بلاگ

تخمین زمان مطالعه 4 دقیقه (751 کلمه)

اورژانس ارتودنسی – متخصص ارتودنسی دکتر عشاق

اورژانس ارتودنسی – متخصص ارتودنسی دکتر عشاق اورژانس ارتودنسی – متخصص ارتودنسی دکتر عشاق

سوانح، عدم رعایت استانداردها در حین غذا خوردن، انجام ورزش های رزمی و سنگین در طول درمان با ارتودنسی می تواند آسیب های جبران ناپذیری به دندان وارد کند. ارائه خدمات در بخش اورژانس ارتودنسی در چنین شرایطی ضروری است. در نتیجه، برای سهولت در برقراری ارتباط با پزشک در اورژانس ارتودنسی – متخصص ارتودنسی دکتر عشاق، در کوتاهترین زمان به نیاز بیماران پاسخ می دهد.  

مشکلات اورژانس در ارتودنسی 

یکی از موارد بسیار نادری که ممکن است در درمان با استفاده از روش ارتودنسی ایجاد شود، اورژانس ارتودنسی است. یکی از توصیه های اساسی به افرادی که برای درمان ناهنجاری های دندانی خود از روش ارتودنسی استفاده کرده اند، این است که در صورت بروز هر نوع مشکل در اسرع وقت به متخصص خود مراجعه کنند. با این حال، در صورتی که بیمار دستورات پزشک معالج خود را به خوبی و طبق برنامه اجرا کند، نیازی به دریافت خدمات اورژانسی نخواهد بود. اما عدم کنترل و پیشگیری از حوادث ناگهانی سبب شده است در اورژانس ارتودنسی متخصص ارتودنسی دکتر عشاق بهترین خدمات را در کوتاهترین زمان ممکن ارائه دهد.  

در چه مواردی مراجعه به اورژانس ارتودنسی ضروری است؟

بروز هرگونه مشکل یا سانحه در طول درمان ناهنجاری های دندان به روش ارتودنسی می توانند سبب از بین رفتن زحمات ارتودنتیست شود. ارائه خدمات اورژانسی به مواقع اضطراری اختصاص دارد. این امر به فرد امکان می دهد که بتواند به محض وقوع هر حادثه، متخصص معالج خود را در جریان بگذارد. در نتیجه، دستورات لازم در هر موقعیت را به موقع دریافت و اجرا خواهد کرد. زیرا ممکن است انتظار طولانی مدت برای دریافت قرار ملاقات سبب شود آسیب جدی به دندان، بریس یا براکت وارد شود. در صورتی که فرد با علائمی مانند درد، سوزش، و خونریزی مواجه بود می تواند با استفاده از خدمات اورژانس، به سرعت با پزشک خود ارتباط برقرار کرده و مراتب را به اطلاع او برساند.  

آیا ناراحتی های عمومی نیز در دسته وضعیت های اورژانسی قرار دارد؟ 

پس از نصب براکت ها ممکن است تا چند روز، بیمار احساس درد و ناراحتی داشته باشد. در برخی مواقع، ممکن است شدت درد هنگام خوردن غذا افزایش یابد.. اما این درد معمولا در محدوده زمانی 4 تا 7 روز برطرف خواهد شد. در مواردی نادر ممکن است فرد با دردی بسیار زیاد، غیرقابل تحمل و رنج آور مواجه شود. در چنین مواردی بهتر است با استفاده از اورژانس ارتودنسی، شرایط بیمار به پزشک اعلام شود. تا داروهای مسکن و ضد التهاب برای بیمار تجویز شود.  

اورژانس ارتودنسی چه مواردی را پوشش می دهد؟ 

  • تصادف و سوانح رانندگی

اگر در طول درمان با ارتودنسی، در اثر تصادف یا انجام ورزش های سنگین، ضربه ای محکم به صورت و دندان های بیمار وارد شود، یا حتی در اثر خونریزی و حتی بیرون آمدن تجهیزات ارتودنسی، بیمار باید سریعا به پزشک معالج خود مراجعه کند. اهمیت این موضوع سبب شده یکی از مواردی که در اورژانس ارائه دهنده خدمات ارتودنسی پوشش داده می شود، سوانح، تصادفات و عوارض ناشی از آنها باشد.

