بلاگ

تخمین زمان مطالعه 4 دقیقه (705 کلمه)

قیمت ارتودنسی سرامیکی | هزینه

Price-of-ceramic-orthodontics قیمت ارتودنسی سرامیکی | هزینه

قیمت ارتودنسی سرامیکی بیشتر مربوط به نوع براکت آن است. هرچه مواد اولیه به کار رفته در براکت با کیفیت تر باشد قیمت نهایی کار نیز بیشتر خواهد بود. بررسی ها نشان می دهد که ارتودنسی سرامیکی از سوی آقایان بیشتر مورد حمایت قرار گرفته است چون ظاهری بهتر برای دندان فراهم می سازد. 

کسانی که قصد انجام ارتودنسی سرامیکی دارند معمولاً در مورد هزینه آن سوال می‌کنند بنابراین چه خوب است فاکتورهای مهم در تعیین هزینه ارتودنسی سرامیکی را با هم مورد بررسی قرار دهیم.

هزینه ارتودنسی سرامیکی بر اساس جنس آن 

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که برای تعیین قیمت ارتودنسی سرامیکی در نظر گرفته می‌شود نوع براکت و مواد اولیه به کار برده شده در آن است. دقت کنید که براکت های ارتودنسی سرامیکی معمولاً شفاف و بدون رنگ هستند و ظاهر آن‌ها شبیه دندان است. براکت ها معمولاً از جنس مخصوصی ساخته می‌شود هرچه مواد اولیه به‌کاررفته در براکت ها درجه یک باشد قیمت ارتودنسی سرامیکی بیشتر خواهد شد.  

هزینه ارتودنسی سرامیکی بر اساس رنگ براکت‌ها 

یکی از موضوعاتی که شاید بسیار عجیب باشد این‌که رنگ براکت هم ‌روی قیمت ارتودنسی تاثیر می‌گذارد.

هر چه رنگ براکت ها روشن‌تر باشد قیمت ارتودنسی گران‌تر است. براکت های شیشه‌ای معمولاً قیمت بالاتری دارند و این‌موضوع سبب می‌شود که نرخ کلی کار بیشتر شود. این مورد برای آقایان بسیار عالی است.

قیمت ارتودنسی سرامیکی بر اساس نامرئی بودن آن

استفاده از براکت های نامرئی و شفاف سبب می‌شود که هزینه ارتودنسی بیشتر شود این مدل از براکت ها بسیار ظریف طراحی شده‌اند و ساختار خاص خود را دارند.

قیمت ارتودنسی براساس مشکلات دندان

  گاه وضعیت بهم‌ریختگی دندان به‌قدری زیاد است که نیاز به اجرای براکت‌های بیشتری بوده و همین‌طور نوع براکت هایی که استفاده می‌شود بسیار مهم است بنابراین مدت استفاده از بریس ها نیز متفاوت خواهد بود و در نهایت قیمت کار تغییر می‌کند.

هزینه ارتودنسی سرامیکی برای کودکان 

معمولاً هزینه‌ای که برای ارتودنسی در نظر گرفته می‌شود بر اساس شرایط دهان و دندان بوده و ربطی به سن‌وسال ندارد. دقت کنید که معمولاً ارتودنسی سرامیکی برای کودکان می‌بایست ازنظر دوام بهتر باشند چون کودکان رعایت لازم را انجام نمی‌دهند و این‌موضوع مشکلات زیادی ایجاد می‌کند و سبب شکسته شدن براکت ها می شود.  

مراجعات مکرر به دندان‌پزشک 

درصورتی‌که از براکت‌های خود مراقبت نکنید احتمال شکستن آن زیاد است و می‌بایست براکت‌های جدیدی برای شما جایگزین شود در این ‌راستا نیاز است که برای هر براکت جدید هزینه متفاوتی در نظر گرفته شود. بنابراین درنهایت قیمت ارتودنسی برای شما بیشتر می‌شود چون نیاز به مراجعه پی‌درپی به مطب پزشک دارید دقت کنید که هرچه مراجعات شما بیشتر شود هزینه تمام شده نیز بیشتر خواهد بود.  

