بلاگ

تخمین زمان مطالعه 4 دقیقه (731 کلمه)

هزینه ارتودنسی یک دندان کج چقدر است؟

How-much-does-orthodontics-cost-for-a-crooked-tooth هزینه ارتودنسی یک دندان کج چقدر است؟

همه ما انواع بریس و ارتودنسی برای ناهنجاری های فک و دندانهای نا مرتب را دیده ایم، اما اگر تنها یک دندان کج باشید چه باید کرد؟ آیا ارتودنسی یک دندان کج امکان پذیر است و اگر بله، کدام نوع ارتودنسی برای تک دندان کج بهتر است و هزینه ارتودنسی یک دندان کج چقدر است؟ در ادامه به این سوالات پاسخ می دهیم. 

اغلب اوقات، روش ها و درمان ها برای صاف کردن دندان ها به منظور ثابت کردن چندین دندان یا حتی یک ردیف کامل انجام می شود اما گاهی اوقات فقط یک دندان نامرتب است. هنگامی که این اتفاق می افتد ، می تواند کل لبخند شما را خراب کند ، اعتماد به نفس شما را کاهش داده و منجر به مشکلات بهداشت دهان و دندان شود.

تاثیرات منفی دندان کج: 

بیماری لثه: دندان های کج می توانند تمیز کردن پلاک، باکتری ها و بقایای غذا را از دندان های شما مشکل کنند. این می تواند باعث بیماری لثه و حفره شود. بدون درمان، بیماری لثه می تواند منجر به بیماری شدیدتر پریودنتال شود که برای دندان ها و استخوان های شما بشدت مضر است

سایش بیش از حد: دندان های کج می توانند فشار و آسیب غیرضروری به دندان ها و فک های شما وارد کرده و باعث ایجاد سردردهای مزمن ، ترک خوردن دندان ها ، کشیدگی فک و اختلال TMJ شوند.

مشکلات گفتاری: دندانهای نامرتب می توانند با تأثیر بر نحوه ایجاد صدا، بر گفتار شما تأثیر بگذارند.

آیا صاف کردن یک دندان کج امکان پذیر است؟

صاف کردن تک دندان هم ممکن است و هم بیشتر از آنچه تصور می کنید رایج است. گزینه های درمانی متعددی وجود دارد. اغلب، یک دندان را می توان به سرعت با ارتودنسی و بریس سریع صاف کرد. 

دلایل کج شدن یک دندان

. دندان های بسیار بزرگ.

2. مکیدن انگشت بعد از در آوردن دندان.

3. زود از دست دادن دندان های شیری

4. بلع ضعیف که باعث فشار آوردن زبان به دندان جلویی می شود.

راه های صاف کردن یک دندان کج با ارتودنسی

استفاده از ارتودنسی ثابت:

در این روش براکت ها تا پایان درمان به صورت ثابت روی یک دندان قرار می گیرند و قابل برداشتن نیستند.

اگر ارتودنسی برای یک دندان نیش یا دندان دیگری باشد، فقط متخصص می تواند آن را جا به جا کند. در صورت داشتن بریس ثابت برای تک دندان، مراجعه پیوسته باعث می شود بریس ثابت بهترن تاثیر را روی دندان کج بگذارد.

استفاده از ارتودنسی متحرک:

در صورت سخت بودن تحمل ارتودنسی ثابت برای بیمار، می توان با توصیه دندان پزشک از ارتودنسی متحرک نیز استفاده کرد. اما در صورت استفاده از بریس متحرک، باید بسیار منظم و طبق زمان بندی ها از بریس استفاده شود، در غیر این صورت این روش نتیجه مطلوبی نخواهد داشت.

استفاده از ارتودنسی شفاف: 

استفاده از بریس شفاف اغلب برای مسائل ارتودنسی جزئی تا متوسط مانند دندان های کج جدا شده توصیه می شود. این درمان نسبت به بریس های استاندارد ظریف تر است و اغلب زمان کمتری برای تکمیل آن لازم است، در نتیجه ارتودنسی شفاف یکی از بهترین راه های صاف کردن دندان کج است. البته استفاده از این بریس ها فقط برای جوانان و بزرگسالان قابل استفاده هستند و برای اصلاح ناهنجاری شدید دندان مناسب نیستند. 

استفاده از ارتودنسی زبانی: 

نوع دیگر بریس های نامرئی بریس های زبانی است. آنها تفاوت چندانی با ارتودنسی های فلزی ندارند و تنها تفاوت آنها این است که در پشت دندان شما قرار می گیرند. اما بریس های زبانی برای همه انتخاب مناسبی نیستند. این امر به این دلیل است که آنها گرانقیمت هستند و تمیز کردن آنها دشوار است. آنها برای ناهماهنگی شدید و دندان های کج خوب کار نمی کنند. 

هزینه ارتودنسی یک دندان کج 

هزینه ارتودنسی یک دندا کج به فاکتور های متعددی نظیر نوع براکت، سابقه دکتر دندان پزشک، مدت زمان درمان، شهر محل زندگی و روند آماده سازی دندان بستگی دارد.

برای مطلع شدن از قیمت دقیق ارتودنسی یک دندان کج، به مطب دندان پزشک خود مراجعه کنید و بگذارید ایشان با معاینه دندان های شما، هزینه ارتودنسی دندانتان را اعلام کنند.

دندان های کج یک مشکل شایع دهان و دندان است که در بسیاری از کودکان ، افراد جوان و بزرگسالان یافت می شود. اگر دندان های کج شما مشکلی برای سلامتی ایجاد نمی کند یا احساس شرم نمی کنید ، نیازی به درمان نیست.

مطالب مرتبط

 

نظرات

نظري ارسال نشده است
default_blogger  هزینه ارتودنسی یک دندان کج چقدر است؟- قیمت ارتودنسی
عضو سایت هستید؟ وارد شوید
مهمان
جمعه, 31 فروردين 1403

تصویر امنیتی

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://ortodonsi.com/

مطب های ارتودنسی دکتر مرتضی عشاق

چه موقع ارتودنسی کنیم

دانستنی های ارتودنسی

آیا می دانید اندازه دندانهای دائمی‌ ممکن است نسبت به اندازه فک خیلی بزرگ یا کوچک باشند؟ به عنوان مثال، اگر کودکی فک کوچک را از مادر و دندانهای بزرگ را از پدر به ارث برده باشد، دندانها در فک جا نمی‌‌شوند. آیا می دانید براساس پژوهشی که در نوجوانان 13-8 ساله ایرانی انجام شد، اصلی ترین علت ایجاد کننده ناهنجاری فکی، عقب بودن و کوچکی اندازه فک پایین می‌باشد؟

اطلاعات بیشتر

پرسش و پاسخ

آیا دستگاههای ارتودنسی موجب درد و ناراحتی می شوند؟

مرتضی عشاق درمانهای ارتودنسی دردی مانند درد تزریق ندارند بلکه فقط برای یک تا دو روز بعد از هر ویزیت، دندانها کمی حساس می شوند. به مرور که درمان ارتودنسی پیش می رود از این حساسیت نیز کاسته می شود. در مواردی که این حساسیت در 2-1 روز اول آزار دهنده باشد می توان از استامینوفن استفاده نمود. هر چند در این موارد اگر دارویی نیز مصرف نشود پس از سپری شدن 2-1 روز این حساسیت خود به خود برطرف می شود.

اطلاعات بیشتر