بلاگ

تخمین زمان مطالعه 4 دقیقه (749 کلمه)

ارتودنسی تک دندان - هزینه ارتودنسی یک دندان کج

Single-tooth-orthodonticThe-cost-of-orthodontics-for-one-crooked-tooth ارتودنسی تک دندان - هزینه ارتودنسی یک دندان کج

  هزینه ارتودنسی یک دندان کج به عوامل متعددی بستگی دارد. برای برآورد قیمت ارتودنسی تک دندان باید به صورت حضوری به مرکز درمانی مراجعه کنید. هزینه ارتودنسی یک دندان کج چقدر است؟ آیا می دانید چرا ارتودنسی تک دندان پرطرفدار و رایج است؟ همانطور که می دانید گاهی اوقات ناهنجاری ها و مشکلات مربوط به فک و دندان شامل تمام دندان ها نمی شود. بلکه در بسیاری از مواقع ممکن است تنها یک یا دو دندان دچار مشکل و ناهنجاری باشند. در این صورت ارتودنسی فقط برای همان دندان انجام می شود. با توجه به اینکه ارتودنسی تک دندان به روش های مختلفی انجام می شود، هزینه آن نیز متفاوت خواهد بود.

هزینه ارتودنسی یک دندان کج به چه عواملی بستگی دارد؟ 

هزینه ارتودنسی یک دندان کج به عوامل مختلفی بستگی دارد. اولین و مهمترین عامل موثر بر قیمت ارتودنسی یک دندان کج، شدت مشکل است. همچنین اینکه کدام یک از دندان ها باید ارتودنسی شوند نیز بر قیمت ارتودنسی تاثیر می گذارد. سن یکی از عوامل بسیار مهم در ارتودنسی تک دندان است. زیرا هر چقدر سن بیمار بالاتر باشد، انجام ارتودنسی برای او به زمان بیشتری برای درمان نیاز دارد. به غیر از این موارد، زاویه دندانی که کج و نهفته است نیز بر هزینه درمان تاثیر می گذارد. به طور کلی خوب است تا بدانید ارتودنسی تک دندان باید توسط پزشک ماهر و متخصص انجام شود. زیرا در این صورت از سلامت دندان تان اطمینان کامل خواهید داشت.

گاهی اوقات بعضی از بیماران برای پایین بودن هزینه ارتودنسی یک دندان کج نزد پزشکان کم تجربه تر می روند. در این صورت ممکن است عدم تجربه و مهارت کافی پزشک، به ریشه دندان بیمار آسیب برساند و باعث بروز مشکلات جدی تر برای ریشه و سلامت دندان شود.

ارتودنسی تک دندان به چه روشی انجام می شود؟

یکی دیگر از موارد مهمی که بر هزینه ارتودنسی یک دندان کج تاثیر می گذارد، نوع ارتودنسی می باشد. خوب است تا بدانید یک دندان را نمی توان با استفاده از ارتودنسی ثابت درمان کرد. بنابراین با توجه به شرایط بیمار و صلاحدید پزشک از سایر روش های دیگر برای درمان استفاده می شود. معمولا برای تک دندان از ارتودنسی های متحرک استفاده می شود. معمولا در ارتودنسی متحرک بیمار مدت کمتر و کوتاه تری را تحت درمان است. همچنین امروزه برای برطرف کردن ناهنجاری های یک دندان از لیزر نیز استفاده می شود. البته ناگفته نماند که این روش معایب بسیار زیادی دارد و در آن ممکن است به مینای دندان آسیب برسد.  

موارد مهمی که در ارتودنسی تک دندان باید در نظر بگیرید

هزینه ارتودنسی یک دندان کج باید پس از معاینه کامل توسط پزشک به شما اعلام شود. بنابراین شما نمی توانید تا قبل از مراجعه حضوری و معاینه برای ارتودنسی تک دندان برآورد قیمت کنید. اما لازم است که در ارتودنسی تک دندان به چند نکته مهم نیز توجه داشته باشید. به طور کلی اگر با توجه به شرایط نیاز به ارتودنسی ثابت پیدا کنید، براکت ها باید روی تمامی دندان ها قرار بگیرند. بنابراین ممکن است هزینه های درمان کمی بالاتر بروند.

