بلاگ

تخمین زمان مطالعه 4 دقیقه (725 کلمه)

ارتودنسی از پشت دندان

Orthodontics--from-behind-the-teeth ارتودنسی از پشت دندان

یک چهارم افرادی که از ارتودنسی استفاده میکنند، بزرگسالان هستند. اما بقیه بزرگسالان ممکن است اقدام به اصلاح دندان هایشان نکنند چون که از داشتن بریس خجالت می کشند. در این صورت، ارتودنسی از پشت دندان یا ارتودنسی زبانی راه چاره است. ارتودنسی زبانی، یک ارتودنسی نامرئی است، اما تفاوتش با باقی بریس های نامرئی این است که بریس های دیگر به دلیل شاف بودن نامرئی هستند اما بریس زبانی چون پشت دندان قرار می گیرد نامرئی است. 

اگر شما هم به دنبال روش درمانی مناسب برای ارتودنسی هستید ، ممکن است در مورد ارتودنسی پشت دندان چیزی به گوشتان خورده باشد. اما این بریس ها چه هستند؟ در ادامه ما این گزینه درمان ارتودنسی نسبتاً ناشناخته را بررسی می کنیم تا به شما در تصمیم گیری آگاهانه در مورد لبخند خود کمک کند.

بریس های پشت دندان نیز بریس های زبانی نامیده می شوند. منظور از ارتودنسی زبانی این است که به سمت زبان قرا دارند. بیماران دارای بریس های زبانی دارای بریس های فلزی هستند که در پشت دندان های خود ثابت شده اند

ارتودنسی زبانی چگونه کار می کند؟

بریس های زبانی دقیقاً مشابه بریس های سنتی عمل می کنند. آنها از یک ماده تشکیل شده اند و بنابراین مشکلات یکسان دندان را برطرف می کنند. هر شش تا هشت هفته، متخصص ارتودنسی یک قرار ملاقات تعیین می کند و آنها را تنظیم می کند تا به دندان های شما در موقعیت مناسب خود کمک کند. اگر تصمیم دارید از بریس های زبانی استفاده کنید، دندان پزشک ممکن است از دندان استفاده کرده یا دندان های شما را اسکن کند. براکت ها به طور سفارشی برای دندان های هر بیمار ساخته می شوند و بسته به شدت مشکلات دندانی شما باید بین 18 تا 24 ماه از آنها استفاده کنید. 

رعایت بهداشت با بریس زبانی 

از آنجا که بریس های زبانی نامرئی هستند، مسواک زدن و تمیز کردن تمام براکت ها ممکن است کار سختی باشد. بنابراین، بهتر است حتما یک آینه دندانپزشکی بخرید، زیرا به شما دید بهتری از ارتودنسی تان و جاهایی که باید تمیز کنید می دهد.

هزینه بریس زبانی

وقتی نوبت به مزایا و معایب بریس های زبانی می رسد، هزینه نکته منفی ای می شود. در حالی که آنها شبیه بریس های سنتی دیگر هستند، گاهی اوقات نیاز به سفارش شخصی دارند تا برای دهان هر فرد کاملاً مناسب باشد، که می تواند هزینه آنها را افزایش دهد.

پرهیز های غذایی

بیماران گاهی نگران این می شوند که ارتودنسی زبانی چه تاثیری بر رژیم غذایی آنها می گذارد. در حالی که ممکن است هنگام استفاده از بریس زبانی از برخی غذاها اجتناب کنید، اما غذاهای خوشمزه زیادی وجود دارد که هنوز می توانید بخورید. این غذا ها شامل برخی از غذاهای محبوب مانند نان، پوره سیب زمینی و کیک است. هنگامی که تصمیم می گیرید با این بریس ها چه بخورید، بهتر است به سراغ غذاهایی بروید که قند کمی دارند و نیازی به جویدن زیاد ندارند.

●غذا هایی که بهتر است هنگام استفاده از بریس زبانی خورده نشوند:

●غذا هایی که به جویدن زیاد نیاز دارند.

●خوراکی و غذا های چسبناک مانند آدامس و کارامل.

●غذا های بسیار ترد مانند چیپس و ذرت بو داده.

●غذا های سفت مثل انواع آجیل ها.

●غذا هایی که به گاز زدن های محکم احتیاج دارند مانند هویج خام، سیب و بلال.

●غذا های شکر دار مانند آب نبات.

غذاهایی که می توان با بریس زبانی خورد:

❖میوه های نرم

❖انواع سبزیجات و غلات

❖محصولات لبنی و

❖محصولات دریایی

❖گوشت بهتر است قطعه قطعه شود تا لابه لای بریس گیر نکند

ارتودنسی زبانی انعطاف پذیر تر است:

بریس های زبانی انعطاف پذیرتر هستند، به این معنی که لازم نیست روی همه دندان ها قرار بگیرند. برنامه درمانی بستگی به مشکلات دندانی دارد که با آن روبرو هستید. اگر هیچ بیماری زمینه ای ندارید، متخصص ارتودنسی می تواند بریس ها را فقط بر روی دندان هایی که نیاز به صاف شدن دارند ، قرار دهد.

بریس های زبانی نوعی عالی از ارتودنسی برای صاف کردن دندان ها و مقابله با مشکلات شدیدتر دندان هستند. همچنین آنها تقریباً نامرئی هستند و برای افرادی که موقعیت اجتماعی یا حرفه ای آنها امکان استفاده از ارتودنسی های سنتی را ندارد، انتخابی بسیار خوبی است. اگر فکر می کنید بریس های زبانی انتخاب مناسبی برای شما هستند، با متخصص ارتودنسی خود مشورت کنید و قدمی در راستای زیباتر کردن لبخندتان بردارید.

مطالب مرتبط

 

نظرات

نظري ارسال نشده است
default_blogger ارتودنسی از پشت دندان - ارتودنسی زبانی - متخصص ارتودنسی کتر مرتضی عشاق
عضو سایت هستید؟ وارد شوید
مهمان
جمعه, 10 فروردين 1403

تصویر امنیتی

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://ortodonsi.com/

مطب های ارتودنسی دکتر مرتضی عشاق

چه موقع ارتودنسی کنیم

دانستنی های ارتودنسی

آیا می دانید اندازه دندانهای دائمی‌ ممکن است نسبت به اندازه فک خیلی بزرگ یا کوچک باشند؟ به عنوان مثال، اگر کودکی فک کوچک را از مادر و دندانهای بزرگ را از پدر به ارث برده باشد، دندانها در فک جا نمی‌‌شوند. آیا می دانید براساس پژوهشی که در نوجوانان 13-8 ساله ایرانی انجام شد، اصلی ترین علت ایجاد کننده ناهنجاری فکی، عقب بودن و کوچکی اندازه فک پایین می‌باشد؟

اطلاعات بیشتر

پرسش و پاسخ

آیا دستگاههای ارتودنسی موجب درد و ناراحتی می شوند؟

مرتضی عشاق درمانهای ارتودنسی دردی مانند درد تزریق ندارند بلکه فقط برای یک تا دو روز بعد از هر ویزیت، دندانها کمی حساس می شوند. به مرور که درمان ارتودنسی پیش می رود از این حساسیت نیز کاسته می شود. در مواردی که این حساسیت در 2-1 روز اول آزار دهنده باشد می توان از استامینوفن استفاده نمود. هر چند در این موارد اگر دارویی نیز مصرف نشود پس از سپری شدن 2-1 روز این حساسیت خود به خود برطرف می شود.

اطلاعات بیشتر