بلاگ

تخمین زمان مطالعه 4 دقیقه (766 کلمه)

تعرفه ارتودنسی در دانشکده های دندانپزشکی چقدر است؟

What-is-the-natural-price-of-orthodontics-in-1400 هزینه ارتودنسی در دانشگاه ارتودنسی

قیمت طبیعی ارتودنسی دندان سال ۱۴۰۰ چقدر است؟

هزینه ارتودنسی دندان در سال 1400 به صورت کلی در این مقاله آورده شده است:

هزینه درمان ارتودنسی ثابت یک فک (با نامنظمی اندک) از ۱۱ میلیون به بالا

هزینه درمان ثابت یک فک (با نامنظمی متوسط) از ۱۲ میلیون به بالا

هزینه درمان ثابت یک فک (با نامنظمی زیاد و کیس پیچیده) از ۱۵ میلیون به بالا

هزینه ارتودنسی متحرک (با حداقل قیمت ارتودنسی دندان برای هر فک) از ۹ میلیون به بالا

تعرفه ارتودنسی در دانشکده های دندانپزشکی 

دانشکده دندانپزشکی صبح ها به صورت تعرفه دولتی و عصر ها به صورت تعرفه آزاد اما با هزینه کمتری محسوب می‌گردد .

هزینه ارتودنسی دندان در سال ۱۴۰۰ چقدر است؟ 

تعرفه ارتودنسی با در نظر گرفتن تمامی روش ها به ازای هر فک از ۹ میلیون به بالا است. لازم به ذکر است که ارتودنسی تنها یک روش نیست بلکه مجموعه ای از روش ها است که در هر روش از دستگاه‌ های خاصی برای درمان و اجرای ناهنجاری ‌ها استفاده می‌شود. مطابق دسته‌بندی رایج و مرسوم، به طور کلی، دستگاه های ارتودنسی را به دو دسته ثابت و متحرک تقسیم می‌کنند. در ادامه با هزینه هر کدام از دستگاه ها آشنا خواهید شد. 

تعرفه ارتودنسی ثابت 

به ازای هر فک با در نظر گرفتن تمام دستگاه های ثابت از ۱۲ میلیون تومان شروع می‌شود. 

ارتودنسی معمولی 

بسته به شدت ناهنجاری از خفیف تا شدید هزینه ارتودنسی معمولی در سال ۱۴۰۰ با حداقل ۱۲ میلیون تومان شروع می‌شود و به ۱۳ و ۱۵ و بیشتر از آن هم ممکن است برسد.

ارتودنسی دیمو

تعرفه ارتودنسی ثابت با براکت به ازای هر فک از ۱۳ میلیون به بالا است.

براکت و سیستم ارتودنسی دیمون

دیمون نوعی ارتودنسی سلف لایتنینگ یا خود تنظیم است. در این روش از براکت های خاصی برای اصلاح ناهنجاری دندانی استفاده می‌شود. ارتودنسی دیمون بیشترین مقدار راحتی و کمترین مدت زمان ارتودنسی را دارد. 

تعرفه ارتودنسی ثابت با براکت سرامیکی مشابه با براکت دیمون به ازای هر فک بالای ۱۳ میلیون است.

ارتودنسی لینگوال و هزینه ارتودنسی با این روش

روش لینگوال بر عکس روش معمول ارتودنسی است. در این روش بریس به پشت دندان ها متصل می شود نه به جلوی آن ها. نصب و نگهداری دشوار و زمانبر است و یک سیستم کمتر رایج برای ارتودنسی است.

هزینه ارتودنسی متحرک و نامرئی

حداقل هزینه ارتودنسی دندان مربوط به پلاک های شفاف ارتودنسی متحرک هستند. تعرفه این نوع ارتودنسی بالاتر از ۹ میلیون تومان به ازای هر دو فک است.

ارتودنسی رنگی

البته ما دقیق به روشی با نام ارتودنسی رنگی نداریم و این نامگذاری و سر زبان افتادن نوع ارتودنسی به دلیل استفاده از کش های رنگ در ارتودنسی ثابت است. قیمت کش ارتودنسی به جای هر بسته بین 25 تا 50 هزار تومان متغیر است.

