بلاگ

تخمین زمان مطالعه 2 دقیقه (340 کلمه)

مینی براکت چیست؟

مینی براکت چیست؟

شاید اسم براکت ارتودنسی را پیش از این شنیده باشید اما جالب است بدانید براکت تنها برای کودکان نیست. حتی اگر رشد استخوان و دندانهایتان متوقف شده باشد، باز می توانید درمان ارتودنسی موفقی داشته باشید. فقط طول درمان ارتودنسی در بزرگسالی کمی بیشتر است.

ارتودنتیست برای صاف و مرتب کردن دندانها و اصلاح مال اکلوژن یا مشکلات باید از ابزارهای ارتودنسی از جمله براکت استفاده کند. براکت به خاطر شکل فلزی و سیم کشی که دارد برای بسیاری از افراد جالب نیست چون هنگام صحبت کردن و خندیدن کاملا مشهود است. اما امروزه گزینه های دیگری نیز وجود دارند که از نظر زیبایی خیلی بهتر از براکتهای مرسوم هستند که از جمله آنها می توان به مینی براکت، براکت پرسلین، اینویزالاین، براکت پشت دندانی و براکتهای طلایی اشاره کرد. در اینجا به مینی براکت بیشتر می پردازیم.
مینی براکت (Mini braces) نسخه مینیاتوری براکت فلزی مرسوم است و هم قدرت استیل را دارد و هم زیبایی چهره را خراب نمی کند.

b2ap3_thumbnail_ortodonsi901 مینی براکت چیست؟

شکل- مقایسه براکت معمولی (در سمت چپ) با مینی براکت (در سمت راست)

فواید و مزایای مینی براکت چیست؟
مینی براکتها بر اساس همان تکنولوژی براکتهای فلزی معمولی ساخته می شوند. براکت فلزی به جلوی دندان چسبانده می شود و یک سیم فلزی به براکتها وصل شده و به دندان نیرو وارد می کند. تفاوت مینی براکت با براکت معمولی، اندازه کوچکتر آن است. نگینهای مینی براکت حدود 30 درصد کوچکتر از براکت معمولی است. همچنین مینی براکت در مقایسه با براکت معمولی از درجه مقاوم تر و محکمتر استیل ضد زنگ ساخته می شود بنابراین استحکام فدای اندازه کوچکتر براکت نمی شود. مینی براکت خیلی کمتر در دهان به چشم می آید و تمیز کردن آن خیلی آسانتر است. اندازه کوچکتر نگین براکت به معنی راحتی بیشتر بیمار در حین درمان ارتودنسی است.
اگر چه در سالهای اخیر انواع مختلف براکت ارتودنسی وارد بازار شده است، اما برخی ارتودنتیستها انواع فلزی را ترجیح می دهند. ارتودنتیست ابتدا وضعیت دهان شما را ارزیابی می کند و مشخص می کند چه نوع براکتی برای شما مناسب تر است.

b2ap3_thumbnail_ortodonsi902 مینی براکت چیست؟

http://www.1800dentist.com/mini-braces/

مطالب مرتبط

 

نظرات

نظري ارسال نشده است
default_blogger مینی براکت چیست؟
عضو سایت هستید؟ وارد شوید
مهمان
شنبه, 01 ارديبهشت 1403

تصویر امنیتی

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://ortodonsi.com/

مطب های ارتودنسی دکتر مرتضی عشاق

چه موقع ارتودنسی کنیم

دانستنی های ارتودنسی

آیا می دانید اندازه دندانهای دائمی‌ ممکن است نسبت به اندازه فک خیلی بزرگ یا کوچک باشند؟ به عنوان مثال، اگر کودکی فک کوچک را از مادر و دندانهای بزرگ را از پدر به ارث برده باشد، دندانها در فک جا نمی‌‌شوند. آیا می دانید براساس پژوهشی که در نوجوانان 13-8 ساله ایرانی انجام شد، اصلی ترین علت ایجاد کننده ناهنجاری فکی، عقب بودن و کوچکی اندازه فک پایین می‌باشد؟

اطلاعات بیشتر

پرسش و پاسخ

آیا دستگاههای ارتودنسی موجب درد و ناراحتی می شوند؟

مرتضی عشاق درمانهای ارتودنسی دردی مانند درد تزریق ندارند بلکه فقط برای یک تا دو روز بعد از هر ویزیت، دندانها کمی حساس می شوند. به مرور که درمان ارتودنسی پیش می رود از این حساسیت نیز کاسته می شود. در مواردی که این حساسیت در 2-1 روز اول آزار دهنده باشد می توان از استامینوفن استفاده نمود. هر چند در این موارد اگر دارویی نیز مصرف نشود پس از سپری شدن 2-1 روز این حساسیت خود به خود برطرف می شود.

اطلاعات بیشتر