بلاگ

تخمین زمان مطالعه 3 دقیقه (688 کلمه)

ارتودنسی دیمون چیست و چرا محبوبیت زیادی دارد؟

What-is-Damon-orthodontics ارتودنسی دیمون چیست و چرا محبوبیت زیادی دارد؟

ارتودنسی دیمون یک روش جدید و کاملاً استاندارد برای منظم کردن دندان ها است. در این روش از مکانیزم خود تنظیم شونده برای براکت ها استفاده شده است که سبب سرعت بیشتر درمان شده و درد کمتری احساس می شود. این روش درمان محبوبیت زیادی در بین بانوان پیدا کرده است.

بهترین زیبایی چهره شما، لبخندی زیبا و منظم است. دندان‌های نامرتب معمولاً باعث می‌شوند که اعتمادبه‌نفس ما زیر سوال برود و در زمان خندیدن و حتی صحبت کردن دچار مشکل شویم. ارتودنسی یکی از روش‌های منظم کردن دندان‌های به‌هم‌ریخته است در این‌ میان ارتودنسی دیمون یکی از محبوب‌ترین موارد محسوب شده‌است. حال قصد داریم در مورد این ارتودنسی و علت محبوبیت آن صحبت کنیم.

ارتودنسی دیمون چیست؟ 

  ارتودنسی به روش دیمون یکی از روش‌های جدید برای مرتب کردن دندان محسوب می‌شود در این روش نیازی به استفاده از کش برای اتصال سیم به براکت نبوده و قابلیت خود تنظیم شوندگی دارد، به‌این‌ترتیب درمان سریع‌تر و با نتایج فوق‌العاده عالی خواهد بود دقت نمایید که روش کار ارتودنسی دیمون کمی متفاوت از موارد سنتی است.

روش کار ارتودنسی دیمون 

در این روش چیزی به‌عنوان بند رگولاتور لاستیکی که رابط سیم و براکت است وجود ندارد در واقع خود براکت ها قابلیت باز و بسته شدن کشویی دارند و سبب می‌شوند که بریس های دیمون در موقعیت درست خود تنظیم شود این کار باعث می‌شود که فشار لازم روی دندان‌ها اجرا شده و به‌مرور زمان دندان در ردیف درست خود قرار بگیرد با گذشت زمان حرکت دندان‌ها بیشتر شده و درنهایت موقعیت درستی برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.

ارتودنسی دیمون از جنس و آلیاژهای مختلفی تهیه‌شده است معمولاً مدل‌های شفاف و سرامیکی آن بیشترین طرف‌دار را دارند چون میزان جلب توجه آن‌ها کمتر است نباید از ارتودنسی دیمون توقع معجزه داشته باشید اما آنچه در مورد این ارتودنسی اثبات‌شده است کارایی و سرعت بالای آن نسبت‌به روش‌های سنتی است درواقع با اجرای ارتودنسی دیمون نیازی به مراجعه مکرر به دندان‌پزشک نخواهید داشت.

همان‌طور که اشاره شد ارتودنسی دیمون به‌صورت اتومات عمل می‌کند و نیازی به زنجیر یا رابر بند ندارند و این باعث می‌شود که تحمل ارتودنسی در دهان آسان‌تر از روش سنتی باشند.

برای ویزیت ارتودنسی دیمون معمولاً ۶ الی ۱۰ هفته زمان نیاز است درصورتی‌که در مورد ارتودنسی های سنتی و قدیمی معمولاً هر ۲ هفته نیاز به ویزیت خواهید داشت.

مزایای ارتودنسی دیمون

محبوبیت این روش از ارتودنسی به نسبت روش سنتی بسیار بیشتر است بنابراین چه خوب است مزایای ارتودنسی دیمون را با هم مورد بررسی قرار دهیم.

اصطکاک کمتر

این روش از ارتودنسی هیچ اصطکاک برای دندان ایجاد نمی‌کند درواقع دندان‌ها می‌توانند آزادانه حرکت کنند و میزان سایش و فرسودگی به‌طور کامل حذف می‌شود اما در روش ارتودنسی سنتی و فلزی معمولاً فرسودگی و سایش دندان بسیار دیده می‌شود.

