بلاگ

تخمین زمان مطالعه 4 دقیقه (718 کلمه)

ارتودنسی به روش سیستم دیمون (Damon) - دکترعشاق

Damon-orthodontics ارتودنسی به روش سیستم دیمون (Damon) - دکترعشاق

مهمترین مزیتی که برای ارتودنسی به روش سیستم دیمون در نظر گرفته شده است سرعت جابجایی دندان بوده که برای بزرگسالان انتخاب بسیار خوبی خواهد بود و از سوی دیگر ارتودنسی دیمون نامرئی یا شفاف یکی از بهترین مواردی است که می توانید انتخاب نمایید. ارتودنسی دیمون سبب می شود تا درد حرکت ریشه ها برای شخص قابل تحمل تر باشد و مانند براکت های فلزی سنتی نخواهد بود

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که ارتودنسی به روش سیستم دیمون نوعی ارتودنسی متحرک است اما این تصور اشتباه است. ارتودنسی به روش سیستم دیمون در واقع همان ارتودنسی ثابت است اما تفاوت اصلی در نوع بریس ها خواهد بود.

عملکرد ارتودنسی به روش سیستم دیمون

مهمترین مزیتی که به ارتودنسی به روش سیستم دیمون وارد است، سرعت بخشیدن به حرکت دندان ها بوده به طوری که لبخندی زیبا به شما هدیه داده می شود. بریس هایی که در ارتودنسی دیمون استفاده می شود خاصیت خود تنظیم کنندگی دارند در واقع بریس ها طبق شرایط دندان به صورت خودکار باز و بسته می شوند و سبب حرکت دادن دندان به جای درست خود خواهند شد.

محل قرار گرفتن بریس های دیمون دقیقا مانند بریس های فلزی سنتی است با این تفاوت که این بریس ها دارای تکنولوژی خاصی هستند که به صورت حرکات گهواره‌ای سبب حرکت دندان به نقطه مورد نظر خود خواهند شد.

تفاوت ارتودنسی فلزی سنتی و روش به روش سیستم دیمون

حال می خواهیم بررسی کنیم که تفاوت اصلی ارتودنسی به روش سیستم دیمون و ارتودنسی فلزی سنتی چیست؟ دقت نمایید که ارتودنسی فلزی سنتی به این صورت است که بریس ها می بایست در فاصله زمانی کوتاه شل و سفت شوند و نیاز به مراجعه مکرر به دندانپزشک خواهد بود این در حالی است که مکانیزم اجرا شده برای بریس های دیمون به صورت کششی بوده یعنی بریس ها با توجه به حرکت دندان و همینطور ریشه شرایط جابجایی را فراهم می سازند. 

ارتودنسی به روش سیستم دیمون چطور می تواند دندانها را سریعتر صاف کند؟ 

فکر می کنید دلیل اجرای سریع ارتودنسی به روش سیستم دیمون چیست؟

حقیقت اینکه بریس های ارتودنسی دیمون خاصیت اتصال به خود دارند یعنی این بریس ها نیاز به سخت افزار دیگری برای حرکت دندان ها نداشته و از بافت نرم تر و مناسب‌تری برخوردار هستند که سبب می‌شود دندان‌ها در موقعیت درستی قرار بگیرند تکنولوژی به کار رفته برای ارتودنسی دیمون به شکلی است که سبب می شود فشار وارد شده به دندان ها کمتر شود و آسیب پوسیدگی به حداقل برسد.

مزایای ارتودنسی به روش سیستم دیمون

وقتی از ارتودنسی دیمون برای منظم کردن دندان‌ها استفاده شود، نیاز به مراجعه مکرر به دندانپزشک نخواهد بود این مورد برای کسانی که مشغله کاری زیادی دارند و یا از راه دور به دندانپزشک مراجعه می کنند یک انتخاب بسیار عالی محسوب می‌شود و از سوی دیگر طراحی ارتودنسی دیمون به صورتی است که کمترین میزان اصطکاک را ایجاد می کند یعنی به ریشه ها آسیب کمتری وارد می‌شود و فشار وارد شده به سایر قسمت تاج دندان نیز کمتر خواهد بود.

کسانی که از ارتودنسی استفاده می‌کنند در ماههای اول از درد ناشی از حرکت ریشه ها بسیار ناراحت هستند در طراحی ارتودنسی دیمون شرایطی اجرا شده است تا احساس درد کمتری برای بیمار صورت بگیرد و این موضوع باعث می‌شود تا به کارهای روزمره خود بپردازد.

ارتودنسی دیمون در مدل نامرئی و شفاف نیز طراحی شده است و برای کسانی که علاقه به داشتن ارتودنسی سیمی و فلزی و واضح بودن آن روی دندان ندارند بهترین گزینه محسوب می شود. ارتودنسی دیمون برای بزرگسالان معمولاً به صورت شفاف و نامرئی اجرا می شود مدت زمان استفاده از ارتودنسی دیمون برای رسیدن به نتیجه مطلوب معمولاً بین ۱۴ تا 18 در نظر گرفته شده است.

گاه شرایط دندان شخص به صورتی است که مدت زمان درمان کاهش می یابد اما به طور کلی در مقایسه‌ای که بین طول مدت ارتودنسی دیمون و همینطور ارتودنسی فلزی دیده می‌شود کاهش ۲ الی ۷ ماه برای روش دیمون گزارش شده است.

افرادی که از ارتودنسی دیمون استفاده می‌کنند روزهای اول از وجود براکت در دهان خود کمی احساس ناراحتی می کنند.

ارتودنسی به روش سیستم دیمون نیاز به کش و الاستیک ندارد. دکتر عشاق صفر تا صد ارتودنسی به روش سیستم دیمون را مورد پوشش قرار می‌دهد و از بهترین مواد در این زمینه استفاده خواهد کرد.

مطالب مرتبط

 

نظرات

نظري ارسال نشده است
default_blogger ارتودنسی به روش سیستم دیمون (Damon) - دکترعشاق
عضو سایت هستید؟ وارد شوید
مهمان
چهارشنبه, 05 ارديبهشت 1403

تصویر امنیتی

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://ortodonsi.com/

مطب های ارتودنسی دکتر مرتضی عشاق

چه موقع ارتودنسی کنیم

دانستنی های ارتودنسی

آیا می دانید اندازه دندانهای دائمی‌ ممکن است نسبت به اندازه فک خیلی بزرگ یا کوچک باشند؟ به عنوان مثال، اگر کودکی فک کوچک را از مادر و دندانهای بزرگ را از پدر به ارث برده باشد، دندانها در فک جا نمی‌‌شوند. آیا می دانید براساس پژوهشی که در نوجوانان 13-8 ساله ایرانی انجام شد، اصلی ترین علت ایجاد کننده ناهنجاری فکی، عقب بودن و کوچکی اندازه فک پایین می‌باشد؟

اطلاعات بیشتر

پرسش و پاسخ

آیا دستگاههای ارتودنسی موجب درد و ناراحتی می شوند؟

مرتضی عشاق درمانهای ارتودنسی دردی مانند درد تزریق ندارند بلکه فقط برای یک تا دو روز بعد از هر ویزیت، دندانها کمی حساس می شوند. به مرور که درمان ارتودنسی پیش می رود از این حساسیت نیز کاسته می شود. در مواردی که این حساسیت در 2-1 روز اول آزار دهنده باشد می توان از استامینوفن استفاده نمود. هر چند در این موارد اگر دارویی نیز مصرف نشود پس از سپری شدن 2-1 روز این حساسیت خود به خود برطرف می شود.

اطلاعات بیشتر