بلاگ

تخمین زمان مطالعه 4 دقیقه (726 کلمه)

نحوه انتخاب رنگ کش ارتودنسی برای هر فرد

How-to-choose-orthodontic-paint-for-each-person نحوه انتخاب رنگ کش ارتودنسی برای هر فرد

ارتودنسی، به بخش بزرگی از ظاهر شما تبدیل می شوند. دقیقا همانطور که لباس در ظاهرتان تاثیر می گذارد، رنگ ارتودنسی تان هم موثر است. اگر از کش ارتودنسی استفاده می کنید، احتمالا فرصت این را داشته باشی که خودتان رنگ آن را انتخاب کنید. اما آیا می دانید چه رنگی برای شما مناسب است؟ 

برخی مواقع استفاده از ارتودنسی برای ماه و یا حتی سال ها طول می کشد، پس خوب است رنگی را برای کش ارتودنسیتان پیدا کنید که بتوانید با آن راحت باشید. قرمز، سبز، صورتی، بنفش و آبی رنگ هایی هستند که بیشترین طرفدار را برای کش ارتودنسی دارند، اگر بخواهید می توانید چند رنگ را انتخاب کنید و ترکیب رنگی خاص خودتان را داشته باشید. اگر در انتخاب رنگ کش ارتودنسی تان به مشکل برخورده اید، در ادامه مقاله با ما باشید.

.رنگ کش ارتودنسی تان را بر اساس رنگ پوست و مویتان انتخاب کنید. 

یکی از بهترین راه های انتخاب رنگ ارتودنسی، در نظر گرفتن رنگ پوست و مویتان است.

اگر پوست روشنی دارید، رنگ های ملایم و تیره بیشتر به کار شما می آیند. رنگ هایی مثل قرمز، بنفش، سبز آبی و غیره .برای پوست های سبزه و تیره، انتخاب رنگ های روشن تر مانند صورتی، آبی کم رنگ و... بیشتر به کار شما می آید.

. سریعا رنگ هایی که هرگز انتخاب نمی کنید را کنار بزنید!

از انتخاب هر رنگی که فکر می کنید به دندان هایتان نمی آید و یا باعث می شود جوری به نظر برسید که انگار غذا لا به لای دندان هایتان گیر کرده است، خود داری کنید.

رنگ هایی که بهتر است انتخاب نکنید:

سبز و قهوه ای: این دو رنگ می توانند مانند ذرات غذا لا به لای دندان ها به نظر برسند.

سفید و زرد: رنگ هایی در طیف این دو، باعث می شوند زردی دندان ها نمایان تر شود.

مشکی: این رنگ ممکن است در مرور زمان دندان ها را پوسیده جلوه دهد.

شفاف: این کش ها می توانند ذرات غذای میان دندان های شما را نشان دهند و در طول زمان نیز تغییر رنگ می دهند.

3. رنگ های تیره تر باعث می شوند دندان هایتان سفید تر به برسند.

اگر به دنبال رنگی هستید که دندان هایتان را فوق العاده جلوه دهد، از رنگ های تیره مانند آبی و بنفش استفاده کنید. این رنگ ها باعث می شوند دندان هایتان سفید تر از قبل به نظر برسد.

. با متخصص ارتودنسی تان مشورت کنید.

اگر در انتخاب رنگ ارتودنسی تان به مشکل خورده اید، اصلا از صحبت با ارتودنتیست خود نترسید. ارتودنتیست شما احتمالا بداند چه رنگی به پوست و دندان های می آید یا متناسب با رنگ لباس هایی که پوشیده اید و لباسی که بیشتر از همه می پوشید، پیشنهاد دهد.

5. لباس هایی که می پوشید را در نظر بگیرید.

باور کنید، اصلا دلتان نمی خواهد رنگی را برای کش ارتودنسیتان انتخاب کنید که در کنار لباسی که بیشتر اوقات می پوشید خوب به نظر نیاید. نگاهی به کمد لباس هایتان بیندازید. اگر رنگی را نسبت به بقیه بیشتر نمی پوشید، بهترین انتخاب برای شما سفید و ارتودنسی شفاف است. همچنین رنگ های خنثی به بیشتر طیف رنگ ها می آیند.

6. نگاهی به رنگ های موجود بیندازید.

بیشتر مطب های دندان پزشکی نمونه رنگ های موجود برای کش ارتودنسی دارند. به یاد داشته باشید که وقتی کش ها روی دندان هایتان کشیده می شوند، کمی روشن تر از چیزی که روی نمونه دیدید به نظر خواهند رسید.

7. تعطیلات و مناسبت های پیش رو را در نظر بگیرید.

به عنوان مثلال اگر جشن یا عروسی مهمی پیشرو دارید، می توانید از رنگ های روشن تر استفاده کنید یا رنگ کش ارتودنسی تان را با رنگ لباستان ست کنید. البته در نظر بگیرید که ممکن است آن رنگ ارتودنسی برای چند ماه همراهتان باشد، پس رنگی را انتخاب کند که تنها برای مناسبت پیش رو خوب نباشد. یک پیشنهاد عالی دیگر نیز این است که رنگی را انتخاب کنید که به لباس مدرسه تان بیاید.

. در تمام قرار های ملاقات رنگ کش ارتودنسی تان را عوض کنید!

سعی کنید فقط ار رنگی مشخص استفاده نکنید، مخصوصا اگر مطمئن نیسید که کدام رنگ برایتان بهتر است. بیشتر وقت های ملاقات در فاصله 18 ماهه با یکدیگر هستند، پس وقت زیادی خواهید داشت که به رنگی که می خواهید فکر کنید.

امیدواریم بتوانید با پیدا کردن رنگ مناسب، بیشتر از همیشه بدرخشید.

مطالب مرتبط

 

نظرات

نظري ارسال نشده است
default_blogger نحوه انتخاب رنگ کش ارتودنسی برای هر فرد
عضو سایت هستید؟ وارد شوید
مهمان
جمعه, 31 فروردين 1403

تصویر امنیتی

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://ortodonsi.com/

مطب های ارتودنسی دکتر مرتضی عشاق

چه موقع ارتودنسی کنیم

دانستنی های ارتودنسی

آیا می دانید اندازه دندانهای دائمی‌ ممکن است نسبت به اندازه فک خیلی بزرگ یا کوچک باشند؟ به عنوان مثال، اگر کودکی فک کوچک را از مادر و دندانهای بزرگ را از پدر به ارث برده باشد، دندانها در فک جا نمی‌‌شوند. آیا می دانید براساس پژوهشی که در نوجوانان 13-8 ساله ایرانی انجام شد، اصلی ترین علت ایجاد کننده ناهنجاری فکی، عقب بودن و کوچکی اندازه فک پایین می‌باشد؟

اطلاعات بیشتر

پرسش و پاسخ

آیا دستگاههای ارتودنسی موجب درد و ناراحتی می شوند؟

مرتضی عشاق درمانهای ارتودنسی دردی مانند درد تزریق ندارند بلکه فقط برای یک تا دو روز بعد از هر ویزیت، دندانها کمی حساس می شوند. به مرور که درمان ارتودنسی پیش می رود از این حساسیت نیز کاسته می شود. در مواردی که این حساسیت در 2-1 روز اول آزار دهنده باشد می توان از استامینوفن استفاده نمود. هر چند در این موارد اگر دارویی نیز مصرف نشود پس از سپری شدن 2-1 روز این حساسیت خود به خود برطرف می شود.

اطلاعات بیشتر