بلاگ

تخمین زمان مطالعه 3 دقیقه (668 کلمه)

متخصص ارتودنسی کودکان - دکتر عشاق

Pediatric-orthodontist متخصص ارتودنسی کودکان - دکتر عشاق

متخصص ارتودنسی کودکان، دارای مهارت های لازم برای ارائه درمان های مناسب به کودکان شما می باشد، دکتر عشاق یکی از بهترین متخصص های ارتودنسی کودکان است که علاوه بر داشتن تجربه بالا در این زمینه از مهارت های ویژه ای نیز برخوردار می باشد که بهترین روند درمانی را برای کودک شما در پیش می گیرد.  

متخصص ارتودنسی کودکان 

ارتودنسی یکی از درمان های رایج برای اصلاح فک و دندان افراد است که برای کودکان نیز به وفور انجام می شود. اصلاح دندان های کج و ناصاف کودکان و برطرف کردن عیوب فک با استفاده از روش درمانی ارتودنسی امکان پذیر می باشد. انجام دادن ارتودنسی توسط پزشک متخصص بسیار اهمیت دارد، زیرا فردی که دارای تخصص ارتودنسی باشد، قطعا مهارت های لازم در این زمینه را دارد، بنابراین، مراجعه به متخصص ارتودنسی کودکان، به شما کمک می کند که عیوب موجود در فک و دندان کودک خود را در همان دوران کودکی درمان کنید.

والدین در صورت مشاهده مشکلاتی در فک و دندان های شیری کودک خود، باید جهت معاینه کودک به متخصص ارتودنسی کودکان مراجعه نمایند. در واقع درمان ارتودنسی ممکن است بنا به تشخیص متخصص از سنین 7 و 8 سالگی نیز آغاز شود. در دوران کودکی متخصص ارتودنسی از نوع متفاوتی از درمان برای کودک استفاده می کند، این درمان قبل از رویش دندان های اصلی انجام می شود و در جهت باز شدن فک و ایجاد فضای کافی برای رشد دندان های دائمی مورد استفاده قرار می گیرد، این درمان اولیه کمک می کند تا دندان های دائمی به صورت درست رشد کنند و نیازی به کشیدن دندان ها در آینده نباشد.

ارتودنسی و نقش پیشگیری کننده آن

یک سری از مشکلات دندانی در کودکان یا به صورت ارثی یا در اثر سانحه به وجود می آیند که عبارتند از:

  • فاصله زیاد بین دندانی
  • نامرتب بودن و فشردگی دندان ها
  • داشتن بایت مشکل دار
  • مشکلاتی در رابطه با رشد ناهمگون فک و چانه ها

این مشکلات در صورتی که در دوران کودکی و همان ابتدای مشاهده مشکل، توسط متخصص ارتودنسی کودکان، شناسایی شوند و راه درمانی برای آنها در پیش گرفته شود، بهبودی کامل آنها به صورت صد در صدی اتفاق می افتد، زیرا متخصص ارتودنسی با تجربه ای که در این زمینه دارد، بهترین درمان را برای مشکل مشاهده شده در پیش میگیرد که با بزرگتر شدن کودک و رشد دندان های دائمی، مشکلات فک و دندان او برطرف شود.

با توجه به اینکه در سن 13 سالگی رشد دندان های دائمی کودکان آغاز می شود و در این زمان، فک آنها سفت و محکم می شود و درمان های ارتودنسی در این مرحله دارای پیچیدگی های زیادی هستند، توصیه می شود که در صورت مشاهده هرگونه مشکلی در فک و دندان کودکان، جهت معاینه و تشخیص، از مشاوره های متخصص ارتودنسی استفاده نمایید. ارتودنسی در دوران کودکی یک نقش پیشگیری کننده از انحرافات فک و دندان کودکان در دوران بزرگسالی دارد و تنها متخصص این رشته می تواند در این امر به کودک شما برای بهترین درمان کمک کند.

مراجعه به متخصص ارتودنسی باعث می شود که:

  • üرشد و نمو دندان ها و فک کودکان تحت نظر متخصص باشد.
  • üدندان های دائمی به راحتی و در مسیر مستقیم رشد کنند و مشکلاتی مانند فاصله زیاد بین دندانی یا فشردگی های بیش از حد نداشته باشند.
  • üدندان های جلویی از خطرات احتمالی مصون بمانند.
  • üبهداشت دهان و دندان کودکان رعایت شود.
  • üزمان درمان دندان و فک در کودکان بدون هیچ پیچیدگی کاهش پیدا کند.
  • üکودکان از ظاهر زیبای دندان های خود لذت ببرند و اعتماد بنفس خود را حفظ کنند.
دکتر عشاق متخصص ارتودنسی کودکان، با توجه به داشتن مدرک تخصصی در این زمینه و داشتن تجربه چندین ساله، به راحتی مشکلات مربوط به فک و دندان کودکان را شناسایی می کند و در اسرع وقت درمان آنها را آغاز می نماید. برای مراجعه به کلینیک دندانپزشکی دکتر عشاق، فقط کافیست با شماره تلفن های ثبت شده در سایت تماس حاصل کنید تا بتوانید در اسرع وقت از خدمات حضوری ایشان بهره مند شوید.

مطالب مرتبط

 

نظرات

نظري ارسال نشده است
default_blogger متخصص ارتودنسی کودکان - دکتر عشاق
عضو سایت هستید؟ وارد شوید
مهمان
شنبه, 01 ارديبهشت 1403

تصویر امنیتی

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://ortodonsi.com/

مطب های ارتودنسی دکتر مرتضی عشاق

چه موقع ارتودنسی کنیم

دانستنی های ارتودنسی

آیا می دانید اندازه دندانهای دائمی‌ ممکن است نسبت به اندازه فک خیلی بزرگ یا کوچک باشند؟ به عنوان مثال، اگر کودکی فک کوچک را از مادر و دندانهای بزرگ را از پدر به ارث برده باشد، دندانها در فک جا نمی‌‌شوند. آیا می دانید براساس پژوهشی که در نوجوانان 13-8 ساله ایرانی انجام شد، اصلی ترین علت ایجاد کننده ناهنجاری فکی، عقب بودن و کوچکی اندازه فک پایین می‌باشد؟

اطلاعات بیشتر

پرسش و پاسخ

آیا دستگاههای ارتودنسی موجب درد و ناراحتی می شوند؟

مرتضی عشاق درمانهای ارتودنسی دردی مانند درد تزریق ندارند بلکه فقط برای یک تا دو روز بعد از هر ویزیت، دندانها کمی حساس می شوند. به مرور که درمان ارتودنسی پیش می رود از این حساسیت نیز کاسته می شود. در مواردی که این حساسیت در 2-1 روز اول آزار دهنده باشد می توان از استامینوفن استفاده نمود. هر چند در این موارد اگر دارویی نیز مصرف نشود پس از سپری شدن 2-1 روز این حساسیت خود به خود برطرف می شود.

اطلاعات بیشتر