بلاگ

تخمین زمان مطالعه 4 دقیقه (739 کلمه)

قیمت ارتودنسی چهار دندان جلو

The-price-of-orthodontics-for-four-front-teeth قیمت ارتودنسی چهار دندان جلو

بسیاری از افراد برای صرفه جویی در هزینه های ارتودنسی، صرفا چهار دندان جلو را ارتودنسی می کنند. آیا از قیمت ارتودنسی چهار دندان جلو اطلاع دارید؟ قیمت ارتودنسی چهار دندان جلو چقدر است؟ آیا می دانید چرا برخی از افراد فقط چهار دندان جلو را ارتودنسی می کنند؟ همانطور که می دانید چهار دندان جلویی بیشترین تاثیر در زیبایی و لبخند زدن را دارند. به همین علت زیبایی و مرتب بودن این چهار دندان بیشتر از سایر دندان ها اهمیت دارد. خوب است تا بدانید اکثرا مشکلات و ناهنجاری های دندان مربوط به دو یا چهار دندان جلویی می شود. به همین علت بسیاری از افراد نسبت به ارتودنسی دو یا چهار دندان جلویی اقدام می کنند. اگر شما هم قصد ارتودنسی این دندان های جلویی را دارید، تا پایان این بخش همراه ما باشید.  

هدف از ارتودنسی چهار دندان جلو چیست؟ 

پیش از اینکه به بررسی قیمت ارتودنسی چهار دندان جلو بپردازیم، خوب است تا ببینیم هدف از ارتودنسی این دندان ها چیست؟ چهار دندان جلو علاوه بر تاثیری که در زیبایی دارند، بر روی سلامت بدن نیز موثر هستند. بسیاری از نقص هایی که در کار سیستم گوارشی به وجود می آید، ناشی از ناهنجاری هایی است که در دندان های جلویی وجود دارد. زیرا این اختلالات باعث می شوند تا غذا به خوبی توسط افراد جویده نشود. در نتیجه در کار سیستم گوارشی بدن اختلالاتی به وجود بیاید.

همچنین از آنجایی که قیمت ارتودنسی چهار دندان جلو بسیار مناسب تر از ارتودنسی تمام دندان ها است، بسیاری از افراد برای صرفه جویی در هزینه ها نسبت به ارتودنسی این دندان ها اقدام می کنند. خوب است تا بدانید کجی و بدفرمی چهار دندان جلو در حالت های گفتاری و بیان یک سری کلمات اختلال به وجود می آورند. حتی لبخند زدن افراد نیز تحت تاثیر این ناهنجاری های دندان های جلویی قرار می گیرد. به همین علت افرادی که چهار دندان جلویی شان نامرتب و بد فرم است، نسبت به اصلاح فرم دندان ها با ارتودنسی اقدام می کنند.

چه زمان طول می کشد تا از ارتودنسی چهار دندان جلو نتیجه بگیریم؟

با توجه به اینکه قیمت ارتودنسی چهار دندان جلو بسیار مناسب است و هزینه کمتری دارد، افراد زیادی برای انجام این سبک ارتودنسی اقدام می کنند. اما آیا می دانید در این سبک ارتودنسی چه مدت زمانی نیاز است تا افراد به نتیجه دلخواهشان برسند؟ خوب است تا بدانید مدت زمان نتیجه گیری از ارتودنسی چهار دندان جلو به عوامل متعددی بستگی دارد. به همین منظور شما می بایست در ابتدا به خوبی توسط ارتودنتیست یا پزشک متخصص معاینه شوید. عواملی که بر نتیجه گرفتن از ارتودنسی تاثیر می گذارند عبارتند از:

  • üوضعیت سایر دندان های دیگر
  • üوضعیت کلی فک و آناتومی دهان و دندان فرد مراجعه کننده
  • üسن و وضعیت جسمی بیمار
  • üنوع و شدت مشکل دندان های جلویی

