بلاگ

تخمین زمان مطالعه 3 دقیقه (658 کلمه)

آیا امکان انجام ارتودنسی بدون سیم وجود دارد؟

Wireless-orthodontics آیا امکان انجام ارتودنسی بدون سیم وجود دارد؟

ارتودنسی بدون سیم یا همان ارتودنسی نامرئی از روش های مهم برای نظم بخشیدن به دندان ها می باشد. اگرچه این روش درمانی نمی تواند بر روی دندان های خیلی از افراد تاثیرگذار باشد. اما برای خیلی از بزرگسالان خوشایند است. چون وجود هیچ چیزی در دهان آنها قابل مشاهده نمی باشد 

امروزه خیلی از افراد به زیبایی دهان و دندان های خود توجه می کنند، در این میان ارتودنتیکس ها افرادی هستند که می توانند در زیبایی دندان ها و فک های افراد تاثیرگذار باشند. این افراد با استفاده از روش های ارتودنسی به دندان ها و فک های افراد نظم می بخشند. ما در اینجا به بررسی روش ارتودنسی بدون سیم می پردازیم.

آشنایی با روش ارتودنسی بدون سیم 

ارتودنتیکس ها با استفاده از روش های ارتودنسی مختلفی مانند ارتودنسی سیمی و بدون سیم تلاش می کنند تا فشار لازم را بر روی دندان ها وارد کنند و به آنها نظم ببخشند و دندان ها را در موقعیت مناسبی قرار دهند تا زیبایی دندان ها و دهان افراد بیشتر شود.

در روش ارتودنسی سیمی، تعدادی براکت مربعی و سیمی که به آنها وصل است، وظیفه اعمال این فشار را بر عهده دارند. اما در روش ارتودنسی بدون سیم و یا نامرئی، پلاک شفاف و نامرئی به نام الاینر وظیفه اعمال فشار بر دندان ها را بر عهده دارد.

در روش ارتودنسی بدون سیم، پلاک ها قابل مشاهده نیستند، به همین دلیل استفاده از این روش مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است.

در این روش ارتودنتیکس ها ابتدا دندان ها را معاینه می کنند تا ببینند دندان ها شرایط استفاده از این روش ارتودنسی را دارند یا خیر.

در صورت واجد شرایط بودن افراد برای استفاده از این روش، دندان ها قالب گیری می شوند تا الاینر مناسب برای آنها تهیه شود.

گفتنی است افرادی که از این روش برای رفع مشکلات موجود در دندان های خود استفاده می کنند، باید هر چند وقت به ارتودنتیکس مراجعه کنند تا او وضعیت دندان ها و میزان تاثیر الاینر بر دندان ها را بررسی کند و دوباره به قالب گیری دندان ها بپردازد. 

مزایا و معایب استفاده از روش ارتودنسی بدون سیم 

از مزایای این روش می توان به این مورد اشاره کرد که به علت عدم دیده شدن الاینر بر روی دندان ها، خیلی از افراد از آن برای حل مشکلات موجود در دهان خود استفاده می کنند.

افرادی که از این روش استفاده می کنند، می توانند در هنگام غذا خوردن الاینرها را بردارند، هر گونه ماده غذایی را بخورند و سپس الاینر را در محل اولیه خود قرار دهند.

افراد با استفاده از این روش به خوبی می توانند بهداشت را رعایت کنند، افراد می توانند به دندان های خود رسیدگی کنند و آنها را مسواک بزنند.

در این میان افراد باید دقت کنند که این روش دارای معایبی نیز می باشد، ابتدا اینکه این روش برای رفع مشکلات موجود در دندان های خیلی از بیماران مناسب نیست و تاثیری روی آنها نمی گذارد.

افرادی که از این روش ارتودنسی استفاده می کنند، باید دقت کنند که در صورت وجود الاینر در دهان، فقط می توانند آب بنوشند و نباید از هیچ نوشیدنی دیگری استفاده کنند، چون ممکن است رنگ الاینر موجود در دهان آنها تغییر کند.

همچنین افراد باید دقت کنند که این الاینر را به طور مرتب تمیز کنند و مسواک بزنند تا جرم نگیرد و رنگش تغییر نکند.

افراد باید دقت کنند که این الاینر را با آب ولرم بشویند، چون آب داغ به آن آسیب می زند و سبب جمع شدن آن می شود و دیگر نمی تواند قالب خوبی برای دندان ها باشد.

افرادی که از این روش برای رفع مشکلات موجود در دندان های خود استفاده می کنند، باید دقت کنند که برداشتن و گذاشتن الاینر باید با احتیاط صورت گیرد تا مشکلی برای تاثیرگذاری آن بر دندان ها ایجاد نشود.

افراد باید دقت کنند که الاینر را همیشه در دهان بگذارند تا بتوانند نتیجه خوبی بگیرند و مدت درمانشان طولانی نشود. 

مطالب مرتبط

 

نظرات

نظري ارسال نشده است
default_blogger آیا امکان انجام ارتودنسی بدون سیم وجود دارد؟
عضو سایت هستید؟ وارد شوید
مهمان
پنج شنبه, 09 فروردين 1403

تصویر امنیتی

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://ortodonsi.com/

مطب های ارتودنسی دکتر مرتضی عشاق

چه موقع ارتودنسی کنیم

دانستنی های ارتودنسی

آیا می دانید اندازه دندانهای دائمی‌ ممکن است نسبت به اندازه فک خیلی بزرگ یا کوچک باشند؟ به عنوان مثال، اگر کودکی فک کوچک را از مادر و دندانهای بزرگ را از پدر به ارث برده باشد، دندانها در فک جا نمی‌‌شوند. آیا می دانید براساس پژوهشی که در نوجوانان 13-8 ساله ایرانی انجام شد، اصلی ترین علت ایجاد کننده ناهنجاری فکی، عقب بودن و کوچکی اندازه فک پایین می‌باشد؟

اطلاعات بیشتر

پرسش و پاسخ

آیا دستگاههای ارتودنسی موجب درد و ناراحتی می شوند؟

مرتضی عشاق درمانهای ارتودنسی دردی مانند درد تزریق ندارند بلکه فقط برای یک تا دو روز بعد از هر ویزیت، دندانها کمی حساس می شوند. به مرور که درمان ارتودنسی پیش می رود از این حساسیت نیز کاسته می شود. در مواردی که این حساسیت در 2-1 روز اول آزار دهنده باشد می توان از استامینوفن استفاده نمود. هر چند در این موارد اگر دارویی نیز مصرف نشود پس از سپری شدن 2-1 روز این حساسیت خود به خود برطرف می شود.

اطلاعات بیشتر