بلاگ

تخمین زمان مطالعه 4 دقیقه (768 کلمه)

هزینه کامپوزیت دندان | محاسبه قیمت و مشاوره با ارسال عکس

هزینه کامپوزیت دندان

یکی از مسائلی که عموما ذهن بیماران را جهت درمان­های زیباسازی دندان­ها از جمله کامپوزیت درگیر می­کند، موضوع هزینه می­باشد. اصولا هزینه و قیمت کامپوزیت دندان به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهمترین آن تعداد دندان­هایی است که قرار است کامپوزیت روی آنها صورت بگیرد. و موضوع مهم­تر که بیمار باید به آن توجه ویژه­ای داشته باشد هنر، تخصص، مهارت و تجربه دندانپزشک می­باشد. 

کامپوزیت دندان و دلیل برتری آن نسبت به سایر درمان­ها  

چنانچه قصد داشته باشیم از شیوه کامپوزیت دندان بهره گیریم بهتر است قبل از شروع اطلاعاتی درباره این شیوه درمانی و زیبایی، مراحل انجام آن، هزینه کامپوزیت و اثر کامپوزیت بر چهره و زیبایی به دست آوریم. در این مطلب سعی شده است به این موضوعات پرداخته شود. کامپوزیت‌ها موادی هستند که برای ترمیم دندان‌های شکسته و آسیب دیده مورد استفاده قرار می‌گیرند. با استفاده از مواد کامپوزیتی می‌توان علاوه بر رفع لکه‌های دندانی به بهبود زیبایی دندان نیز پرداخت.

کامپوزیت‌ها به شکل خمیری هستند و به ‌صورت لایه لایه، بر روی دندان گذاشته می­شوند. با استفاده مناسب از کامپوزیت، می‌توان بدون تراشیدن دندان و تخریب بخشی از دندان اصلی، در جهت درمان و زیباسازی دندان­ها اقدام کرد. به طور کلی از کامپوزیت می­توان جهت رفع مشکلاتی مانند بی نظمی­های خفیف دندانی، شکستگی و پرکردن دندان­ها، پر کردن فاصله بین دندان ها و مهم­تر از همه اصلاح طرح لبخند بهره برد.

مزایایی از قبیل هزینه کمتر، دوام و استحکام، عدم نیاز به ساخته شدن کامپوزیت در آزمایشگاه و سرعت عملکرد کامپوزیت نسبت به دیگر روش­های درمانی، آن را به یک شیوه پرطرفدار تبدیل کرده به گونه­ای که در یک جلسه می توان شاهد دندان­ها و لبخندی بسیار زیبا بود.

طول عمر و دوام کامپوزیت دندان  

پایداری و طول عمر کامپوزیت دندان (کامپوزیت ونیر) به رعایت بهداشت دهان و مراقبت های فردی، ترک کردن برخی از عادت های غذایی مثل گاز زدن غذاهای سفت و ته دیگ، جویدن یخ و ... بستگی دارد. البته در صورت آسیب و شکستگی قابل ترمیم است. به طور کلی طول عمر کامپوزیت بین 5 تا 8 سال می­باشد. کامپوزیت و سایر روش­هایی که جهت زیباسازی دندان به کار می­رود هیچ ارتباطی با پوسیدگی دندان­ها ندارند و پس از استفاده از این روش­ها نیز دندان­ها ممکن است پوسیده شوند و به ترمیم و عصب کشی نیاز داشته باشند.

کامپوزیت از جمله روش­های ترمیم دندان است که امروزه بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

مراحل انجام کامپوزیت دندان به ترتیب زیر می­باشد:

  • 1.ابتدا سلامت کامل لثه و دندان بررسی می­گردد.
  • 2.ترمیم پوسیدگی
  • 3.سطح دندان کاملا تمیز می­شود سپس مواد کامپوزیت روی دندان قرار می­گیرند تا در صورت تایید بیمار مراحل تکمیل گردد.
  • 4.انتخاب رنگ با توجه به توضیحات دندانپزشک و نظر بیمار صورت می­گیرد. اصلاح طرح لبخند به ویژگی­هایی مانند جنسیت، سن و رنگ پوست افراد بستگی دارد، بهتر است دندانپزشک در جلسه مشاوره، یعنی قبل از آغاز درمان با توجه به تجربیات خود توضیحاتی در این خصوص ارائه دهد تا بر اساس معیار های فوق و سلیقه بیمار رنگ کامپوزیت انتخاب شود.
  • 5.پس از خشک کردن دندان مواد کامپوزیتی گذاشته می­شود و با کمک نور آبی سفت می­شود و بلندی مواد اصلاح می­گردد.
  • 6.در جلسه بعد پولیش صورت می­گیرد و بلندی­های احتمالی رفع می­گردد.