قیمت ارتودنسی چهار دندان جلو به چه عواملی بستگی دارد؟

آیا می دانید قیمت ارتودنسی چهار دندان جلو به چه عواملی بستگی دارد؟ به طور کلی دندان های جلویی تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی دهان و سایر دندان ها دارند. به همین علت اهمیت دادن به فرم و ظاهر آنها در اولویت قرار دارد. با توجه به نوع و شدت مشکل چهار دندان جلو، هزینه ارتودنسی محاسبه می شود. همچنین یک سری عوامل مهم و تاثیرگذار دیگر نیز بر قیمت ارتودنسی چهار دندان جلو تاثیر می گذارند.

تجربه و تخصص پزشک، کیفیت براکت ها و دستگاه های ارتودنسی، سن بیمار و آناتومی دهان و دندان بیمار، فاصله بین دندان ها و... همگی جزو عواملی هستند که در قیمت ارتودنسی چهار دندان جلو تاثیر می گذارند. خوب است تا بدانید قیمت ارتودنسی چهار دندان جلو به نوع ارتودنسی نیز بستگی دارد. در هر صورت برای برآورد هزینه و قیمت ارتودنسی شما می بایست به صورت حضوری نزد پزشک یا ارتودنتیست بروید. پس از معاینه کامل فک و دندان، هزینه ارتودنسی به شما اعلام خواهد شد.

کلام آخر

قیمت ارتودنسی چهار دندان جلو با توجه به شرایط بیمار و وضعیت فک و دندان های او متفاوت است. در این بخش به تمامی فاکتورها و عواملی که بر قیمت ارتودنسی این چهار دندان تاثیر می گذارند، اشاره کردیم. شما می توانید طی مراجعه حضوری به پزشک، هزینه ارتودنسی دندان را جویا شوید. به یاد داشته باشید از نظر اقتصادی ارتودنسی چهار دندان جلو کاملا به صرفه است. بنابراین شما می توانید برای صرفه جویی در هزینه های دندانپزشکی و برای زیبایی لبخند و گفتارتان، تنها این چهار دندان را ارتودنسی کنید.

مطالب مرتبط

 

نظرات

نظري ارسال نشده است
default_blogger قیمت ارتودنسی چهار دندان جلو
عضو سایت هستید؟ وارد شوید
مهمان
پنج شنبه, 09 فروردين 1403

تصویر امنیتی

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://ortodonsi.com/

مطب های ارتودنسی دکتر مرتضی عشاق

چه موقع ارتودنسی کنیم

دانستنی های ارتودنسی

آیا می دانید اندازه دندانهای دائمی‌ ممکن است نسبت به اندازه فک خیلی بزرگ یا کوچک باشند؟ به عنوان مثال، اگر کودکی فک کوچک را از مادر و دندانهای بزرگ را از پدر به ارث برده باشد، دندانها در فک جا نمی‌‌شوند. آیا می دانید براساس پژوهشی که در نوجوانان 13-8 ساله ایرانی انجام شد، اصلی ترین علت ایجاد کننده ناهنجاری فکی، عقب بودن و کوچکی اندازه فک پایین می‌باشد؟

اطلاعات بیشتر

پرسش و پاسخ

آیا دستگاههای ارتودنسی موجب درد و ناراحتی می شوند؟

مرتضی عشاق درمانهای ارتودنسی دردی مانند درد تزریق ندارند بلکه فقط برای یک تا دو روز بعد از هر ویزیت، دندانها کمی حساس می شوند. به مرور که درمان ارتودنسی پیش می رود از این حساسیت نیز کاسته می شود. در مواردی که این حساسیت در 2-1 روز اول آزار دهنده باشد می توان از استامینوفن استفاده نمود. هر چند در این موارد اگر دارویی نیز مصرف نشود پس از سپری شدن 2-1 روز این حساسیت خود به خود برطرف می شود.

اطلاعات بیشتر