بلاگ

تخمین زمان مطالعه 3 دقیقه (675 کلمه)

معرفی بهترین متخصص ارتودنسی در تهران

The-best-orthodontist-inTehran معرفی بهترین متخصص ارتودنسی در تهران

زمانی که قصد انتخاب متخصص ارتودنسی برای بهبود ناهنجاریهای حالت فک و دندان را دارید باید به یک سری نکات دقت کنید که ما در این مطلب به آن پرداخته ایم. در ادامه ویژگی های بهترین متخصص ارتودنسی در تهران را بیان می کنیم تا شما بتوانید انتخابی درست داشته باشید. 

معرفی بهترین متخصص ارتودنسی در تهران 

بهترین متخصص ارتودنسی در تهران می بایست ابتدا با آرامش خود استرس بیمار را بکاهد و پس از ارائه مشاوره و معاینه دقیق بیمار به دریافت توضیحات کامل در مورد وضعیت فک و دندان شخص کمک کند. در این توضیحات باید مراحل انجام کار، علت تجویز درمان، مزایا و معایب طرح درمان به دو صورت کتبی و شفاهی به بیمار ارائه و بعد از آن برای درمان اقدام کنند. دقت داشته باشید درمراحل بررسی از رادیوگرافی و فتوگرافی برای بررسی بهتر و دقیق تر استفاده می شود. 

ویژگی های بهترین متخصص ارتودنسی در تهران

ضمن آشنایی با سندرم های سر و صورت و دقت در نصب براکت یا دندان مصنوعی مطلوب است تشخیص و طرح ریزی خوبی در درمان ارتودنسی انجام شود. لذا متخصص ارتودنسی باسواد و متعهد میتواند به علت طولانی بودن دوره درمان آرامش و آسودگی خاطر بیمار را با صبر و حوصله فراهم آورد. از این رو ویژگی های شخصیتی او علاوه بر ویژگی های تخصصی او حائز اهمیت می باشد. در صورتی که محیطی آرام طراحی شده براساس اصول یک مطب استاندارد توسط تیم کارشناسی طراحی مطب باشد می تواند به حفظ آرامش مراجعین کمک کند.

برای یک متخصص باتجربه جلب رضایت مراجعین بیشتر از دریافت پول اهمیت دارد.

در دسترس بودن و مناسب بودن موقعیت جغرافیایی مطب بسیار مهم است.

در راستای گزینش صحیح بهترین متخصص ارتودنسی در تهران می توان به دکتر مرتضی عشاق رتبه اول بورد تخصصی در کشور اشاره کرد.

در مطب متخصص از حضور کادری خوش برخورد و دلسوز در بخش پذیرش و کلینیک برخوردار می شوید لازم به ذکر است مشاوره و معاینه در این مطب به صورت کاملا رایگان انجام میشود.

تفاوت متخصص ارتودنسی با دندانپزشک

قبل از اینکه به تفاوت این دو بپردازیم بهتر است بدانید که تمامی ارتودنتیست ها دندانپزشک هستند این در حالی است که برعکس این وجود ندارد. از اینرو تعداد کمی از دندانپزشک ها هستند که به صورت حرفه ای در زمینه ارتودنسی فعال هستند. دلیل این تفاوت این است که متخصصین ارتودنسی برای اینکه در این حرفه متبحر شوند باید چند دوره بگذرانند. جالب است بدانید این دوره معمولا حدود سه سال طول می کشد. حال تمام این نکات را گفتیم که در زمان انتخاب بهترین ارتودنسی به این نکته توجه نمایید.

مراحلی که بهترین متخصص ارتودنسی انجام می دهد!

همانطور که میدانید افرادی که قصد ارتودنسی دندان دارند 2 دسته هستند افرادی که به دنبال زیبایی بیشتر هستند و دسته دیگر افرادی که سلامتی دندان ها برایشان اهمیت دارد. در ادامه به صورت خلاصه و مفید به مراحل انجام ارتودنسی که توسط بهترین متخصصین انجام می شود میپردازیم.

  • مشاوره و معاینه: در گام نخست بهترین متخصص ارتودنسی در تهران موظف است دغدغه های بیمار را بشنود. سپس در گام بعدی اقدامات لازم برای انجام معاینه را انجام دهد. در این معاینات تمامی ناهنجاری ها بررسی می شود و بعد از آن باید عکس برداری های اصولی انجام شود تا مکان دقیق ریشه ها مشخص شود.
  • قالب گیری: در این مرحله باید وضعیت اولیه دندان ها به صورت دقیق ثبت شود.
  • تصویر برداری: در این مرحله تصاویر OPG و عکس رنگی گرفته می شود. اولین عکس برداری برای بررسی مکان دقیق دندان ها و عکس رنگی برای جنس دندان ها است.
  • هزینه: در این مرحله پزشک باید حدود قیمت را به بیمار اعلام کند.
  • قرار دادن بریس: حال نوبت قرار گرفتن بریس یا همان براکت است. با توجه به نوع بریس مدت زمان این مرحله بین 20 دقیقه تا دو ساعت متغیر است.
  • معاینات ثانویه: بهترین متخصص ارتودنسی در تهران بعد از قرار دادن بریس چند جلسه را برای بررسی بیشتر روند بهبود دندان ها مشخص می کند.
  • خارج کردن براکت: حال نوبت آن است که بعد از چند ماه براکت را از دندان خارج نمایید.

مطالب مرتبط

 

نظرات

نظري ارسال نشده است
default_blogger معرفی بهترین متخصص ارتودنسی در تهران
عضو سایت هستید؟ وارد شوید
مهمان
چهارشنبه, 05 ارديبهشت 1403

تصویر امنیتی

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://ortodonsi.com/

مطب های ارتودنسی دکتر مرتضی عشاق

چه موقع ارتودنسی کنیم

دانستنی های ارتودنسی

آیا می دانید اندازه دندانهای دائمی‌ ممکن است نسبت به اندازه فک خیلی بزرگ یا کوچک باشند؟ به عنوان مثال، اگر کودکی فک کوچک را از مادر و دندانهای بزرگ را از پدر به ارث برده باشد، دندانها در فک جا نمی‌‌شوند. آیا می دانید براساس پژوهشی که در نوجوانان 13-8 ساله ایرانی انجام شد، اصلی ترین علت ایجاد کننده ناهنجاری فکی، عقب بودن و کوچکی اندازه فک پایین می‌باشد؟

اطلاعات بیشتر

پرسش و پاسخ

آیا دستگاههای ارتودنسی موجب درد و ناراحتی می شوند؟

مرتضی عشاق درمانهای ارتودنسی دردی مانند درد تزریق ندارند بلکه فقط برای یک تا دو روز بعد از هر ویزیت، دندانها کمی حساس می شوند. به مرور که درمان ارتودنسی پیش می رود از این حساسیت نیز کاسته می شود. در مواردی که این حساسیت در 2-1 روز اول آزار دهنده باشد می توان از استامینوفن استفاده نمود. هر چند در این موارد اگر دارویی نیز مصرف نشود پس از سپری شدن 2-1 روز این حساسیت خود به خود برطرف می شود.

اطلاعات بیشتر