کاهش طول درمان

یکی از موضوعاتی که بسیاری از افراد را از انجام ارتودنسی منصرف می‌سازد، طول درمان طولانی آن هست درمورد ارتودنسی دیمون شرایط این‌طور نشان می‌دهد که طول درمان حدود ۶ ماه کاهش می‌یابد و در نهایت میزان اصطکاک دندان‌ها نیز کم می‌شود و این‌موضوع به عملکرد سریع آن منجر خواهد شد

تجربه درد کمتر

معمولاً ارتودنسی سنتی فلزی فشار زیادی روی ریشه دندان وارد می‌کند اما در مورد ارتودنسی به روش دیمون این شرایط دیده نمی‌شود و بیمار درد کمتری را نسبت‌به سایر روش‌ها تحمل می‌کند

نتایج بسیار عالی

یکی از موضوعاتی که درمورد ارتودنسی به روش دیمون دیده می‌شود این‌که این روش بسیار رضایت‌بخش است و نظم بهتری به دندان‌ها می‌دهد درواقع از تکنولوژی پیشرفته‌ای برای آن استفاده شده‌است که سبب تعدیل کمتر می‌شود و روش‌های سنتی را کنار می‌گذارد سیستم دیمون نوعی درمان بالینی است که سبب می‌شود دندان‌ها در موقعیت درست خود قرار بگیرند و این‌موضوع به اعتمادبه‌نفس افراد کمک بیشتری شود.

فاکتورهای بیولوژیکی در اثرگذاری ارتودنسی اهمیت زیادی دارند و این‌موضوع در مورد ارتودنسی به روش دیمون نیز صدق می‌کند بنابراین باید دقت کنید که نوع درمان و نتیجه درمان در افراد فرق می‌کند و نیاز است که شرایط دندان و فک بیمار به‌طور دقیق توسط پزشک بررسی شود. نوع ناهنجاری، سن مراجع، و شدت مشکل بیمار از مهم‌ترین فاکتورهایی است که می‌بایست قبل از دژهای ارتودنسی مورد بررسی قرار بگیرد.

مطالب مرتبط

 

نظرات

نظري ارسال نشده است
default_blogger ارتودنسی دیمون چیست و چرا محبوبیت زیادی دارد؟
عضو سایت هستید؟ وارد شوید
مهمان
شنبه, 01 ارديبهشت 1403

تصویر امنیتی

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://ortodonsi.com/

مطب های ارتودنسی دکتر مرتضی عشاق

چه موقع ارتودنسی کنیم

دانستنی های ارتودنسی

آیا می دانید اندازه دندانهای دائمی‌ ممکن است نسبت به اندازه فک خیلی بزرگ یا کوچک باشند؟ به عنوان مثال، اگر کودکی فک کوچک را از مادر و دندانهای بزرگ را از پدر به ارث برده باشد، دندانها در فک جا نمی‌‌شوند. آیا می دانید براساس پژوهشی که در نوجوانان 13-8 ساله ایرانی انجام شد، اصلی ترین علت ایجاد کننده ناهنجاری فکی، عقب بودن و کوچکی اندازه فک پایین می‌باشد؟

اطلاعات بیشتر

پرسش و پاسخ

آیا دستگاههای ارتودنسی موجب درد و ناراحتی می شوند؟

مرتضی عشاق درمانهای ارتودنسی دردی مانند درد تزریق ندارند بلکه فقط برای یک تا دو روز بعد از هر ویزیت، دندانها کمی حساس می شوند. به مرور که درمان ارتودنسی پیش می رود از این حساسیت نیز کاسته می شود. در مواردی که این حساسیت در 2-1 روز اول آزار دهنده باشد می توان از استامینوفن استفاده نمود. هر چند در این موارد اگر دارویی نیز مصرف نشود پس از سپری شدن 2-1 روز این حساسیت خود به خود برطرف می شود.

اطلاعات بیشتر