قیمت ارتودنسی فانکشنال

به ازای اضافه شدن دستگاه فانکشنال ثابت به درمان ارتودنسی بالاتر از ۷ میلیون تومان صرف هزینه می‌شود.

قیمت ارتودنسی با جراحی فک

اگر بیماری ناهنجاری شدید فکی و دهانی داشته باشد به طوری که فک دچار انحراف زیاد باشد احتمالا برای درمان و اصلاح این مشکل نیازمند جراحی فک خواهد بود.

هزینه جراحی فک به صورت مجزا از هزینه ارتودنسی در خواست می شود. جراحی فک بسته به پیچیدگی‌هایش ممکن است تا ۲۰ میلیون تومان هزینه بردار باشد. اما اگر ارتودنسی بدون جراحی می خواهید هزینه ها پیش تر در همین مقاله گفته شدند.

قیمت ارتودنسی با کشیدن دندان

اگر در طول درمان ارتودنسی نیاز باشد که دندان کشیده شود به ازای اضافه شدن هر دندانی ۴ میلیون تومان هزینه نهایی اضافه خواهد شد.

ارزان ترین روش ارتودنسی کدام است؟

هزینه درمان با کمک دستگاه های متحرک و نامرئی مشروط به اینکه در داخل ایران ساخته شده باشند از همه روش های دیگر ارزان تر است. اگر دستگاه ها خارج از ایران ساخته شده باشند به وضوح هزینه درمان هم گرون تر خواهد شد. 

تعرفه ارتودنسی با بیمه چقدر است؟ 

از آنجایی که درمان ارتودنسی بیشتر جنبه زیبایی دارد هیچ بیمه‌ای هزینه‌ها را پرداخت نمی‌کند. اما برخی شرکت‌های بیمه که به تازگی مشغول فعالیت هستند با دریافت مبالغی به صورت ماهیانه یا سالانه برخی از هزینه‌های دندانپزشکی را کاهش می‌دهند. شما می توانید با یکی از این شرکت ها قرار داد امضا کنید تا برخی از هرینه ها را کاهش دهد.

کدام بیمه ها هزینه ارتودنسی را پوشش می دهند؟

متاسفانه هیچ یک از بیمه ها مخصوصاً بیمه تامین اجتماعی هزینه های درمان ارتودنسی را پوشش نمی دهند. البته چون امکان قسط بندی هزینه نهایی برای افراد وجود دارد، در نهایت فشار مالی به هیچ کس وارد نخواهد شد.

مطالب مرتبط

 

نظرات

نظري ارسال نشده است
default_blogger تعرفه ارتودنسی در دانشکده های دندانپزشکی چقدر است؟
عضو سایت هستید؟ وارد شوید
مهمان
چهارشنبه, 05 ارديبهشت 1403

تصویر امنیتی

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://ortodonsi.com/

مطب های ارتودنسی دکتر مرتضی عشاق

چه موقع ارتودنسی کنیم

دانستنی های ارتودنسی

آیا می دانید اندازه دندانهای دائمی‌ ممکن است نسبت به اندازه فک خیلی بزرگ یا کوچک باشند؟ به عنوان مثال، اگر کودکی فک کوچک را از مادر و دندانهای بزرگ را از پدر به ارث برده باشد، دندانها در فک جا نمی‌‌شوند. آیا می دانید براساس پژوهشی که در نوجوانان 13-8 ساله ایرانی انجام شد، اصلی ترین علت ایجاد کننده ناهنجاری فکی، عقب بودن و کوچکی اندازه فک پایین می‌باشد؟

اطلاعات بیشتر

پرسش و پاسخ

آیا دستگاههای ارتودنسی موجب درد و ناراحتی می شوند؟

مرتضی عشاق درمانهای ارتودنسی دردی مانند درد تزریق ندارند بلکه فقط برای یک تا دو روز بعد از هر ویزیت، دندانها کمی حساس می شوند. به مرور که درمان ارتودنسی پیش می رود از این حساسیت نیز کاسته می شود. در مواردی که این حساسیت در 2-1 روز اول آزار دهنده باشد می توان از استامینوفن استفاده نمود. هر چند در این موارد اگر دارویی نیز مصرف نشود پس از سپری شدن 2-1 روز این حساسیت خود به خود برطرف می شود.

اطلاعات بیشتر