طول دوره درمان

یکی از موضوعاتی که روی هزینه ارتودنسی اثر می‌گذارد طول دوره درمان است برخی از افراد مشکل حاد در دهان و دندان خود دارند که سبب می‌شود طول دوره درمان بیشتر شود بنابراین می‌بایست شرایط دهان و دندان شخص بررسی شود و بهترین تصمیم‌گیری در این راستا صورت بگیرد طول دوره درمان برای هر شخص نسبت به شخص دیگر متفاوت است.  

سایر فاکتورهای تاثیرگذار روی قیمت ارتودنسی سرامیکی

دقت نمایید که گاه نیاز به اجرای دستگاه فانکشنال ثابت برای دهان است که سبب می‌شود هزینه ارتودنسی بیشتر شود. می‌بایست بررسی شود که آیا ارتودنسی برای یک فک نیاز است یا هر دو فک نیاز به ارتودنسی دارند بنابراین این‌موضوع روی هزینه تاثیر می‌گذارد.

درصورتی‌که نیاز به استفاده از دستگاه‌های پیشرفته باشد می‌بایست دقت شود که وضعیت بیمار به چه صورت است هرچه مشکل دهان و دندان بیمار بیشتر باشد استفاده از دستگاه پیشرفته برای او الزامی تر خواهد بود و بر روی قیمت اثر می‌گذارد.

کسانی که در دهان خود دندان‌های نهفته دارند شرایط ارتودنسی آن‌ها متفاوت خواهد بود بنابراین می‌بایست در ابتدا موقعیت دندان بررسی شود.

هزینه براکت ها بر اساس تعداد و سبک آن‌ها در نظر گرفته می‌شود اما موضوعی که باید به آن دقت شود مشکل و تعداد پلاک‌هایی است که می‌بایست اجرا شود و همین‌طور کمپانی سازنده پلاک‌ها نیز مدنظر خواهد بود. برای بررسی دقیق قیمت ارتودنسی نیاز است که بیمار از وضعیت دهان و دندان خود عکس برداری نماید این موضوع سبب می شود که بهترین تصمیم برای بهبود وضعیت دهان و دندان صورت بگیرد.

مطالب مرتبط

 

نظرات

نظري ارسال نشده است
default_blogger قیمت ارتودنسی سرامیکی | هزینه
عضو سایت هستید؟ وارد شوید
مهمان
پنج شنبه, 09 فروردين 1403

تصویر امنیتی

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://ortodonsi.com/

مطب های ارتودنسی دکتر مرتضی عشاق

چه موقع ارتودنسی کنیم

دانستنی های ارتودنسی

آیا می دانید اندازه دندانهای دائمی‌ ممکن است نسبت به اندازه فک خیلی بزرگ یا کوچک باشند؟ به عنوان مثال، اگر کودکی فک کوچک را از مادر و دندانهای بزرگ را از پدر به ارث برده باشد، دندانها در فک جا نمی‌‌شوند. آیا می دانید براساس پژوهشی که در نوجوانان 13-8 ساله ایرانی انجام شد، اصلی ترین علت ایجاد کننده ناهنجاری فکی، عقب بودن و کوچکی اندازه فک پایین می‌باشد؟

اطلاعات بیشتر

پرسش و پاسخ

آیا دستگاههای ارتودنسی موجب درد و ناراحتی می شوند؟

مرتضی عشاق درمانهای ارتودنسی دردی مانند درد تزریق ندارند بلکه فقط برای یک تا دو روز بعد از هر ویزیت، دندانها کمی حساس می شوند. به مرور که درمان ارتودنسی پیش می رود از این حساسیت نیز کاسته می شود. در مواردی که این حساسیت در 2-1 روز اول آزار دهنده باشد می توان از استامینوفن استفاده نمود. هر چند در این موارد اگر دارویی نیز مصرف نشود پس از سپری شدن 2-1 روز این حساسیت خود به خود برطرف می شود.

اطلاعات بیشتر