بلاگ

تخمین زمان مطالعه 3 دقیقه (635 کلمه)

اول ارتودنسی انجام دهیم یا عمل بینی؟

Do-orthodontics-first-or-nose-surgery اول ارتودنسی انجام دهیم یا عمل بینی؟

ارتودنسی و جراحی بینی تغییرات زیادی را در چهره به وجود می آورند. اما به شرط اینکه بدانید کدام یک را باید اول انجام دهید.  ارتودنسی و عمل بینی هر دو جزو روش های زیبا سازی چهره به حساب می آیند. گاهی اوقات ممکن است افراد بخواهند هر دوی این اقدامات زیبایی را در چهره شان پیاده سازی کنند. در این صورت سوالات زیادی در ذهنشان به وجود می آید. اگر شما هم قصد انجام همزمان اصلاح دندان ها و همچنین عمل زیبایی بینی را دارید، بهتر است خواندن این مقاله را از دست ندهید. زیرا می خواهیم به مهمترین سوالات و ابهامات ذهنی شما در این بخش پاسخ بدهیم.

اول ارتودنسی یا جراحی بینی 

پرتکرارترین سوالی که ذهن افراد را به خود درگیر می کند این است که انجام ارتودنسی اولویت دارد یا جراحی بینی؟ طبق توصیه متخصصان و پزشکان زیبایی باید بگوییم اول ارتودنسی اولویت دارد. بهترین انتخاب این است که شما جراحی بینی را به بعد از اصلاح فرم دندان هایتان موکول کنید. زیرا اصلاح و تغییر شکل دندان ها یک پروسه طولانی را در پیش دارد. در این پروسه قطعا فک، لپ، شکل صورت و لب ها و... تحت تاثیر قرار می گیرند.

با تحت تاثیر قرار گرفتن فرم صورت پس از ارتودنسی، ممکن است بخشی از لب ها به سمت داخل کشیده شوند. بنابراین در صورتی که اول جراحی بینی را انجام دهید، ممکن است پس از انجام اصلاحات در فرم دندان ها، مجددا نیاز به عمل بینی داشته باشید.

انجام همزمان ارتودنسی و عمل بینی چه مشکلاتی را به همراه دارد؟

آیا می دانید انجام همزمان ارتودنسی و جراحی بینی چه عوارض و مشکلاتی را برای شما به همراه دارد؟ همانطور که می دانید استفاده از روش های مختلف برای اصلاح فرم و شکل فک و دندان، باعث تغییر در چهره می شود. ایمپلنت، بلیچینگ دندان، پروتز دندان، لمینیت دندان و... همگی تغییراتی را در چهره به وجود می آورند. این تغییرات در صورتی که با انجام جراحی بینی به طور همزمان اتفاق بیفتد، باعث بروز مشکلاتی در چهره می شود. این مشکلات زیبایی چهره را به شدت تحت تاثیر قرار می دهند.  

در واقع ایراد اصلی انجام همزمان ارتودنسی با جراحی بینی این است که فرم و زاویه لب و دهان به دلیل وجود براکت ها به طور موقت تغییر می کند. همین موضوع باعث می شود تا جراح محل دقیق بینی و تعادلی که باید بین بینی و دهان برقرار شود را به خوبی تشخیص ندهد. درنهایت این موضوع باعث نتیجه منفی از جراحی بینی می شود. بنابراین بهتر است برای جراحی بینی عجله نکنید و به اولویت ها توجه داشته باشید.

فاصله زمانی مناسب برای اصلاح فرم فک و دندان با جراحی بینی باید چقدر باشد؟ 

در صورتی که اصرار دارید به طور همزمان ارتودنسی دندان و جراحی بینی را با هم انجام دهید، بهتر است ابتدا با یک پزشک متخصص مشورت کنید. اما در صورتی که می خواهید اولویت ها را رعایت کنید بهتر است اجازه دهید مدتی از انجام ارتودنسی دندان تان بگذرد. معمولا براکت ها باید به مدت 6 ماه تا 2 سال روی دندان های شما باقی بمانند. در صورتی که برای جراحی بینی عجله دارید، می توانید 6 ماه پس از انجام ارتودنسی جراحی بینی را انجام دهید. البته شما می توانید جوانب احتیاط را رعایت کنید و پس از یک سال یا دو سال جراحی بینی را انجام دهید.
سخن پایانی
اگر قصد انجام جراحی بینی و ارتودنسی را داشته باشید، باید به یک سری نکات مهم توجه کنید تا بهترین و بیشترین رضایت را از این اقدامات زیبایی داشته باشید. انجام همزمان اصلاح فرم دندان و جراحی بینی را دارید، باید کمی دست نگه دارید و ابتدا فرم دندان هایتان را تغییر دهید. زیرا این کار باعث می شود تا نتیجه بهتری از عمل جراحی بینی و اصلاح فرم دندان هایتان بگیرید. 

مطالب مرتبط

 

نظرات

نظري ارسال نشده است
default_blogger اول ارتودنسی انجام دهیم یا عمل بینی؟
عضو سایت هستید؟ وارد شوید
مهمان
سه شنبه, 04 ارديبهشت 1403

تصویر امنیتی

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://ortodonsi.com/

مطب های ارتودنسی دکتر مرتضی عشاق

چه موقع ارتودنسی کنیم

دانستنی های ارتودنسی

آیا می دانید اندازه دندانهای دائمی‌ ممکن است نسبت به اندازه فک خیلی بزرگ یا کوچک باشند؟ به عنوان مثال، اگر کودکی فک کوچک را از مادر و دندانهای بزرگ را از پدر به ارث برده باشد، دندانها در فک جا نمی‌‌شوند. آیا می دانید براساس پژوهشی که در نوجوانان 13-8 ساله ایرانی انجام شد، اصلی ترین علت ایجاد کننده ناهنجاری فکی، عقب بودن و کوچکی اندازه فک پایین می‌باشد؟

اطلاعات بیشتر

پرسش و پاسخ

آیا دستگاههای ارتودنسی موجب درد و ناراحتی می شوند؟

مرتضی عشاق درمانهای ارتودنسی دردی مانند درد تزریق ندارند بلکه فقط برای یک تا دو روز بعد از هر ویزیت، دندانها کمی حساس می شوند. به مرور که درمان ارتودنسی پیش می رود از این حساسیت نیز کاسته می شود. در مواردی که این حساسیت در 2-1 روز اول آزار دهنده باشد می توان از استامینوفن استفاده نمود. هر چند در این موارد اگر دارویی نیز مصرف نشود پس از سپری شدن 2-1 روز این حساسیت خود به خود برطرف می شود.

اطلاعات بیشتر