بلاگ

تخمین زمان مطالعه 3 دقیقه (678 کلمه)

تکنولوژی های جدید ارتودنسی دندان

New-dental-orthodontic-technologies تکنولوژی های جدید ارتودنسی دندان

آیا میدانید ارتودنسی دندان به چه شیوه هایی انجام می شود و چه مزایایی دارد؟ شاید همه شما به ارتودنسی به روش سنتی فکر کنید، اما در واقع ارتودنسی امروزه با روش های جدید و با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا انجام می شود. در ادامه این بخش می خواهیم در خصوص تغییرات و تکنولوژی هایی که برای ارتودنسی استفاده می شود، اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار دهیم.

ارتودنسی دندان برای کسانی مناسب است که دندان های نامنظم و بیرون زده ای دارند. قطعا این موضوع باعث اختلال در لبخندی زیبا می شود. به همین علت با تکیه بر علم پزشکی و با استفاده از جدیدترین تکنولوژی ها و روش های روز دنیا می توان این بی نظمی دندان ها را درمان کرد. در این بخش قصد داریم شما را با جدیدترین تغییراتی که در روش و سبک انجام ارتودنسی دندان به وجود آمده است را آشنا کنیم. با ما همراه باشید.  

جدیدترین تغییرات در ارتودنسی دندان چه بوده است؟ 

آیا میدانید هدف از تغییراتی که برای ارتودنسی دندان به وجود آمده، چه می باشد؟ در واقع شاید ارتودنسی به روش سنتی و ارتودنسی به روش جدید هر دو نتیجه یکسانی داشته باشند، اما در جزئیات و سبک انجام کار تغییرات مدرنی به وجود آمده است. تمامی این تغییرات بدین منظور است که مراجعه کنندگان احساس راحتی بیشتری داشته باشند. در ادامه با برخی از این تغییرات آشنا خواهیم شد.

  • 1.برخورداری از ظاهر بهتر

یکی از اولین و مهمترین تغییراتی که در ارتودنسی دندان به روش جدید و مدرن به وجود آمد، کمک به برخورداری از ظاهر بهتر است. بریس هایی که در گذشته برای ارتودنسی استفاده می شد، در زیبایی ظاهری تاثیر منفی می گذاشتند و گاها خودِ آنها باعث ایجاد آسیب هایی برای دندان می شدند. اما امروزه و با پیشرفت تکنیک ها و روش های انجام ارتودنسی، دیگر بیماران با این مشکلات دست و پنجه نرم نمی کنند و مدت درمان ارتودنسی آنها را کلافه نمی کند. زیرا ارتودنسی مدرن، ظاهر بدی برای زیبایی چهره ایجاد نمی کند و باعث ایجاد آسیب برای دندان ها نمی شود.

  • 1.تاثیر بهتر، درد کمتر

از دیگر تغییراتی که با پیشرفت تکنولوژی برای ارتودنسی دندان به وجود آمد، تاکید بر اثرگذاری بهتر و کاهش درد است. علاوه بر تغییر در ظاهر بریس ها، امروزه در ارتودنسی پیشرفته و نوین تاثیرگذاری بیشتر است. زیرا اگر توجه کرده باشید اکثر آنها در دوره کوتاه تری در دهان بیمار می مانند و طول دوره درمان کوتاه تر است. این به نوعی معرف تاثیرگذاری بالای این سبک ارتودنسی است. همچنین بیمار احساس درد و ناراحتی کمتری خواهد داشت و در طول دوره درمان مجبور به تحمل سختی و فشار بسیار زیاد نیست.

  • 2.دارای گزینه های انتخابی متعدد

در ارتودنسی دندان، بعضی ها به زیبایی براکت ها اهمیت می دهند، برای بعضی ها تاثیرگذاری و درد کمتر مهم است و برای بعضی دیگر هزینه درمان. خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی و تغییراتی که در سبک و روش انجام ارتودنسی نوین به وجود آمد، باید بگوییم افراد گزینه های متعددی را پیش روی خود دارند. همچنین این افراد می توانند بسته به معیارهایی که برای انجام ارتودنسی دندان دارند، یکی از روش های رایج و مدرن را انتخاب کنند تا زیبایی را به لبخندشان بازگردانند.

بهترین زمان برای انجام ارتودنسی دندان به روش جدید و مدرن چیست؟

طبق تحقیقات و بررسی های پزشک، بهترین زمان برای ارتودنسی دندان، زمانی که است که استخوان ها به طور کامل رشد کرده باشند و زمان رویش دندان های دائمی باشد. به طور کلی برای دختران قبل از سیزده سالگی و برای پسران قبل از پانزده سالگی بهترین زمان برای انجام ارتودنسی است. البته این بدین معنی نیست که بزرگسالان نمی توانند از ارتودنسی دندان برای درمان فرم و شکل دندان هایشان استفاده کنند. اما در حالت کلی ما به بهترین و تاثیرگذارترین زمان برای انجام ارتودنسی اشاره کردیم.

در صورتی که در سن نوجوانی ارتودنسی دندان انجام شود، قطعا تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت و دوره درمان کوتاه تر خواهد بود. اما قطعا در سنین بالا، نیاز به دوره درمان طولانی تری است. بنابراین به این موضوع توجه داشته باشید.

مطالب مرتبط

 

نظرات

نظري ارسال نشده است
default_blogger تکنولوژی های جدید ارتودنسی دندان
عضو سایت هستید؟ وارد شوید
مهمان
چهارشنبه, 05 ارديبهشت 1403

تصویر امنیتی

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://ortodonsi.com/

مطب های ارتودنسی دکتر مرتضی عشاق

چه موقع ارتودنسی کنیم

دانستنی های ارتودنسی

آیا می دانید اندازه دندانهای دائمی‌ ممکن است نسبت به اندازه فک خیلی بزرگ یا کوچک باشند؟ به عنوان مثال، اگر کودکی فک کوچک را از مادر و دندانهای بزرگ را از پدر به ارث برده باشد، دندانها در فک جا نمی‌‌شوند. آیا می دانید براساس پژوهشی که در نوجوانان 13-8 ساله ایرانی انجام شد، اصلی ترین علت ایجاد کننده ناهنجاری فکی، عقب بودن و کوچکی اندازه فک پایین می‌باشد؟

اطلاعات بیشتر

پرسش و پاسخ

آیا دستگاههای ارتودنسی موجب درد و ناراحتی می شوند؟

مرتضی عشاق درمانهای ارتودنسی دردی مانند درد تزریق ندارند بلکه فقط برای یک تا دو روز بعد از هر ویزیت، دندانها کمی حساس می شوند. به مرور که درمان ارتودنسی پیش می رود از این حساسیت نیز کاسته می شود. در مواردی که این حساسیت در 2-1 روز اول آزار دهنده باشد می توان از استامینوفن استفاده نمود. هر چند در این موارد اگر دارویی نیز مصرف نشود پس از سپری شدن 2-1 روز این حساسیت خود به خود برطرف می شود.

اطلاعات بیشتر