بلاگ

تخمین زمان مطالعه 3 دقیقه (689 کلمه)

براکت سرامیکی - متخصص ارتودنسی دکتر عشاق

Ceramic-bracket براکت سرامیکی - متخصص ارتودنسی دکتر عشاق

براکت سرامیکی به خاطر رنگ مشابه به دندان بسیار طرفدار دارد. مواد به کار رفته در این براکت ها به صورتی است که برای بزرگسالان گزینه مناسبی محسوب می شود. قیمت براکت سرامیکی به نسبت مدل فلزی کمی گرانتر است اما قطعاً گزینه بی نظیری برای منظم کردن دندان ها محسوب می شود.

بسیاری از افراد دوست دارند که از ارتودنسی برای مرتب کردن دندان‌های خود استفاده نمایند اما در این ‌میان براکت های فلزی معمولاً ظاهری نازیبا برای دندان ایجاد می‌کنند براکت سرامیکی از دسته محصولاتی هستند که جایگزین خوبی برای براکت فلزی محسوب می‌شود و سبب می‌شود تا دندان فرم زیباتر پیدا نمایند.  

براکت سرامیکی چیست؟ 

براکت سرامیکی فرمی مشابه با براکت فلزی دارد اما از کامپوزیت و مواد اولیه سرامیکی برای آن استفاده شده‌است کامپوزیت همان موادی هستند که برای پر کردن دندان استفاده می‌شود بنابراین وقتی از براکت های سرامیکی روی دندان استفاده می‌شود از فاصله یک‌ متری هم قابل‌تشخیص نبوده و کاملاً مشابه با رنگ دندان است. یکی از دلایل محبوبیت براکت های سرامیکی زیبایی ظاهری آن است.

بسیاری از آقایان ارتودنسی سرامیکی را گزینه‌ای بسیار عالی می‌دانند البته این‌ موضوع در بین بانوان نیز دیده می‌شود.

ویژگی‌های براکت سرامیکی

براکت های سرامیکی معمولاً سایز بزرگ‌ تری نسبت‌به براکت های فلزی دارند این براکت ها از نظر ظاهری کمی تیزتر طراحی‌شده اند و برجسته‌تر هستند. براکت سرامیکی معمولاً ظریف‌تر بوده و در مقابل ضربه توانایی کمتری نسبت‌به مدل‌های فلزی دارند. براکت های سرامیکی بر اساس مواد اولیه‌ای که دارند در ۳ درجه عرضه می‌شود که روی قیمت نهایی آن تأثیر می‌گذارد.  

براکت سرامیکی برای چه کسانی مناسب است؟ 

دقت نمایید که معمولاً بزرگسالان کاندید اصلی استفاده از براکت های سرامیکی هستند آن‌ها معمولاً از ارتودنسی های فلزی احساس ناراحتی می‌کنند و این‌ موضوع باعث می‌شود که در نهایت از انجام ارتودنسی منصرف شوند. براکت های سرامیکی باعث می‌شود تا وضعیت دندان‌ها در شرایط خوبی قرار بگیرد و افراد بزرگسال به‌سادگی بتوانند از آن استفاده نمایند.

بانوانی که معمولاً بیرون از منزل کار می‌کنند می‌بایست از نظر ظاهر و وضعیت موجه و قابل‌ قبولی داشته باشند از سوی دیگر داشتن دندان‌ های ردیف و منظم سبب زیبایی چهره می‌شود بنابراین اگر دندان‌های شما نامنظم است و علاقه ‌ای به ارتودنسی های فلزی ندارید می‌توانید از ارتودنسی سرامیکی استفاده نمایید این براکت ها کاملاً مشابه با رنگ دندان شما هستند و به‌سختی قابل ‌رؤیت خواهند بود بنابراین هیچ مشکلی برای حضور در محل کار خود نخواهید داشت و می‌توانید شرایط کاری خود را به‌خوبی دنبال نمایید.

