بلاگ

تخمین زمان مطالعه 3 دقیقه (599 کلمه)

همه چیز درباره ارتودنسی کودکان - دکتر عشاق

About-pediatric-orthodontics همه چیز درباره ارتودنسی کودکان - دکتر عشاق

ارتودنسی یک شاخه از درمان های دندانپزشکی است که بنا به یک سری از دلایل باید برای افراد متقاضی انجام شود، در واقع این روش درمان برای بهبود وضعیت دندان ها و فک افراد بسیار مفید و موثر می باشد. ارتودنسی علاوه بر افراد بزرگسال، برای کودکان نیز قابل انجام است. ارتودنسی کودکان به طور معمول توسط متخصص ارتودنسی انجام می شود.  و انجام دادن آن به صورت مرحله ای می باشد. انجام ارتودنسی برای کودکان در موارد زیر لازم می باشد:

  • üکودک دارای دندان های کج و نامنظم است.
  • üبین دندان های کودک دارای فضای خالی زیادی است.
  • üکودک دارای یک الگوی نیش غیر صاف و ناهموار است.
  • üفک پایین کودک جلوتر از حد معمول قرار دارد.
  • üکودک دارای انحرافات فکی در سمت راست و یا چپ صورت خود است.
در این موارد بهترین درمان، ارتودنسی کودکان است که انجام دادن آن در همان دوران کودکی باعث کسب نتیجه صد در صدی می شود. با انجام دادن ارتودنسی برای کودک خود علاوه بر بهبود وضعیت ظاهری کودک، لبخند دلنشینی را به او هدیه می کنید.


کاربردهای ارتودنسی کودکان 

کودکانی با مشکل اوربایت: قرار گرفتن دندان های بالایی بر روی دندان های فک پایین باعث ایجاد این عارضه می شود، این مشکل ممکن است به دلایل ژنتیکی یا رشد بیش از حد فک به وجود آید و درمان نکردن آن منجر به تحریک لثه ها، دردهای فک و همچنین آسیب به دندان ها می شود.

  • üکودکانی با مشکل آندربایت: در این حالت دندان های فک پایین در جلوی دندان های بالایی قرار می گیرند، که به وجود آمدن این مشکل در اثر اختلالات رشد در هر دو فک یا یکی از آنها می باشد و عدم درمان آن منجر به آسیببه دندان ها و جلوگیری از وضعیت نرمال آنها می شود.
  • üحالت کراس بایت: زمانی که وضعیت فک ها غیر عادی باشد و دندان های فک بالا در دندان های فک پایین ادغام شوند، اتفاق می افتد که منجر به فرسایش دندان ها و تحلیل استخوان فک ها می شود.
  • üوضعیت اپن بایت: هنگامی که دندان های ردیف بالا قادر به تماس با دندان های فک پایین نباشند این حالت اتفاق می افتد، که علاوه بر دلیل ژنتیکی، مکیدن انگشت شست نیز باعث ایجاد این وضعیت می شود.
  • üفاصله بین دندانی در کودکان: این فاصله به دلایل مختلفی در بین دندان های کودکان به وجود می آید که ارتودنسی کودکان بهترین راه برای پر کردن این فاصله و پیشگیری از مشکلات فک و دندان می باشد.
  • üشلوغی دندان ها در کودکان: این مورد نیز یکی از رایج ترین حالت های دندانی در کودکان است که نیاز مبرم به درمان ارتودنسی دارد.

  • ارتودنسی می تواند از سن 8 سالگی برای کودکان آغاز شود، که شروع این درمان بسته به نظر متخصص ارتودنسی ممکن است در سن های 10 تا 15 سالگی قابل انجام باشد. والدین باید در صورت تشخیص هر کدام از مشکلات بالا در کودک خود، به متخصص ارتودنسی مراجعه کنند. نظر به اینکه ارتودنسی کودکان با توجه به وجود وضعیت های مختلف در فک و دندان آنها، دارای درمان های متفاوتی می باشد، تصمیم گیری در مورد روند درمان را باید به متخصص ارتودنسی کودکان واگذار کرد، متخصص بعد از دیدن عکس های رادیوگرافی از فک کودک، در مورد روند درمان برای والدین توضیح می دهد. دکتر عشاق با داشتن مدرک تخصصی در رشته ارتودنسی دندانپزشکی کودکان یکی از با تجربه های این رشته می باشد.
دکتر عشاق با توجه به تجربه ای که در این زمینه دارد، بهترین روند درمانی را بر اساس نوع مشکل پیش رو و همچنین سن کودک، انتخاب می کند و با داشتن مهارت بالا در انجام ارتودنسی برای کودکان، بهبودی حداکثری را به کودک شما هدیه می دهد.

مطالب مرتبط

 

نظرات

نظري ارسال نشده است
default_blogger همه چیز درباره ارتودنسی کودکان - دکتر عشاق
عضو سایت هستید؟ وارد شوید
مهمان
جمعه, 10 فروردين 1403

تصویر امنیتی

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://ortodonsi.com/

مطب های ارتودنسی دکتر مرتضی عشاق

چه موقع ارتودنسی کنیم

دانستنی های ارتودنسی

آیا می دانید اندازه دندانهای دائمی‌ ممکن است نسبت به اندازه فک خیلی بزرگ یا کوچک باشند؟ به عنوان مثال، اگر کودکی فک کوچک را از مادر و دندانهای بزرگ را از پدر به ارث برده باشد، دندانها در فک جا نمی‌‌شوند. آیا می دانید براساس پژوهشی که در نوجوانان 13-8 ساله ایرانی انجام شد، اصلی ترین علت ایجاد کننده ناهنجاری فکی، عقب بودن و کوچکی اندازه فک پایین می‌باشد؟

اطلاعات بیشتر

پرسش و پاسخ

آیا دستگاههای ارتودنسی موجب درد و ناراحتی می شوند؟

مرتضی عشاق درمانهای ارتودنسی دردی مانند درد تزریق ندارند بلکه فقط برای یک تا دو روز بعد از هر ویزیت، دندانها کمی حساس می شوند. به مرور که درمان ارتودنسی پیش می رود از این حساسیت نیز کاسته می شود. در مواردی که این حساسیت در 2-1 روز اول آزار دهنده باشد می توان از استامینوفن استفاده نمود. هر چند در این موارد اگر دارویی نیز مصرف نشود پس از سپری شدن 2-1 روز این حساسیت خود به خود برطرف می شود.

اطلاعات بیشتر