بلاگ

تخمین زمان مطالعه 3 دقیقه (669 کلمه)

قیمت ارتودنسی نامرئی در سال جدید چقدر است؟ - دکتر عشاق

قیمت ارتودنسی نامرئی در سال جدید چقدر است؟ قیمت ارتودنسی نامرئی در سال جدید چقدر است؟

ئییمتارتودنسی نامرئی از جمله روش‌هایی است که به منظور درمان ناهنجاری‌های فک و نامرتب بودن دندان‌ها تجویز می‌شود. در این روش با ایجاد نیرو به دندان‌ها و فک می‌توان میزان ناهنجاری‌ها را کم کرد و به زیبایی چهره و لبخند فرد افزود. امروزه از این  نوع ارتودنسی به دلیل دیده نشدن آن بسیار استفاده می‌شود.اما قیمت ارتودنسی نامرئی چقدر است؟

ارتودنسی نامرئی چیست؟ 

قبل از پاسخ به این سؤال که قیمت ارتودنسی نامرئی  بهتر چقدر است، بهتر است با ارتودنسی نامرئی بیشتر آشنا شوید. ارتودنسی نامرئی تنها روش دائمی برای رفع ناهنجاری‌های دندان و فک‌ها بدون عمل جراحی است. این روش با وارد کردن نیروهای مشخص شده توسط پزشک متخصص به دندان‌ها به جابجایی آن‌ها از ریشه و جهت دادن به فک‌ها کمک می‌کند و در نهایت منجر به رفع ناهنجاری‌های فک و دندان‌ها می‌شود. این روش می‌تواند بر زیبایی صورت و لبخند فرد اثر مثبتی بگذارد. 

قیمت ارتودنسی نامرئی در سال جدید چقدر است؟ و چگونه محاسبه می‌شود؟ 

برای پاسخ به اینکه قیمت ارتودنسی نامرئی  چقدر است باید عوامل مؤثر در تعیین قیمت این روش را دانست. قیمت ارتودنسی نامرئی در کلینیک‌ها و مطب‌های دندانپزشکی مختلف متفاوت است. البته عوامل بسیاری در تعیین هزینه‌های مربوط به ارتودنسی وجود دارد. از جمله فاکتورهایی که می‌تواند بر تخمین هزینه‌های ارتودنسی اثر بگذارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. نوع ارتودنسی و تجهیزات نامرئی انتخاب شده

2. محل انجام خدمات که میزان تعرفه در مطب، کلینیک‌های دولتی و خصوصی متفاوت است.

3. سن بیمار

4. شدت و نوع ناهنجاری

5. مدت زمان درمان با ارتودنسی

6. نوع پوشش بیمه‌ای

7. نوع تخصص پزشک

8. محل زندگی بیمار

9. نوسانات ارزی که بر قیمت تجهیزات ارتودنسی وارداتی تأثیر دارد

10.نیاز به جراحی در روند درمان

در این بین تجهیزات مورد استفاده برای روش انتخاب شده، سن مراجعه کننده و میزان و شدت ناهنجاری از مهم‌ترین عوامل تعیین کننده هزینه‌های ارتودنسی است.

چگونه می‌توان تعیین کرد که قیمت ارتودنسی نامرئی در سال جدید چقدر است؟ همان طور که می‌دانید ارتودنسی نامرئی به سه روش انجام می‌شود. انتخاب یکی از روش‌های ارتودنسی نامرئی لینگوال، ارتودنسی نامرئی متحرک با پلاک‌های شفاف یا الاینرها و ارتودنسی با براکت‌های همرنگ دندان که با توجه به میزان و شدت ناهنجاری بیمار توسط پزشک متخصص انتخاب می‌شود می‌تواند تعیین کننده‌ی هزینه‌های ارتودنسی باشد. در واقع در هر یک از این روش‌ها از تجهیزاتی استفاده می‌شود که دارای قیمت متفاوتی هستند.

