بلاگ

تخمین زمان مطالعه 3 دقیقه (658 کلمه)

عوارض ایمپلنت دندان چیست

What-are-the-complications-of-dental-implants عوارض ایمپلنت دندان چیست

نداشتن دندان به خصوص در فک بالا و پایین سبب می شود که چهره افراد زشت شود، جویدن غذاهای مختلف برای آنها سخت شود. به همین دلیل این افراد به دنبال استفاده از روش های مختلف مانند ایمپلنت دندان می روند. ما در این مقاله به بررسی عوارض این روش می پردازیم. 

ایمپلنت دندان روشی برای کاشت دندان می باشد. در این روش پزشکان پایه ای از فلز تیتانیوم را در لثه آنها قرار می دهند تا در زمان معینی روکشی روی آن بکشند. این پایه جایگزین دندان های نداشته آنها می شود. این روش جراحی مانند هر روش دیگری دارای عوارضی می باشد.

معرفی عوارض ایمپلنت دندان در مدت کوتاه 

ابتدا اینکه افراد باید برای انجام کاشت دندان و یا هر عمل جراحی دیگری به پزشکان متخصص مراجعه کنند تا آنها ضمن معاینات دقیق و گذراندن مراحل مختلفی اقدام به کاشت دندان کنند تا عوارض کمتری گریبانگیر افراد شود.

درد شدید:

خیلی از افراد بعد از استفاده از این روش، در لثه خود احساس درد شدید می کنند. در برخی از موارد شکافتن بیش از حد لثه برای رسیدن به استخوان می تواند، شدت درد را افزایش دهد.

این افراد می توانند از داروهای مسکن استفاده کنند. این درد طی چهار تا هفت روز از بین می رود.

گفتنی است که داروهای مسکن و تیتانیوم گذاشته شده در لثه آنها ممکن است، سبب ترش شدن مزه دهان بیماران شود.

کبودی و تورم در لثه و فک:

پزشکان متبحر باید در مدت کوتاهی، استخوان و لثه را دستکاری کنند تااحتمال کبودی و تورم در لثه و فک کاهش پیدا کند و اعصاب لثه آسیب نبینند. البته این کبودی بعد از چند روز از بین می رود.

ایجاد آلرژی و خونریزی:

خیلی از افراد به فلز تیتانیوم که به عنوان پایه ایمپلنت دندان مورد استفاده قرار می گیرد، حساس هستند. در این میان نباید از خونریزی های سه تا هفت روزه بعد از کاشت دندان به راحتی بگذریم. 

معرفی عوارض کاشت دندان در مدت طولانی 

بعد از ایمپلنت دندان ممکن است اتفاقات زیادی برای دندان های مجاور، دندان کاشته شده و لثه افراد ایجاد شود.

شکستگی و لق شدن پایه ایمپلنت:

در برخی از موارد عدم تبحر پزشک سبب می شود که بعد از گذشت مدتی، پایه ایمپلنت و یا پیچ آن که به خوبی در استخوان فک فرو نرفته است و با سلول های استخوانی سازگاری پیدا نکرده است، بشکند و یا لق شود.

البته بعد از گذشت زمان و فشارهای وارده بر اثر جویدن غذا نیز ممکن است پایه ایمپلنت دندان شل شود و بشکند.

افراد باید قطعه شکسته شده را نگهداری کنند و به پزشک مراجعه کنند.

لق شدن دندان های اطراف:

گذاشتن پایه ایمپلنت در یک زاویه درست بسیار اهمیت دارد. گذاشتن پایه ایمپلنت، در یک زاویه نامناسب سبب می شود که بر دندان های جانبی فشار وارد شود و آنها آسیب ببینند، لق و دچار خونریزی شوند.

عفونت در ناحیه دندان کاشته شده:

عمل جراحی بر روی هر قسمت از بدن سبب ایجاد زخم هایی می گردد.عدم رسیدگی و توجه به این زخم ها سبب عفونت و التهاب می شود. در مورد ایمپلنت دندان نیز این موضوع صدق می کند.

افراد باید بعد از کاشت دندان، بهداشت دهان و دندان را رعایت کنند و از مصرف دخانیات جلوگیری کنند.

شکستگی و لق شدن روکش دندان کاشته شده:

روکش هایی که بر روی دندان های کاشته شده گذاشته می شوند، با استفاده از چسب محکم می شوند. در موارد بسیاری بعد از گذشت مدت زمان طولانی ممکن است، این روکش ها آسیب ببینند. قابل ذکر است که دندان قروچه مهم ترین علت برای از بین رفتن روکش دندان های کاشته شده، می باشد.

افراد برای ترمیم این روکش ها باید هر چند وقت یک بار به پزشک مراجعه کنند.

ایجاد بی حسی و مشکلات عصبی در فک و لب ها:

در برخی از موارد ممکن است افراد در طولانی مدت دچار بی حسی در لب ها و یا درد در ناحیه گونه، دندان های جانبی و لب ها شوند. 

مطالب مرتبط

 

نظرات

نظري ارسال نشده است
default_blogger عوارض ایمپلنت دندان چیست
عضو سایت هستید؟ وارد شوید
مهمان
جمعه, 07 ارديبهشت 1403

تصویر امنیتی

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://ortodonsi.com/

مطب های ارتودنسی دکتر مرتضی عشاق

چه موقع ارتودنسی کنیم

دانستنی های ارتودنسی

آیا می دانید اندازه دندانهای دائمی‌ ممکن است نسبت به اندازه فک خیلی بزرگ یا کوچک باشند؟ به عنوان مثال، اگر کودکی فک کوچک را از مادر و دندانهای بزرگ را از پدر به ارث برده باشد، دندانها در فک جا نمی‌‌شوند. آیا می دانید براساس پژوهشی که در نوجوانان 13-8 ساله ایرانی انجام شد، اصلی ترین علت ایجاد کننده ناهنجاری فکی، عقب بودن و کوچکی اندازه فک پایین می‌باشد؟

اطلاعات بیشتر

پرسش و پاسخ

آیا دستگاههای ارتودنسی موجب درد و ناراحتی می شوند؟

مرتضی عشاق درمانهای ارتودنسی دردی مانند درد تزریق ندارند بلکه فقط برای یک تا دو روز بعد از هر ویزیت، دندانها کمی حساس می شوند. به مرور که درمان ارتودنسی پیش می رود از این حساسیت نیز کاسته می شود. در مواردی که این حساسیت در 2-1 روز اول آزار دهنده باشد می توان از استامینوفن استفاده نمود. هر چند در این موارد اگر دارویی نیز مصرف نشود پس از سپری شدن 2-1 روز این حساسیت خود به خود برطرف می شود.

اطلاعات بیشتر