بسیاری از آقایان به دلیل واضح بودن براکت های فلزی علاقه‌ای به آن ندارند معمولاً افراد در سنین بالا دچار مشکل شده و درنهایت ترجیح می‌دهند که ارتودنسی را کنار بگذارند براکت های سرامیکی در مدل‌های نامرئی نیز طراحی شده‌است که به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید به سادگی و بدون خجالت از آن استفاده کنید.

سوالات متداول در مورد براکت سرامیکی

آیا براکت سرامیکی مربوط به گروه سنی خاصی است؟

خیر همه افراد در همه رده سنی می‌توانند طبق سلیقه خود از براکت سرامیکی استفاده نمایند.

آیا براکت سرامیکی برای دندان‌های بسیار نامرتب هم نتیجه‌بخش است؟

بله، طراحی براکت های سرامیکی به صورتی است که می‌تواند دندان‌های بسیار نامرتب را هم منظم نماید در واقع این براکت ها به صورتی طراحی ‌شده که اجازه می‌دهد دندان‌ها در موقعیت درست خود قرار بگیرد.

آیا براکت سرامیکی از دسته روش‌های هزینه‌بر دندان‌پزشکی محسوب می‌شود؟

قیمت براکت سرامیکی به نسبت براکت های فلزی گران‌تر است و این‌ موضوع به دلیل مواد اولیه‌ای است که در این براکت‌ها استفاده شده‌ است اما به ‌طور کلی هزینه ارتودنسی به فاکتورهای دیگر نیز بستگی دارد.

اگر سوالی دارید و از ما بپرسید!

متخصص ارتودنسی دکتر عشاق به تمام سوالات و ابهامات شما در زمینه ارتودنسی سرامیکی پاسخ می ‌دهد شما می‌توانید ابهامات خود را به‌سادگی و با تماس تلفنی یا مراجعه حضوری برطرف نمایید.

دقت کنند که وضعیت دهان و دندان بسیاری از افراد نسبت‌به هم متفاوت است این‌ موضوع روی هزینه نهایی نیز اثر می‌گذارد بنابراین می بایست شرایط دندان از طریق عکس برداری به طور دقیق بررسی شود.

براکت سرامیکی یکی از جدید ترین متریال ‌های موجود در علم دندان‌پزشکی است و محبوبیت زیادی دارد.

مطالب مرتبط

 

نظرات

نظري ارسال نشده است
default_blogger براکت سرامیکی - متخصص ارتودنسی دکتر عشاق
عضو سایت هستید؟ وارد شوید
مهمان
پنج شنبه, 06 ارديبهشت 1403

تصویر امنیتی

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://ortodonsi.com/

مطب های ارتودنسی دکتر مرتضی عشاق

چه موقع ارتودنسی کنیم

دانستنی های ارتودنسی

آیا می دانید اندازه دندانهای دائمی‌ ممکن است نسبت به اندازه فک خیلی بزرگ یا کوچک باشند؟ به عنوان مثال، اگر کودکی فک کوچک را از مادر و دندانهای بزرگ را از پدر به ارث برده باشد، دندانها در فک جا نمی‌‌شوند. آیا می دانید براساس پژوهشی که در نوجوانان 13-8 ساله ایرانی انجام شد، اصلی ترین علت ایجاد کننده ناهنجاری فکی، عقب بودن و کوچکی اندازه فک پایین می‌باشد؟

اطلاعات بیشتر

پرسش و پاسخ

آیا دستگاههای ارتودنسی موجب درد و ناراحتی می شوند؟

مرتضی عشاق درمانهای ارتودنسی دردی مانند درد تزریق ندارند بلکه فقط برای یک تا دو روز بعد از هر ویزیت، دندانها کمی حساس می شوند. به مرور که درمان ارتودنسی پیش می رود از این حساسیت نیز کاسته می شود. در مواردی که این حساسیت در 2-1 روز اول آزار دهنده باشد می توان از استامینوفن استفاده نمود. هر چند در این موارد اگر دارویی نیز مصرف نشود پس از سپری شدن 2-1 روز این حساسیت خود به خود برطرف می شود.

اطلاعات بیشتر