معمولا ارتودنسی یک دندان کج برای کودکان مناسب است. زیرا هم هزینه و هم طول درمان کوتاه تری دارد. در صورتی که علاوه بر دندان، فک نیز دچار ناهنجاری ها و مشکلاتی باشد، نیاز است تا حتما کل دندان ها ارتودنسی شوند. به یاد داشته باشید در خصوص نوع ارتودنسی تنها ارتودنتیست یا پزشک متخصص می تواند اظهار نظر کند. بنابراین به پزشک خود اطمینان داشته باشید و درمان را طبق تشخیص ایشان پیش ببرید.

هزینه ارتودنسی یک دندان کج و هزینه ارتودنسی دو دندان با یکدیگر اختلاف قیمت چندانی ندارند. بنابراین اگر دندان همجوار دندانی که کج است نیز دچار مشکل باشد، می توانید با صرف هزینه کم این ناهنجاری و مشکل را برطرف کنید. پس از پایان ارتودنسی حتما به توصیه های پزشک در خصوص مراقبت از دهان و دندان عمل کنید تا برای سلامت دندان هایتان مشکلی به وجود نیاید.

کلام آخر

هزینه ارتودنسی یک دندان کج به عوامل متعددی بستگی دارد که در این بخش به بررسی آنها پرداختیم. با توجه به مواردی که در بالا به آنها اشاره کردیم، بهتر است ارتودنسی تک دندان را نزد بهترین و متخصص ترین ارتودنتیست انجام دهید. در این صورت به سلامت دندان هایتان آسیبی وارد نخواهد شد. گاهی اوقات کجی یک دندان باعث بروز یک سری مشکلات در تکلم و جویدن غذا می شود. بنابراین بهتر است تا هر چه سریعتر و در سن و سال پایین تر نسبت به درمان دندان کج اقدام شود.

مطالب مرتبط

 

نظرات

نظري ارسال نشده است
default_blogger ارتودنسی تک دندان - هزینه ارتودنسی یک دندان کج
عضو سایت هستید؟ وارد شوید
مهمان
پنج شنبه, 09 فروردين 1403

تصویر امنیتی

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://ortodonsi.com/

مطب های ارتودنسی دکتر مرتضی عشاق

چه موقع ارتودنسی کنیم

دانستنی های ارتودنسی

آیا می دانید اندازه دندانهای دائمی‌ ممکن است نسبت به اندازه فک خیلی بزرگ یا کوچک باشند؟ به عنوان مثال، اگر کودکی فک کوچک را از مادر و دندانهای بزرگ را از پدر به ارث برده باشد، دندانها در فک جا نمی‌‌شوند. آیا می دانید براساس پژوهشی که در نوجوانان 13-8 ساله ایرانی انجام شد، اصلی ترین علت ایجاد کننده ناهنجاری فکی، عقب بودن و کوچکی اندازه فک پایین می‌باشد؟

اطلاعات بیشتر

پرسش و پاسخ

آیا دستگاههای ارتودنسی موجب درد و ناراحتی می شوند؟

مرتضی عشاق درمانهای ارتودنسی دردی مانند درد تزریق ندارند بلکه فقط برای یک تا دو روز بعد از هر ویزیت، دندانها کمی حساس می شوند. به مرور که درمان ارتودنسی پیش می رود از این حساسیت نیز کاسته می شود. در مواردی که این حساسیت در 2-1 روز اول آزار دهنده باشد می توان از استامینوفن استفاده نمود. هر چند در این موارد اگر دارویی نیز مصرف نشود پس از سپری شدن 2-1 روز این حساسیت خود به خود برطرف می شود.

اطلاعات بیشتر