بلاگ

تخمین زمان مطالعه 3 دقیقه (666 کلمه)

تاثیر ارتودنسی بر زیبایی لبخند

The-effect-of-orthodontics-on-the-beauty-of-a-smile تاثیر ارتودنسی بر زیبایی لبخند

درمان ارتودنسی بر زیبایی لبخند تاثیر بسیاری دارد. زیرا بسیاری از نواقص مربوط به نامرتبی دندان ها را برطرف می کند.  ارتودنسی بر زیبایی لبخند تاثیر بسیاری دارد و درمانی ثابت شده می باشد. در زیبایی لبخند فاکتورهای مهمی تاثیرگذار می باشد که برخورداری از دندان های مرتب یکی از آنها است. گاهی اوقات امکان دارد که نامرتب بودن دندان ها و ناهماهنگی در بین فک ها باعث نارضایتی بیمار از لبخند خود شود. هر نوع اختلالی همچون جلو یا عقب بودن فک ها یا دندان ها می تواند بر زیبایی صورت مخصوصا دندان ها تاثیر منفی بگذارد. درمان ارتودنسی یک راه ثابت شده برای رفع مشکلات دندان ها می باشد. دستاورد آن بر زیبایی لبخند را می توانید به آسانی روی تمام افرادی این درمان را انجام داده اند ببینید.

شکل گیری لبخند زیبا با درمان ارتودنسی

ارتودنسی بر زیبایی لبخند به قسمت های متفاوتی از صورت همچون دهان، دندان و لب که پیرو بعضی قوانین می باشد ارتباط دارد. متخصصان ارتودنسی با بهره گرفتن از تخصص ارتودنسی می توانند زیبایی را به لبخند بیمار برگردانند. روش قرار گرفتن هر کدام از آنها مشخص می کند که زیبایی لبخند به چه صورت باشد. در صورتی که از طرح لبخند خود ناراضی هستید با کمک کردن از یک ارتودنتیست با تجربه می توانید با تغییر در قسمت هایی که ذکر شد لبخند خود بسیار را زیباتر کنید. درمان هایی که در ارتودنسی برای زیباتر شدن لبخند صورت استفاده می شوند دربرگیرنده موارد زیر هستند:

  • یکی از این موارد مرتبط به دندان های فک بالا می باشد. زمانی که این دندان ها جلوتر از حد عادی باشند باعث بالا رفتن لبها می شوند و شکل دهان و خنده را دچار تغییرات بد می کنند. به این حالت در علم دندانپزشکی اوربایت گفته می شود. متخصص ارتودنسی با شناسایی علت اوربایت شیوه درمان ارتودنسی مناسب را انتخاب می کند.
  • ناهنجاری دیگری که می توانید آن را درمان کنید کج بودن دندان ها می باشد. این مورد در بیشتر اوقات باعث فشردگی دندان ها می شوند. این اختلال در دندان ها با ارتودنسی ثابت درمان می شود.
  • ·        اثری که ارتودنسی بر زیبایی لبخند می گذارد ابتدا با تغییر در شیوه قرار گرفتن دندان ها و هماهنگ شدن استخوان فک آغاز می شود. این مسئله می تواند به تنهایی نشان دهد که ارتودنسی بر لبخند چه تاثیری دارد. البته باید بگوییم که در هر سنی درمان ارتودنسی برای بیماران نتیجه بخش است. ·        درمان ارتوپدیک یک روش دیگر از درمان ارتودنسی می باشد. این روش برای بیمارانی صورت می گیرد که سن آنها قبل از بلوغ است. با این شیوه در استخوان فک تغییراتی ایجاد می شود که می تواند دو فک را در مسیر مدنظر با توجه به نوع ناهنجاری دستخوش تغییر کند و لبخندی زیبا برای بیمار به ارمغان آورد.

آیا تاثیر ارتودنسی بر دندان ها محدودیت سنی دارد؟

ارتودنسی دندان ها در تمام مقاطع سنی میتواند صورت پذیرد. اما نکته مهم این است که درمان ارتودنسی در سنین پایین بهترین زمان برای انجام شدن می باشند. البته باید گفت که در تمام سنین این درمان به خوبی صورت می گیرد و هر زمان که احساس کردید لبخند شما نقص هایی دارد و با ارتودنسی رفع می شود می توانید برای درمان آن اقدام کنید. بهترین سن برای درمان ارتودنسی قبل از سن بلوغ است. همینطور بهترین سن برای مورد معاینه قرار گرفتن توسط متخصص ارتودنسی و آگاهی از وضعیت دندان و فک ها در سن 8 سالگی می باشد.  

ظاهر لب ها و گونه ها با درمان ارتودنسی اصلاح می شود 

بعضی از مشکلاتی همچون آندربایت و اوربایت امکان دارد باعث ایجاد مشکلاتی در صورت شود. فاصله بد بین دندان ها امکان دارد فرورفتگی هایی در قسمت گونه ها ایجاد کند. حتی امکان دارد لب های شما به دلیل حالت قرار گرفتن بد دندان ها، نازک یا برجسته به نظر بیایند.

کلام آخر

به طور کلی ارتودنسی در کنار اهداف درمانی خود و سلامت دندان و دهان، باعث افزایش زیبایی در قسمت های مختلف صورت شما می شود.

مطالب مرتبط

 

نظرات

نظري ارسال نشده است
default_blogger تاثیر ارتودنسی بر زیبایی لبخند
عضو سایت هستید؟ وارد شوید
مهمان
جمعه, 10 فروردين 1403

تصویر امنیتی

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://ortodonsi.com/

مطب های ارتودنسی دکتر مرتضی عشاق

چه موقع ارتودنسی کنیم

دانستنی های ارتودنسی

آیا می دانید اندازه دندانهای دائمی‌ ممکن است نسبت به اندازه فک خیلی بزرگ یا کوچک باشند؟ به عنوان مثال، اگر کودکی فک کوچک را از مادر و دندانهای بزرگ را از پدر به ارث برده باشد، دندانها در فک جا نمی‌‌شوند. آیا می دانید براساس پژوهشی که در نوجوانان 13-8 ساله ایرانی انجام شد، اصلی ترین علت ایجاد کننده ناهنجاری فکی، عقب بودن و کوچکی اندازه فک پایین می‌باشد؟

اطلاعات بیشتر

پرسش و پاسخ

آیا دستگاههای ارتودنسی موجب درد و ناراحتی می شوند؟

مرتضی عشاق درمانهای ارتودنسی دردی مانند درد تزریق ندارند بلکه فقط برای یک تا دو روز بعد از هر ویزیت، دندانها کمی حساس می شوند. به مرور که درمان ارتودنسی پیش می رود از این حساسیت نیز کاسته می شود. در مواردی که این حساسیت در 2-1 روز اول آزار دهنده باشد می توان از استامینوفن استفاده نمود. هر چند در این موارد اگر دارویی نیز مصرف نشود پس از سپری شدن 2-1 روز این حساسیت خود به خود برطرف می شود.

اطلاعات بیشتر