بلاگ

تخمین زمان مطالعه 4 دقیقه (700 کلمه)

ارتودنسی دیمون

Damon-orthodontics ارتودنسی دیمون - مزایای ارتودنسی دیمون چیست؟

ارتودنسی دیمون یکی از روش های ارتودنسی ثابت است که به علت عملکرد متفاوت مورد توجه قرار گرفته است. در واقع این روش دارای مزیت های بسیاری نسبت به ارتودنسی های معمول است .که میتوان از کوتاه بودن دوره درمان و همچنین ایجاد دردی کمتر درد بیمار نام برد.

ارتودنسی دیمون چه ویژگی هایی دارد؟

ارتودنسی دیمون ، که به علت ویژگی های منحصر به فرد خود مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. تاکید این سیستم بر گسترش ابعاد قوس دندانی و کاهش نیاز به کشیدن دندان دائم است. تفاوت اصلی که سیستم ارتودنسی دیمون با ارتودنسی های معمول دیگر دارد در نوع نگین و براکت های استفاده شده در ارتودنسی است. در واقع دیمون نام براکت های استفاده شده در ارتودنسی است .در سیستم معمول ارتودنسی ثابت، براکت های ارتودنسی بر روی دندان نصب شده و پس از آن سیم ارتودنسی داخل شیار براکت قرار میگیرد و برای ثابت ماندن این سیم در داخل براکت از کش های رنگی کوچکی استفاده میشود. در نتیجه اصطکاک زیادی بین سیم و براکت صورت می گیرد در حالی که در سیستم دیمون آن کش های کوچک حذف شده اند و خود براکت به صورتی عمل میکند که سیم ارتودنسی را در برمی گیرد. در نتیجه با کاهش اصطکاک ،حرکت دندان ها سریع تر و راحت تر انجام میشود و ابعاد قوس دندانی افزایش پیدا کرده، لبخند بیمار پهن تر و زیبا تر میشود و همچنین فضای تیره اطراف قوس دندانی که در حین لبخند ایجاد می شدند کم می شود. نکته ای دیگر که بسیار حائز اهمیت است این است که، احتمال کشیدن دندان دائم هم کاهش پیدا میکند.

.ارتودنسی دیمون یک فناوری نوین در علم پزشکی محسوب می شود که قادر است پیچیده ترین مشکلات دندانی را در مدت کوتاه تری حل نماید. نکته مورد توجه دیگری که در مورد ارتودنسی دیمون مطرح است، تفاوت ظاهری آن نسبت به ارتودنسی های دیگر است که با استفاده از سازو کار هایی جدید، امکان حذف حلقه های لاستیکی فراهم آمده است. که ظاهری بهتر به کار داده است.

براکت های دیمون مانند براکت های عادی از جنس فلز هستند امابرخلاف سایر براکت ها مجهز به سیستمسلف لیگیت می باشند. این روش دارای دو نوع شفاف و فلزی است که نوع شفاف آن توجه بسیاری بهویژه بزرگسالان را به خود جلب کرده است. در اینجا به طور مفصل به مزایا و معایب ارتودنسی دیمون خواهیم پرداخت.

مزایای ارتودنسی دیمون 

در واقع علاوه بر عملکرد فوق العاده و متفاوت ارتودنسی دیمون که بزرگترین مزیت آن محسوب می شود ، این روش مزیت های دیگری نیز دارد.

  • تعداد دفعاتی که فرد می بایست به پزشک معالج خودمراجعه کند کمتر است. به این دلیل که این روش خود امکان تراز شدن با دندان ها را دارد.
  • استفاده از ارتودنسی دیمون کمک میکند تا درمان شما سریع تر از روش های درمان دیگر صورت پذیرد.
  • امکان استفاده از براکت های شفاف که باعث ایجاد ظاهری مناسب تر از ارتودنسی های معمولی میشود وجود دارد. همین امر باعث مورد توجه قرار گرفتن این روش در بزرگسالان شده است.
  • طبق تحقیقات به عمل آمده فرد تحت درمان ارتودنسی دیمون 60 درصد درد کمتری را نسبت به روش‌های معمول متحمل می‌شود وعلت آن فشار وارد آمده کمتر به دندان هاد و لثه می باشد.
  • قابل استفاده و مؤثر برای تمام ناهنجاری های شدید دندانی است و امکان بازگشت کمتری نیزنسبت به روش های سنتی دارد.
  • امکان تمیز کردن راحت آن یکی دیگر از مزایای آن محسوب میشود که آن را مورد توجه کودکان قرار داده است.
  • ثابت بودن این روش که دوره درمان را کاهش می دهد.

معایب ارتودنسی دیمون  

  • استفاده از درمان ارتودنسی دیمون هزینه ی بالاتری نسبت به دیگر روش‌ها دارد.
  • اگر شخص از سیم های فلزی به جای براکت های شفاف استفاده کند، برای دیگران کاملا قابل مشاهده است.
  • امکان پوسیده شدن درهای براکت که در اثر گذشت زمان اتفاق می افتد.

  هزینه ارتودنسی دیمون

با توجه به دینامیک مختلف سیستم دیمون نسبت به بریس‌های معمولی، هزینه‌های ارتودنسی دیمون نیز بازتابی از این تفاوت‌ها دارد. هزینه ارتودنسی دیمون به عوامل متنوعی وابسته است با این حال، بدون شک می‌توان ادعا کرد که هزینه استفاده از ارتودنسی دیمون قطعاً بیشتر از هزینه روش‌های معمولی ارتودنسی خواهد بود و معمولاً به صورت چند میلیونی اعلام می‌شود.

مطالب مرتبط

 

نظرات

نظري ارسال نشده است
default_blogger ارتودنسی دیمون چیست؟
عضو سایت هستید؟ وارد شوید
مهمان
جمعه, 31 فروردين 1403

تصویر امنیتی

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://ortodonsi.com/

مطب های ارتودنسی دکتر مرتضی عشاق

چه موقع ارتودنسی کنیم

دانستنی های ارتودنسی

آیا می دانید اندازه دندانهای دائمی‌ ممکن است نسبت به اندازه فک خیلی بزرگ یا کوچک باشند؟ به عنوان مثال، اگر کودکی فک کوچک را از مادر و دندانهای بزرگ را از پدر به ارث برده باشد، دندانها در فک جا نمی‌‌شوند. آیا می دانید براساس پژوهشی که در نوجوانان 13-8 ساله ایرانی انجام شد، اصلی ترین علت ایجاد کننده ناهنجاری فکی، عقب بودن و کوچکی اندازه فک پایین می‌باشد؟

اطلاعات بیشتر

پرسش و پاسخ

آیا دستگاههای ارتودنسی موجب درد و ناراحتی می شوند؟

مرتضی عشاق درمانهای ارتودنسی دردی مانند درد تزریق ندارند بلکه فقط برای یک تا دو روز بعد از هر ویزیت، دندانها کمی حساس می شوند. به مرور که درمان ارتودنسی پیش می رود از این حساسیت نیز کاسته می شود. در مواردی که این حساسیت در 2-1 روز اول آزار دهنده باشد می توان از استامینوفن استفاده نمود. هر چند در این موارد اگر دارویی نیز مصرف نشود پس از سپری شدن 2-1 روز این حساسیت خود به خود برطرف می شود.

اطلاعات بیشتر