بلاگ

تخمین زمان مطالعه 3 دقیقه (664 کلمه)

با ارتودنسی سریع و مزایای آن آشنا شوید

Learn-about-orthodontics-and-its-benefits با ارتودنسی سریع و مزایای آن آشنا شوید

ارتودنسی یکی از روش های زیباسازی لبخند و فرم کلی صورت است. گاهی اوقات بنا به دلایل مختلفی ممکن است شما بخواهید نتایج زیباسازی چهره تان را در کوتاه ترین زمان ممکن ببینید. در این صورت باید از روش ارتودنسی سریع کمک بگیرید. در ادامه این بخش با این روش و مزایای آن آشنا می شوید. 

منظور از ارتودنسی سریع چیست؟ 

شاید بارها و بارها نام ارتودنسی سریع را شنیده باشید اما دقیقا ندانید چه معنا و مفهومی دارد. FAAB یا همان ارتودنسی سریع یکی از گزینه های بسیار مناسب برای کسانی است که می خواهند در مدت زمان کوتاهی به نتیجه دلخواه برسند و دندان های منظم و زیبایی داشته باشند. همانطور که می دانید در ارتودنسی تمامی دندان ها باید تغییر شکل دهند تا زیبا و صاف شوند. اما در روش FAAB فقط دندان های جلویی معیار قرار می گیرد و بریس ها روی این دندان ها نصب می شوند.

کسانی که از این روش برای بهبود وضعیت زیبایی دندان هایشان استفاده می کنند، می توانند تاثیر آن را بین 6 تا 12 ماه ببینند. این در حالیست که در ارتودنسی های معمولی درمان کامل بین 18 تا 24 ماه طول می کشد. بنابراین انجام ارتودنسی به روش سریع می تواند شما را در کوتاه ترین زمان ممکن به نتیجه دلخواه برساند.

ارتودنسی سریع برای چه افرادی مناسب است؟

آیا میدانید استفاده از ارتودنسی سریع برای چه کسانی مناسب است؟ به طور کلی باید بگوییم این روش ارتودنسی برای تمام افراد توصیه نمی شود. زیرا معیار اصلی سلامتی است و پس از آن زیبایی مورد اهمیت قرار می گیرد. کسانی که از لبخند خود رضایت ندارند، می توانند با استفاده از این روش ارتودنسی، در عرض تنها چند هفته لبخندی زیبا و گیرا داشته باشند.

همچنین کسانی که یک سری نامنظمی های جزئی در دندان های جلویی خود دارند، می توانند از این روش برای نظم دادن به دندان هایشان استفاده کنند و کجی و بد فرمی دندان ها را اصلاح کنند. به طور کلی باید این موضوع را در نظر بگیرید که ارتودنسی سریع بر روی دندان های جلویی متمرکز است و بیشترین و اصلی ترین تغییرات روی دندان های جلویی اعمال می شود. بنابراین کسانی که در دندان های جلویی خود قوس یا بیرون زدگی دارند، با استفاده از این روش می توانند در عرض زمان بسیار کوتاهی این مشکلات را برطرف کنند.

مزایای ارتودنسی سریع چیست؟

بهتر است تا به بررسی این موضوع بپردازیم که ارتودنسی سریع چه مزایایی دارد و چرا باید از آن برای زیبایی دندانی هایمان استفاده کنیم؟ به طور کلی این روش درمانی، دارای مزایای متعددی می باشد که در ادامه برایتان عنوان خواهیم کرد.

  • کوتاه بودن مدت درمان

این یکی از مهمترین مزایای ارتودنسی به روش سریع به حساب می آید. قطعا وجود براکت در دهان آزاردهنده است. به همین علت زمانی که شما از ارتودنسی سریع برای به دست آوردن زیبایی دندان هایتان استفاده کنید، مدت زمان کوتاه تری را تحت درمان هستید. این زمان کوتاه هم سریعتر شما را به نتیجه دلخواه می رساند و هم در بازه زمانی کوتاه تری مجبور به تحمل براکت در دهانتان هستید.

  • غیر تهاجمی بودن آن

ارتودنسی به روش سریع، یک روش غیر تهاجمی است. به همین علت مراجعه کننده درد و ناراحتی بسیار کمی را احساس می کند.

  • ماندگاری بالا

یکی دیگر از مزایای این روش ارتودنسی، ماندگاری بالا است. به طور کلی اثرات ارتودنسی سریع 10 سال و شاید هم بیشتر ماندگار است.

آیا ارتودنسی سریع عوارض جانبی هم دارد؟

به طور کلی هر روش درمانی در علم پزشکی دارای عوارض جانبی خاص خودش است. هر چند اندک، اما باید این عوارض جانبی را در نظر گرفت. به طور کلی این روش درمانی، دارای عوارض بسیار خفیف و نادری است. حتی ممکن است در بعضی از افراد این عوارض جانبی بروز پیدا نکند. در بعضی موارد ممکن است پس از انجام ارتودنسی به روش سریع، مشکلاتی همچون عفونت های باکتریایی به وجود بیاید. البته این موضوع اصلا نگران کننده نیست و با مصرف آنتی بیوتیک برطرف می شود.  

مطالب مرتبط

 

نظرات

نظري ارسال نشده است
default_blogger با ارتودنسی سریع و مزایای آن آشنا شوید
عضو سایت هستید؟ وارد شوید
مهمان
چهارشنبه, 05 ارديبهشت 1403

تصویر امنیتی

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://ortodonsi.com/

مطب های ارتودنسی دکتر مرتضی عشاق

چه موقع ارتودنسی کنیم

دانستنی های ارتودنسی

آیا می دانید اندازه دندانهای دائمی‌ ممکن است نسبت به اندازه فک خیلی بزرگ یا کوچک باشند؟ به عنوان مثال، اگر کودکی فک کوچک را از مادر و دندانهای بزرگ را از پدر به ارث برده باشد، دندانها در فک جا نمی‌‌شوند. آیا می دانید براساس پژوهشی که در نوجوانان 13-8 ساله ایرانی انجام شد، اصلی ترین علت ایجاد کننده ناهنجاری فکی، عقب بودن و کوچکی اندازه فک پایین می‌باشد؟

اطلاعات بیشتر

پرسش و پاسخ

آیا دستگاههای ارتودنسی موجب درد و ناراحتی می شوند؟

مرتضی عشاق درمانهای ارتودنسی دردی مانند درد تزریق ندارند بلکه فقط برای یک تا دو روز بعد از هر ویزیت، دندانها کمی حساس می شوند. به مرور که درمان ارتودنسی پیش می رود از این حساسیت نیز کاسته می شود. در مواردی که این حساسیت در 2-1 روز اول آزار دهنده باشد می توان از استامینوفن استفاده نمود. هر چند در این موارد اگر دارویی نیز مصرف نشود پس از سپری شدن 2-1 روز این حساسیت خود به خود برطرف می شود.

اطلاعات بیشتر