  • شل شدن براکت

در برخی از موارد، علیرغم شل شدن براکت ها، به دلیل اتصال آنها به سیم هیچ نوع مشکل خاصی برای بیمار ایجاد نمی شود. در نتیجه این عارضه با چنین شدتی جزو شرایط اورژانسی به حساب نمی آید. اما ممکن است دستکاری براکت یا رعایت نکردن استانداردها در حین غذا خوردن سبب وخامت اوضاع براکت ها شود. در این مواقع، بهتر است برای چسباندن براکت ها از موم استفاده شود. و در کوتاه ترین زمان به متخصص معالج خود مراجعه کنید.

  • آلرژی به دستگاه های ارتودنسی

در مواردی نادر ممکن است بیمار نسبت به تجهیزات ارتودنسی قرار گرفته در دهان، واکنش آلرژیک نشان دهد. این فرد با علائمی مانند درد شدید، سوزش و حتی خونریزی مواجه خواهد بود. اگر احساس کردید شدت این علائم از کنترل خارج شده است باید حتما برای ادامه روند درمان به اورژانس ارتودنسی مراجعه کنید.

  • جابجایی و تغییر در موقعیت سیم ها

عواملی مانند مسواک زدن یا خوردن برخی مواد غذایی سفت می تواند سبب جابجایی یا تغییر وضعیت سیم ها شود. در این موارد بهتر است با استفاده از یک گوش پاک کن سیم ها را به حالت اول برگردانید. در برخی موارد نیز ممکن است بیرون زدگی سیم ها به گونه ای باشد که برای دندان و لب مشکلات و عوارض ایجاد کند. برای حل این مشکل می توانید از موم استفاده کنید. اما در صورتی که شدت این عارضه زیاد و قابل ترمیم نباشد بهتر است از خدمات اورژانسی استفاده کنید.

مطالب مرتبط

 

نظرات

نظري ارسال نشده است
default_blogger اورژانس های حین درمان ارتودنسی ثابت - متخصص ارتودنسی دکتر مرتضی عشاق
عضو سایت هستید؟ وارد شوید
مهمان
شنبه, 01 ارديبهشت 1403

تصویر امنیتی

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://ortodonsi.com/

مطب های ارتودنسی دکتر مرتضی عشاق

چه موقع ارتودنسی کنیم

دانستنی های ارتودنسی

آیا می دانید اندازه دندانهای دائمی‌ ممکن است نسبت به اندازه فک خیلی بزرگ یا کوچک باشند؟ به عنوان مثال، اگر کودکی فک کوچک را از مادر و دندانهای بزرگ را از پدر به ارث برده باشد، دندانها در فک جا نمی‌‌شوند. آیا می دانید براساس پژوهشی که در نوجوانان 13-8 ساله ایرانی انجام شد، اصلی ترین علت ایجاد کننده ناهنجاری فکی، عقب بودن و کوچکی اندازه فک پایین می‌باشد؟

اطلاعات بیشتر

پرسش و پاسخ

آیا دستگاههای ارتودنسی موجب درد و ناراحتی می شوند؟

مرتضی عشاق درمانهای ارتودنسی دردی مانند درد تزریق ندارند بلکه فقط برای یک تا دو روز بعد از هر ویزیت، دندانها کمی حساس می شوند. به مرور که درمان ارتودنسی پیش می رود از این حساسیت نیز کاسته می شود. در مواردی که این حساسیت در 2-1 روز اول آزار دهنده باشد می توان از استامینوفن استفاده نمود. هر چند در این موارد اگر دارویی نیز مصرف نشود پس از سپری شدن 2-1 روز این حساسیت خود به خود برطرف می شود.

اطلاعات بیشتر