

مطالب مرتبط

 

نظرات

نظري ارسال نشده است
default_blogger زیبایی صورت با ارتودنسی چقدر مرتبط است؟
عضو سایت هستید؟ وارد شوید
مهمان
سه شنبه, 28 فروردين 1403

تصویر امنیتی

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://ortodonsi.com/

مطب های ارتودنسی دکتر مرتضی عشاق

چه موقع ارتودنسی کنیم

دانستنی های ارتودنسی

آیا می دانید اندازه دندانهای دائمی‌ ممکن است نسبت به اندازه فک خیلی بزرگ یا کوچک باشند؟ به عنوان مثال، اگر کودکی فک کوچک را از مادر و دندانهای بزرگ را از پدر به ارث برده باشد، دندانها در فک جا نمی‌‌شوند. آیا می دانید براساس پژوهشی که در نوجوانان 13-8 ساله ایرانی انجام شد، اصلی ترین علت ایجاد کننده ناهنجاری فکی، عقب بودن و کوچکی اندازه فک پایین می‌باشد؟

اطلاعات بیشتر

پرسش و پاسخ

آیا دستگاههای ارتودنسی موجب درد و ناراحتی می شوند؟

مرتضی عشاق درمانهای ارتودنسی دردی مانند درد تزریق ندارند بلکه فقط برای یک تا دو روز بعد از هر ویزیت، دندانها کمی حساس می شوند. به مرور که درمان ارتودنسی پیش می رود از این حساسیت نیز کاسته می شود. در مواردی که این حساسیت در 2-1 روز اول آزار دهنده باشد می توان از استامینوفن استفاده نمود. هر چند در این موارد اگر دارویی نیز مصرف نشود پس از سپری شدن 2-1 روز این حساسیت خود به خود برطرف می شود.

اطلاعات بیشتر