بلاگ

تخمین زمان مطالعه 2 دقیقه (307 کلمه)

چگونه با وجود براکت ارتودنسی مسواک بزنیم؟

berakete mortodonsi

اصول کلی مسواک زدن دندان با براکت تفاوتی با مسواک زدن دندانها در حالت عادی ندارد. چیزی که مهم است این است که حتما روزی دو بار با روش صحیح مسواک بزنید و هر بار مسواک زدن حداقل دو دقیقه طول بکشد. همچنین پس از هر بار غذا خوردن اگر میتوانید، ذرات غذای بین دندانها و براکت را خارج کنید. اگر نمیتوانید فورا پس از غذا مسواک بزنید، با شستشوی دهان با آب میتوانید ذرات بزرگ غذا را خارج کنید.
از مسواکی با موهای نرم استفاده کنید. برای بسیاری از بیماران ارتودنسی استفاده از مسواک برقی راحت تر است. یادتان باشد مسواک را نباید محکم به دندانها بکشید. 

​به آرامی دندانها و براکت و سیم را تمیز کنید و مراقب باشید فشاری بر آنها وارد نکنید.
هر سه ماه یک بار باید مسواک خود را عوض کنید. اگر زودتر از این عوض کنید، بهتر است. اگر به نظر میرسد نگینهای براکت باعث شده اند موهای مسواک سریعتر از حالت معمول مستهلک شوند، زودتر مسواک را عوض کنید.
یادتان باشد همه سطوح دندان اعم از سطح جلویی، پشتی، سطوح جانبی و سطح جونده دندان را باید تمیز کنید.
مسواکهایی که سر مدور دارند برای تمیز کردن براکت بهتر عمل میکنند.
همیشه از خمیر دندان فلوراید دار استفاده کنید تا از پوسیدگی دندان جلوگیری شود.
ارتودنتیست ممکن است دهانشویه فلوراید دار نیز برایتان تجویز کند.
ممکن است ارتودنتیست توصیه کند برای نخ دندان کشیدن از وسیله ای به نام نخ گیر یا تردر استفاده کنید.

چگونه بین دندانها و براکت را تمیز کنیم؟
سیم و نگینهای براکت چسبیده به دندانها باعث میشوند نخ دندان کشیدن سخت تر شود اما بهرحال باید این کار را هر روز انجام دهید چون بخش مهمی از حفظ سلامت دهان را بر عهده دارد. نخ گیر وسیله ای است که به شما کمک میکند راحت تر زیر سیم ارتودنسی را تمیز کنید. 

مطالب مرتبط

 

نظرات

نظري ارسال نشده است
default_blogger چگونه با وجود براکت ارتودنسی مسواک بزنیم؟
عضو سایت هستید؟ وارد شوید
مهمان
جمعه, 31 فروردين 1403

تصویر امنیتی

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://ortodonsi.com/

مطب های ارتودنسی دکتر مرتضی عشاق

چه موقع ارتودنسی کنیم

دانستنی های ارتودنسی

آیا می دانید اندازه دندانهای دائمی‌ ممکن است نسبت به اندازه فک خیلی بزرگ یا کوچک باشند؟ به عنوان مثال، اگر کودکی فک کوچک را از مادر و دندانهای بزرگ را از پدر به ارث برده باشد، دندانها در فک جا نمی‌‌شوند. آیا می دانید براساس پژوهشی که در نوجوانان 13-8 ساله ایرانی انجام شد، اصلی ترین علت ایجاد کننده ناهنجاری فکی، عقب بودن و کوچکی اندازه فک پایین می‌باشد؟

اطلاعات بیشتر

پرسش و پاسخ

آیا دستگاههای ارتودنسی موجب درد و ناراحتی می شوند؟

مرتضی عشاق درمانهای ارتودنسی دردی مانند درد تزریق ندارند بلکه فقط برای یک تا دو روز بعد از هر ویزیت، دندانها کمی حساس می شوند. به مرور که درمان ارتودنسی پیش می رود از این حساسیت نیز کاسته می شود. در مواردی که این حساسیت در 2-1 روز اول آزار دهنده باشد می توان از استامینوفن استفاده نمود. هر چند در این موارد اگر دارویی نیز مصرف نشود پس از سپری شدن 2-1 روز این حساسیت خود به خود برطرف می شود.

اطلاعات بیشتر