هزینه کامپوزیت دندان و عوامل موثر بر آن

کامپوزیت ونیر نسبت به روش های دیگر اصلاح طرح لبخند هزینه پایین تری دارد ، اما این تنها ویژگی کامپوزیت ونیر نیست. مهمترین ویژگی آن این است که در این روش دندان­ها تراشیده نمی­شوند و آسیبی به بافت­های سالم و مینای دندان وارد نمی­شود. عوامل مختلفی از جمله نوع مواد مورد استفاده، گارانتی مواد، تجربه و مهارت دندانپزشک، تعداد دندان­هایی که باید کامپوزیت شوند و .... در هزینه کامپوزیت تاثیر دارند. کشور سازنده مواد کامپوزیت نیز در قیمت آن نقش عمده­ای دارد. در مجموع قیمت کامپوزیتی که در کشورهای اروپایی ساخته می شوند؛ بسیار گران تر از کشورهایی آسیایی هستند. برندهای ژاپنی، سوئیسی و آمریکایی از برندهای مرغوب هستند.

کامپوزیت دندان نسبت به سایر روش­های اصلاح لبخند هزینه کمتری دارد.

البته ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که هنر و تجربه دندانپزشک از نوع برند اهمیت بیشتری دارد زیرا گاهی ممکن است به دلیل مهارت ناکافی دندانپزشک با وجود بهترین برند نتیجه عکس حاصل گردد. برای اینکه بدانیم چه تعداد از دندان‌های ما لازم است کامپوزیت شود باید ابتدا مقابل آینه بایستیم و لبخند بزنیم. هر تعدادی از دندان‌های ما که هنگام لبخند زدن قابل رویت باشد به کامپوزیت نیاز دارد. جهت رفاه حال مراجعین امکان مشاوره غیر حضوری فراهم شده است. برای محاسبه هزینه ابتدا باید عکس لبخند خود را ارسال کنید. سپس بعد از بررسی توسط دندانپزشک امکان محاسبه قیمت و مشاوره با ارسال عکس برای شما فراهم می­شود. 

مطالب مرتبط

 

نظرات

نظري ارسال نشده است
default_blogger هزینه کامپوزیت دندان | محاسبه قیمت و مشاوره با ارسال عکس
عضو سایت هستید؟ وارد شوید
مهمان
پنج شنبه, 09 فروردين 1403

تصویر امنیتی

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://ortodonsi.com/

مطب های ارتودنسی دکتر مرتضی عشاق

چه موقع ارتودنسی کنیم

دانستنی های ارتودنسی

آیا می دانید اندازه دندانهای دائمی‌ ممکن است نسبت به اندازه فک خیلی بزرگ یا کوچک باشند؟ به عنوان مثال، اگر کودکی فک کوچک را از مادر و دندانهای بزرگ را از پدر به ارث برده باشد، دندانها در فک جا نمی‌‌شوند. آیا می دانید براساس پژوهشی که در نوجوانان 13-8 ساله ایرانی انجام شد، اصلی ترین علت ایجاد کننده ناهنجاری فکی، عقب بودن و کوچکی اندازه فک پایین می‌باشد؟

اطلاعات بیشتر

پرسش و پاسخ

آیا دستگاههای ارتودنسی موجب درد و ناراحتی می شوند؟

مرتضی عشاق درمانهای ارتودنسی دردی مانند درد تزریق ندارند بلکه فقط برای یک تا دو روز بعد از هر ویزیت، دندانها کمی حساس می شوند. به مرور که درمان ارتودنسی پیش می رود از این حساسیت نیز کاسته می شود. در مواردی که این حساسیت در 2-1 روز اول آزار دهنده باشد می توان از استامینوفن استفاده نمود. هر چند در این موارد اگر دارویی نیز مصرف نشود پس از سپری شدن 2-1 روز این حساسیت خود به خود برطرف می شود.

اطلاعات بیشتر