بلاگ

تخمین زمان مطالعه 3 دقیقه (656 کلمه)

هزینه ارتودنسی بی رنگ | مزایای استفاده از ارتودنسی نامرئی

Colorless-orthodontics هزینه ارتودنسی بی رنگ | مزایای استفاده از ارتودنسی نامرئی

یک نوع از ارتودنسی که بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته است ارتودنسی بی رنگ است که طرفداران زیادی دارد. هزینه این ارتودنسی سرامیکی نسبت به نوع فلزی آن گرانتر است ولی افراد می توانند با مراجعه به مطب دکتر عشاق با قیمتی مناسب ارتودنسی سرامیکی بی رنگ انجام دهند.  

ارتودنسی بی رنگ 

علاقمند بودن به داشتن دندان هایی صاف یکی از ویژگی های همه افرادی است که به زیبایی ظاهر خود اهمیت می دهند، استفاده از درمان ارتودنسی برای مرتب کردن ظاهر دندان ها تنها راه نظم بخشیدن به آنها می باشد ولی برخی از افراد تمایلی به استفاده از براکت های فلزی ندارند. پیشرفت علم و تکنولوژی در زمینه دندانپزشکی منجر به تولید براکت های بی رنگ شده است که افراد به راحتی بتوانند بدون جلب توجه از آنها استفاده نمایند. ارتودنسی بی رنگ ضمن نظم دادن به دندان ها، در دهان جلب توجه نمی کند، بنابراین استفاده از این نوع ارتودنسی دارای طرفداران زیادی است.  

هزینه ارتودنسی بی رنگ 

هزینه ارتودنسی بی رنگ، بنا به دلایل مختلفی، متفاوت می باشد، که این دلایل عبارتند از:

  • تجربه و مهارت متخصص ارتودنسی که به او مراجعه می کنید.
  • میزان ناهنجارهای دندانی که با استفاده از ارتودنسی بی رنگ باید رفع شود.
  • تعداد جلساتی که فرد باید به متخصص ارتودنسی مراجعه نماید در جهت رفع اشکالات موجود

هزینه ارتودنسی بی رنگ به طور معمول نسبت به ارتودنسی فلزی گرانتر است که بنا به دلایل زیر می باشد:

  • üانجام این ارتودنسی توسط تعداد محدودی از متخصصان ارتودنسی انجام می شود زیرا انجام این نوع ارتودنسی نیاز به مهارت و تجربه بالایی دارد.
  • üجنس ارتودنسی نامرئی از سرامیک است که نسبت به ارتودنسی فلزی گرانتر می باشد.
  • üزمان مورد نیاز برای بهبود وضعیت دندان ها با استفاده از ارتودنسی نامرئی طولانی تر بوده به همین دلیل تعداد جلساتی که باید به متخصص ارتودنسی مراجعه شود بیشتر است و منجر به افزایش هزینه می شود. براکت های بی رنگ نیازمند دقت بالایی هستند که بر روی دندان بیماران قرار گیرند، بنابراین وقت بیشتری از متخصص ارتودنسی گرفته می شود.
  • üرنگ براکت های سرامیکی نامرئی قابل تنظیم با دندان های بیماران است و این مسئله باعث می شود که این براکت ها در دهان افراد مشخص نباشند، که در افزایش هزینه ارتودنسی بی رنگ تاثیر دارد.

مزایای استفاده از ارتودنسی نامرئی

ارتودنسی با استفاده از براکت های سرامیکی نامرئی دارای مزایای فراوانی می باشد که عبارتند از:

  • üمهمترین مزیتی که ارتودنسی نامرئی دارد، بی رنگ بودن براکت های سرامیکی است که مانع از جلب توجه افراد دیگر به ارتودنسی شما می شود.
  • üبعد از قرارگیری بر روی دندان ها، بسیار راحت هستند و مانع از انجام فعالیت های روزمره افراد نمی شوند.
  • üبا توجه به جنس عالی که دارند، هیچ گونه تحریکی در دهان و لثه ایجاد نمی کنند و در افزایش مخاط دهان نیز تاثیر ندارند.
  • üاستفاده از براکت های سرامیکی نامرئی باعث می شود که شما به راحتی بتوانید مسواک بزنید و از نخ دندان استفاده کنید که انجام دادن این کارها در ارتودنسی فلزی مشکل می باشد.
  • üبا توجه به اینکه متخصص ارتودنسی در استفاده از این براکت ها بر روی دندان دقت بالایی به خرج می دهد و زمان طولانی تری نیز بر روی دندان ها قرار دارند، به همین دلیل ترتیب و نظم دادن به دندان را بهتر انجام می دهند.
  • با توجه به اینکه انجام این نوع ارتودنسی نیاز به مهارت، دقت، تجربه و زمان بالایی دارد و جنس آن نیز نسبت به نوع فلزی ارتودنسی بهتر است، هزینه انجام آن بالاتر می باشد، ولی افرادی که تمایل به انجام ارتودنسی نامرئی دارند، می توانند با مراجعه به مطب دکتر عشاق متخصص ارتودنسی، با هزینه ای مناسب ارتودنسی بی رنگ انجام دهند. دکتر عشاق متخصص ارتودنسی یکی از باتجربه و با مهارت ترین متخصص ها در زمینه انجام ارتودنسی نامرئی است و در نهایت دقت این عمل را برای مراجعه کنندگان خود انجام می دهد. برای رزرو کردن وقت معاینه می توانید با شماره های ثبت شده در سایت تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

 

نظرات

نظري ارسال نشده است
default_blogger هزینه ارتودنسی بی رنگ | مزایای استفاده از ارتودنسی نامرئی
عضو سایت هستید؟ وارد شوید
مهمان
سه شنبه, 04 ارديبهشت 1403

تصویر امنیتی

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://ortodonsi.com/

مطب های ارتودنسی دکتر مرتضی عشاق

چه موقع ارتودنسی کنیم

دانستنی های ارتودنسی

آیا می دانید اندازه دندانهای دائمی‌ ممکن است نسبت به اندازه فک خیلی بزرگ یا کوچک باشند؟ به عنوان مثال، اگر کودکی فک کوچک را از مادر و دندانهای بزرگ را از پدر به ارث برده باشد، دندانها در فک جا نمی‌‌شوند. آیا می دانید براساس پژوهشی که در نوجوانان 13-8 ساله ایرانی انجام شد، اصلی ترین علت ایجاد کننده ناهنجاری فکی، عقب بودن و کوچکی اندازه فک پایین می‌باشد؟

اطلاعات بیشتر

پرسش و پاسخ

آیا دستگاههای ارتودنسی موجب درد و ناراحتی می شوند؟

مرتضی عشاق درمانهای ارتودنسی دردی مانند درد تزریق ندارند بلکه فقط برای یک تا دو روز بعد از هر ویزیت، دندانها کمی حساس می شوند. به مرور که درمان ارتودنسی پیش می رود از این حساسیت نیز کاسته می شود. در مواردی که این حساسیت در 2-1 روز اول آزار دهنده باشد می توان از استامینوفن استفاده نمود. هر چند در این موارد اگر دارویی نیز مصرف نشود پس از سپری شدن 2-1 روز این حساسیت خود به خود برطرف می شود.

اطلاعات بیشتر