بلاگ

تخمین زمان مطالعه 3 دقیقه (691 کلمه)

ارتودنسی دیمون شفاف

Damon-orthodontics ارتودنسی دیمون شفاف

ارتودنسی دیمون شفاف در واقع نوعی براکتهای ژله‌ای بی رنگ است که قابل رویت نبوده و بسیار متفاوت از ارتودنسی های فلزی و سیمی است. این روش برای کسانی که علاقه به سیم و براکت های سنتی فلزی ندارند بهترین گزینه محسوب می‌شود در این روش سرعت حرکت دندانها به نسبت روش های سنتی بیشتر است و درد کمتری احساس می‌شود.

اگر از دسته افرادی هستید که علاقه‌ای به سیم و فلز ارتودنسی روی دندان خود ندارید بهترین انتخاب برای شما ارتودنسی دیمون شفاف است. ارتودنسی دیمون نامرئی از براکت های شیشه ای و یا نامرئی استفاده می‌کند به طوری که بسیار کم قابل مشاهده است. بی رنگ بودن براکت ها سبب افزایش اعتماد به نفس در افراد می‌شود و از سوی دیگر نظافت این براکتها آسان تر است. احتمال تجمع باکتری بر روی براکت های نامرئی سرامیکی کمتر بوده و این موضوع سبب می‌شود بوی بد دهان از بین برود. در این روش از ارتودنسی، اورینگ پلاستیکی و سیم وجود ندارد و نظافت دندان آسان تر خواهد بود.

آیا با ارتودنسی دیمون شفاف سبب ناهنجاری دندان میشود؟

برخی از افراد تصور می کنند که استفاده از ارتودنسی دیمون چه در مدل شفاف و چه فلزی سبب آسیب به فک و لثه خواهد شد اما این تصور به کل اشتباه است. تکنولوژی به کار رفته برای ارتودنسی دیمون به صورتی است که سبب می شود دندانها به شکل کاملا استاندارد تراز شوند.

ارتودنسی دیمون شفاف گران تر است.

بله این طور که بررسی‌ها نشان می‌دهد جنس براکت شفاف نسبت به جنس های فلزی و سرامیکی رنگی گران تر است اما تفاوت قیمت تنها برای شفاف بودن آن نیست. مواد اولیه به کار رفته در این مدل از ارتودنسی ها سبب شده تا قیمت آنها نسبتا بیشتر باشد دقت نمایید که شما در ابتدا می بایست در مورد کیفیت محصول به نتیجه خوبی برسید بنابراین باید بهترین متخصص را انتخاب کنید. دکتر عشاق توانسته از مواد اولیه کاملا اورجینال برای انجام ارتودنسی دیمون نامرئی استفاده نماید و رضایت در این راستا بیش از ۹۵ درصد اعلام شده است.

روش اجرای ارتودنسی دیمون شفاف

برای انجام ارتودنسی دیمون نامرئی در ابتدا نیاز به تصویربرداری سه بعدی از فک و دندان و موقعیت قرارگیری دندان‌ها است در صورتی که شخص دندان نهفته داشته باشد می بایست شرایط آن دندان از سوی دندانپزشک بررسی شود. پس ارزیابی تصاویر گرفته شده از دندان توسط بهترین متخصص تصمیم‌گیری در مورد نوع اجرای ارتودنسی دیمون شفاف صورت می گیرد دقت نمایید که نوع اجرای ارتودنسی برای هر شخص نسبت به شخص دیگر فرق می‌کند و هرگز نمی‌توان یک نسخه را برای همه بیماران پیچید. براکت های مورد استفاده برای ارتودنسی دیمون شفاف به صورت ژله‌ای بیرنگ هستند و تا حد زیادی نامشخص خواهند بود.

ارتودنسی دیمون شفاف در چه مواردی استفاده میشود

در صورتی که دندانهای شما کج است و با تعداد زیادی از دندان در داخل دهان خود روبرو هستید و فرم آنها نامناسب است می توانید از روش ارتودنسی دیمون نامرئی استفاده نمایید یکی از مزایای مهم این روش این است که خط لبخند بهتری برای شما ایجاد می کند و شرایط تراز شدن دندان ها فراهم می شود از سوی دیگر گوشه های مثلثی تیره در خنده عمیق را از بین می برد و سبب اصلاح لبخند خواهد شد. این روش سبب تعادل صورت شده و وضعیت گونه ها را صاف تر می سازد با استفاده از ارتودنسی دیمون نامرئی شرایط جوانسازی برای صورت شکل می گیرد.

در این روش فشار کمتری به دندان وارد می شود و این موضوع سبب می‌شود تا تحمل ارتودنسی آسان‌تر شود البته ارتودنسی دیمون نامرئی معمولاً از سوی بزرگسالان مورد تقاضا قرار می‌گیرد اما محدودیت سنی برای این روش دیده نمی شود و کودکان نیز می‌توانند از ارتودنسی دیمون نامرئی استفاده نمایند. مکانیسم لغزشی که برای ارتودنسی دیمون نامرئی در نظر گرفته شده سبب جابجایی استاندارد دندانها می‌شود و دندانها در یک شرایط کاملاً مناسب قرار می گیرد.

نتیجه گیری

ارتودنسی دیمون نامرئی توسط دکتر مرتضی عشاق و با در نظر گرفتن ناهنجاری دندان بیمار اجرا می شود دقت کنید که مواد اولیه ارتودنسی می بایست کاملا تضمین شده باشد و این موضوع از مهم‌ترین مواردی است که باید در کلینیک های دندانپزشکی به آن توجه شود.

مطالب مرتبط

 

نظرات

نظري ارسال نشده است
default_blogger ارتودنسی دیمون شفاف  - دکتر عشاق
عضو سایت هستید؟ وارد شوید
مهمان
پنج شنبه, 09 فروردين 1403

تصویر امنیتی

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://ortodonsi.com/

مطب های ارتودنسی دکتر مرتضی عشاق

چه موقع ارتودنسی کنیم

دانستنی های ارتودنسی

آیا می دانید اندازه دندانهای دائمی‌ ممکن است نسبت به اندازه فک خیلی بزرگ یا کوچک باشند؟ به عنوان مثال، اگر کودکی فک کوچک را از مادر و دندانهای بزرگ را از پدر به ارث برده باشد، دندانها در فک جا نمی‌‌شوند. آیا می دانید براساس پژوهشی که در نوجوانان 13-8 ساله ایرانی انجام شد، اصلی ترین علت ایجاد کننده ناهنجاری فکی، عقب بودن و کوچکی اندازه فک پایین می‌باشد؟

اطلاعات بیشتر

پرسش و پاسخ

آیا دستگاههای ارتودنسی موجب درد و ناراحتی می شوند؟

مرتضی عشاق درمانهای ارتودنسی دردی مانند درد تزریق ندارند بلکه فقط برای یک تا دو روز بعد از هر ویزیت، دندانها کمی حساس می شوند. به مرور که درمان ارتودنسی پیش می رود از این حساسیت نیز کاسته می شود. در مواردی که این حساسیت در 2-1 روز اول آزار دهنده باشد می توان از استامینوفن استفاده نمود. هر چند در این موارد اگر دارویی نیز مصرف نشود پس از سپری شدن 2-1 روز این حساسیت خود به خود برطرف می شود.

اطلاعات بیشتر