بلاگ

تخمین زمان مطالعه 4 دقیقه (729 کلمه)

نحوه انتخاب رنگ کش ارتودنسی براساس رنگ پوست

Choosing-orthodontic-colorant-based-on-skin-color نحوه انتخاب رنگ کش ارتودنسی براساس رنگ پوست

ارتودنسی دندانها، اولین چیزی است که موقع لبخند زدن نشان داده می شود و رنگ آن، تاثیر بسزاییی در ظاهر شما دارد و در واقع، تبدیل به یکی از ویژگی های شما می شود، پس احتمالا دوست نخواهید داشت که رنگ مناسبی را انتخاب نکنید. روش های متعددی برای پیدا کردن بهترین رنگ برای هر فرد وجود دارد که یکی از آنها، انتخاب رنگ کش بر اساس رنگ پوست است.

لبخند ما به زیبایی چهره مان می افزاید و همه ما دوست داریم که لبخند و دندان های زیبایی داشته باشیم . برای افرادی که ارتودنسی دارند رنگ کش ارتودنسی بسیار مهم است و تاثیر بسزایی در لبخند آنها می گذارد. راههای متعددی برای زیبا کردن ارتودنسی وجود دارد و یکی از آنها انتخاب رنگ مناسب کش ارتودنسی است. یکی از بهترین روش های انتخاب رنگ مناسب کش ارتودنسی انتخاب آن بر اساس رنگ پوست است. در ادامه به شما کمک می کنیم که رنگی را برای کش ارتودنسی تان انتخاب کنید که لبخند شما را جذاب تر از همیشه جلوه دهد. 

روش های انتخاب رنگ کش ارتودنسی 

روش های متعددی برای انتخاب رنگ کش ارتودنسی وجود دارد که از چند مورد آنها می‌توان به توجه به رنگ لباسها، کنار زدن رنگ هایی که انتخاب نمی شوند، مشورت با متخصص ارتودنسیت و انتخاب رنگ های تیره تر به منظور سفید تر جلوه دادن دندانها اشاره کرد. اما انتخاب رنگ کش ارتودنسی بر اساس رنگ پوست یکی از بهترین روش‌های موجود است. 

رنگ هایی که بهتر است انتخاب نکنید

زرد و سفید: این دور رنگ، رنگ زرد دندان هارا قوی تر نشان می دهند.

سیاه: رنگ سیاه باعث می شود دندان های شما پوسیده به نظر بیایند.

شفاف: کش ارتودنسی شفاف سریع رنگ عوض می کند و تکه های غذای باقیمانده لا به لای دندان ها را نشان می دهد.

سبز و قهوه ای: رنگ های سبز و قهوه ای می توانند مانند تکه های غذای گیر کرده در لا به لای دندان ها به نظر برسند.

معنی هر رنگ چیست چیست و درباره شما چه می گوید؟

بنفش: بنفش فقط رنگ ثروت و سلطنت نیست، بلکه از آن برای نشان دادن عرفان نیز استفاده می شود.

آبی: این رنگ معمولاً بیانگر هوش، آرامش و وفاداری است.

سبز: رنگ سبز اغلب بیانگر رشد، ثروت و سازگاری است .

زرد: این رنگ شاد ترین رنگی است که می توانید انتخاب کنید.

نارنجی: این رنگ فقط رنگ یک میوه محبوب نیست بلکه می تواند یک رنگ کش ارتودنسی محبوب برای افراد خلاق و مشتاق باشد.

قرمز: رنگ قرمز اغلب نشانگر شور و شوق است و نیز قدرت و شجاعت را نشان می دهد.

سفید :رنگ سفید معمولا نماد خلوص معصومیت و امید است.

انتخاب رنگ کش ارتودنسی بر اساس رنگ چشم

یک راه عالی و ساده برای زیبا به نظر رسیدن با ارتودنسی، ست کردن رنگ کش ارتودنسی با رنگ چشم هایتان است. برای کسانی که رنگ چشم روشن مانند آبی یا سبز دارند یک گزینه فوق العاده انتخاب همان رنگ ها ولی با تنالیته تیره تر است. این کار باعث می شود رنگ چشم شما بیشتر جلوه کند.

برای افرادی که چشمهای عسلی یا قهوه‌ای دارندرنگ های مکمل از همه بهتر هستند. رنگ های آبی یا سبز روشن و تیره یا حتی طلایی و نقره ای را انتخاب کنید تا رنگ چشمان شما را متعادل کنند و یک تضاد جذاب بسازند.

نحوه انتخاب رنگ کش ارتودنسی بر اساس رنگ پوست

پوست های سفید و روشن: مکمل پوست های روشن رنگ های تیره تر مانند آبی دریایی، آبی و بنفش هستند و همچنین رنگهای قرمز تیره و سبز روشن نیز برای این نوع پوست مناسب هستند.این رنگها صورت شما را بی حال نشان میدهد و باعث میشود که دندان هایتان سفید تر به نظر برسند

پوستهای سبزه و تیره: پوست های تیره تر با رنگ های روشن و براق تر بهتر به نظر می رسند. می توانید از رنگهای آبی روشن یا فیروزه‌ای، صورتی پررنگ ارغوانی یا قرمز یاقوتی استفاده کنید. این رنگها تضاد جسورانه ای با تیرگی پوست شما ایجاد می‌کنند و لبخندی خیره‌کننده‌ به شما هدیه می دهند.

انتخاب رنگ کش ارتودنسی مناسب، بسیار مهم است. زیرا برای 18 ماه آینده هر دفعه که لبخند می زنید، پدیدار می شود و به یکی از ویژگی های ظاهری مهم شما تبدیل می شود. اگر واقعا نمی توانید رنگی را انتخاب کنید، بهتر است که از دندانپزشک خود کمک بگیرید. امیدواریم در هدیه دادن زیبایی به لبخندتان موفق باشید.

مطالب مرتبط

 

نظرات

نظري ارسال نشده است
default_blogger نحوه انتخاب رنگ کش ارتودنسی براساس رنگ پوست
عضو سایت هستید؟ وارد شوید
مهمان
سه شنبه, 28 فروردين 1403

تصویر امنیتی

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://ortodonsi.com/

مطب های ارتودنسی دکتر مرتضی عشاق

چه موقع ارتودنسی کنیم

دانستنی های ارتودنسی

آیا می دانید اندازه دندانهای دائمی‌ ممکن است نسبت به اندازه فک خیلی بزرگ یا کوچک باشند؟ به عنوان مثال، اگر کودکی فک کوچک را از مادر و دندانهای بزرگ را از پدر به ارث برده باشد، دندانها در فک جا نمی‌‌شوند. آیا می دانید براساس پژوهشی که در نوجوانان 13-8 ساله ایرانی انجام شد، اصلی ترین علت ایجاد کننده ناهنجاری فکی، عقب بودن و کوچکی اندازه فک پایین می‌باشد؟

اطلاعات بیشتر

پرسش و پاسخ

آیا دستگاههای ارتودنسی موجب درد و ناراحتی می شوند؟

مرتضی عشاق درمانهای ارتودنسی دردی مانند درد تزریق ندارند بلکه فقط برای یک تا دو روز بعد از هر ویزیت، دندانها کمی حساس می شوند. به مرور که درمان ارتودنسی پیش می رود از این حساسیت نیز کاسته می شود. در مواردی که این حساسیت در 2-1 روز اول آزار دهنده باشد می توان از استامینوفن استفاده نمود. هر چند در این موارد اگر دارویی نیز مصرف نشود پس از سپری شدن 2-1 روز این حساسیت خود به خود برطرف می شود.

اطلاعات بیشتر