بلاگ

تخمین زمان مطالعه 3 دقیقه (673 کلمه)

ارتودنسی کودکان ، بهترین زمان برای شروع ارتودنسی کودکان - دکتر عشاق

Pediatric-orthodontics ارتودنسی کودکان ، بهترین زمان برای شروع ارتودنسی کودکان - دکتر عشاق

ارتودنسی کودکان به وسیله متخصص ارتودنسی انجام می شود و این درمان برای کودکانی که دارای مشکلات و ناهنجاری های فک و دندان هستند، لازم است. این درمان باید از سنین کودکی آغاز شود زیرا هم درمان در این سنین راحت تر است و هم مسائل فک و دندان کودک در بزرگسالی مشکلاتی را برای او به وجود نمی آورند.

ارتودنسی کودکان 

ارتودنسی یک اصطلاح علمی به معنای منظم کردن دندان ها و رفع ناهنجاری های مربوط به فک و دندان افراد است که برای کودکان و بزرگسالان قابلیت انجام دارد. انجام ارتودنسی کودکان به صورت حرفه ای توسط متخصص دندانپزشکی که دوره تخصص خود را در این زمینه گذرانده است، امکان پذیر است. متخصص ارتودنسی به راحتی درمان های فک و دندان کودکان را با اطمینان خاطر انجام می دهد، زیرا در این زمینه دارای تجربه و مهارت است.

ارتودنسی کودکان برای کودکانی که: دارای دندان های دائمی کج هستند، دارای یک فک رو به جلو یا عقب هستن، دارای فاصله در بین دندان هایشان می باشند، فک آنها به سمت چپ یا راست تمایل دارد، دندان های شیری آنها در زمان خودش نیفتاده است و غیره، لازم می باشد. والدینی که این مشکلات را در کودک خود مشاهده می کنند در اسرع وقت باید به مطب متخصص ارتودنسی مراجعه نمایند و دوره درمان فرزند خود را با مشاوره متخصص آغاز کنند.

مزایای ارتودنسی کودکان

  • üبهبود بخشیدن به سلامت دهان و دندان
  • üبهبود بخشیدن به تکلم و توانایی جویدن

بهترین زمان برای شروع ارتودنسی کودکان

در این رابطه دو مسئله وجود دارد که اولین مورد زمان مراجعه به متخصص و دومین مورد زمان شروع درمان ارتودنسی برای کودکان است، والدینی که مسائل ذکر شده در متن بالا را در فرزندان خود مشاهده میکنند، حتما باید قبل از رویش دندان های دائمی، کودک خود را برای معاینه به مطب متخصص دندانپزشک ببرند تا وضعیت کودک به درستی مشخص شود. مراجعه به متخصص ارتودنسی در سنین 6 تا 8 سالگی زمان مناسبی است تا وضعیت دندان های کودک شما مورد معاینه قرار گیرد. اگر کودک برای درمان به ارتودنسی نیاز داشته باشد، درمان در این زمان توسط متخصص آغاز می شود که نوع درمان با بریس یا سیم ارتودنسی قابل انجام است، البته در این سنین، بیشترین روندهای درمانی با استفاده از موادی از قبیل: وسیع کننده های کام و فضا نگهدارها انجام می شود و بریس کمترین استفاده را دارد.  

بعد از گذشت این دوره و رسیدن کودک به سن 10 تا 15 سالگی، درمان اصلی ارتودنسی کودکان بر روی دندان های دائمی انجام می شود، بریس ها مواد اصلی هستند که در این زمان برای ارتودنسی مورد استفاده قرار می گیرند. اینکه چه مدت ارتودنسی باید در دهان کودک وجود داشته باشد، به عوامل مختلفی وابسته است، از جمله این عوامل عبارتند از:

  • نوع مشکلی که در فک و همچنین دندان های کودک وجود دارد.
  • شدت مشکل به وجود آمده برای کودکان
  • وضعیت همکاری کودک با متخصص و آمادگی داشتن او برای ارتودنسی
  • ارتودنسی که در 8 سالگی برای کودکان انجام می شود، ممکن است تا 8 ماه طول بکشد، در این روش درمانی، کودکانی که با مشکل افتادن زودتر از وعده دندان های شیری خود مواجه هستند از مواد فضا نگهدار برای آنها استفاده می شود و همچنین کودکانی که دارای فک کوچکی هستند، متخصص از مواد وسیع کننده کام برای آنها استفاده می کند. ولی مرحله اصلی ارتودنسی که در سنین بالاتر و بر روی دندان های اصلی انجام می شود، به طور معمول 6 ماه تا یک و نیم سال زمان لازم است تا مشکلات فک و دندان کودک برطرف شود. البته این مدت زمان نیز با توجه به مشکلات دندانی کودک در افراد مختلف متفاوت می باشد.

دکتر عشاق متخصص ارتودنسی

یکی از نکاتی که در درمان ارتودنسی بسیار اهمیت دارد، انتخاب یک دندانپزشک متخصص در این زمینه می باشد. دکتر عشاق با داشتن مدرک تخصص در رشته ارتودنسی، یکی از با تجربه ترین متخصص ها در این زمینه است، که با استفاده از مهارت خود و همچنین مواد با کیفیت برای ارتودنسی کودکان، یک انتخاب عالی برای کسب کردن بهترین نتیجه از انجام ارتودنسی کودک شما می باشد.

مطالب مرتبط

 

نظرات

نظري ارسال نشده است
default_blogger ارتودنسی کودکان ، بهترین زمان برای شروع ارتودنسی کودکان - دکتر عشاق
عضو سایت هستید؟ وارد شوید
مهمان
شنبه, 08 ارديبهشت 1403

تصویر امنیتی

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://ortodonsi.com/

مطب های ارتودنسی دکتر مرتضی عشاق

چه موقع ارتودنسی کنیم

دانستنی های ارتودنسی

آیا می دانید اندازه دندانهای دائمی‌ ممکن است نسبت به اندازه فک خیلی بزرگ یا کوچک باشند؟ به عنوان مثال، اگر کودکی فک کوچک را از مادر و دندانهای بزرگ را از پدر به ارث برده باشد، دندانها در فک جا نمی‌‌شوند. آیا می دانید براساس پژوهشی که در نوجوانان 13-8 ساله ایرانی انجام شد، اصلی ترین علت ایجاد کننده ناهنجاری فکی، عقب بودن و کوچکی اندازه فک پایین می‌باشد؟

اطلاعات بیشتر

پرسش و پاسخ

آیا دستگاههای ارتودنسی موجب درد و ناراحتی می شوند؟

مرتضی عشاق درمانهای ارتودنسی دردی مانند درد تزریق ندارند بلکه فقط برای یک تا دو روز بعد از هر ویزیت، دندانها کمی حساس می شوند. به مرور که درمان ارتودنسی پیش می رود از این حساسیت نیز کاسته می شود. در مواردی که این حساسیت در 2-1 روز اول آزار دهنده باشد می توان از استامینوفن استفاده نمود. هر چند در این موارد اگر دارویی نیز مصرف نشود پس از سپری شدن 2-1 روز این حساسیت خود به خود برطرف می شود.

اطلاعات بیشتر