بررسی قیمت ارتودنسی نامرئی با براکت‌های همرنگ

جنس براکت‌ها در ارتودنسی با براکت‌های همرنگ دندان از پلاستیک یا سرامیک می‌باشد. هزینه این براکت‌ها نسبت به نوع فلزی کمی بالاتر بوده و چیزی بین 4000 تا 8000 دلار تخمین زده می‌شود. این در حالی است که براکت‌های فلزی با کاهش حدود 1000 دلار دارای قیمت پایین‌تری هستند. اما دیده نشدن براکت‌های نامرئی سبب شده است که متقاضیان آن بیشتر از نوع مرئی باشد. اگر می‌خواهید بفهمید که قیمت ارتودنسی نامرئی چقدر است باید بدانید که هزینه ارتودنسی نامرئی با براکت سرامیکی را در سال ۱۴۰۰ می‌توان چیزی حدود 8 تا 12 میلیون تومان پیش بینی کرد.

بررسی قیمت ارتودنسی لینگوال 

در ارتودنسی لینگوال براکت‌ها پشت دندان‌ها چسبانده شده و در باز شدن دهان اصلاً قابل مشاهده نیستند. این روش ارتودنسی ثابت است و هزینه‌های آن نسبت به روش‌های مرئی بیشتر است. میزان کاری که متخصص برای نصب این ارتودنسی انجام می‌دهد بیشتر از مدل قبلی بوده بنابراین هزینه‌ی آن کمی بیشتر است. هزینه‌ی این روش چیزی بین 5000 تا 12000 دلار تخمین زده می‌شود؛ بنابراین برای این که مشخص  کنیم قیمت ارتودنسی نامرئی  چقدر است می‌توان گفت کل هزینه ارتودنسی نامرئی با سیستم لینگوال چیزی حدود 9 تا 13 میلیون تومان پیش بینی می‌شود. 

بررسی قیمت ارتودنسی نامرئی با پلاک شفاف ارتودنسی

ارتودنسی نامرئی با پلاک شفاف ارتودنسی از نوع متحرک است و طرفداران بسیاری دارد. قیمت این مدل با توجه به تعداد پلاک‌های مورد نیاز تعیین می‌شود. اما هزینه‌ی این ارتودنسی نسبت به نمونه‌های دیگر کمتر و چیزی بین 2000 تا 5000 دلار تخمین زده می‌شود؛ بنابراین هزینه ارتودنسی نامرئی با پلاک شفاف ارتودنسی را می‌توان چیزی حدود 8 تا 10 میلیون تومان پیش بینی کرد.


مطالب مرتبط

 

نظرات

نظري ارسال نشده است
default_blogger قیمت ارتودنسی نامرئی ✅ کلینیک ارتودنسی دکتر عشاق
عضو سایت هستید؟ وارد شوید
مهمان
جمعه, 10 فروردين 1403

تصویر امنیتی

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://ortodonsi.com/

مطب های ارتودنسی دکتر مرتضی عشاق

چه موقع ارتودنسی کنیم

دانستنی های ارتودنسی

آیا می دانید اندازه دندانهای دائمی‌ ممکن است نسبت به اندازه فک خیلی بزرگ یا کوچک باشند؟ به عنوان مثال، اگر کودکی فک کوچک را از مادر و دندانهای بزرگ را از پدر به ارث برده باشد، دندانها در فک جا نمی‌‌شوند. آیا می دانید براساس پژوهشی که در نوجوانان 13-8 ساله ایرانی انجام شد، اصلی ترین علت ایجاد کننده ناهنجاری فکی، عقب بودن و کوچکی اندازه فک پایین می‌باشد؟

اطلاعات بیشتر

پرسش و پاسخ

آیا دستگاههای ارتودنسی موجب درد و ناراحتی می شوند؟

مرتضی عشاق درمانهای ارتودنسی دردی مانند درد تزریق ندارند بلکه فقط برای یک تا دو روز بعد از هر ویزیت، دندانها کمی حساس می شوند. به مرور که درمان ارتودنسی پیش می رود از این حساسیت نیز کاسته می شود. در مواردی که این حساسیت در 2-1 روز اول آزار دهنده باشد می توان از استامینوفن استفاده نمود. هر چند در این موارد اگر دارویی نیز مصرف نشود پس از سپری شدن 2-1 روز این حساسیت خود به خود برطرف می شود.

اطلاعات بیشتر