بلاگ

تخمین زمان مطالعه 4 دقیقه (719 کلمه)

روش های ارتودنسی نوین چیست؟

What-are-the-new-orthodontic-procedures 3. ارتودنسی نوین - ارتودنسی لینگوال

ارتودنسی یکی از روش های رایج برای نظم دادن و زیبایی بخشی به دندان هاست. این روش اصلاح فرم دندان ها تغییرات زیادی داشته است و امروز شما آن را به شکل ارتودنسی نوین مشاهده می کنید. اما آیا میدانید ارتودنسی به روش نوین چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ در ادامه این بخش و برای آشنایی بیشتر همراه ما باشید.

ارتودنسی یکی از رایج ترین خدمات مربوط به دندانپزشکی است که تغییرات مطلوبی در ظاهر دندان ها به وجود می آورد. از آنجایی که ارتودنسی تاثیر بسیار زیادی در زیبایی چهره و دندان ها دارد، از گذشته تا به حال تغییرات بسیار زیادی در آن اعمال شده است. ارتودنسی نوین مجموعه ای از خدمات ارتودنسی به روش های جدید و پیشرفته است که هر کدام از آنها برای افراد خاصی انجام داده می شود. در ادامه در این خصوص اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار می دهیم.

ارتودنسی نوین چیست و چه روش هایی دارد؟ 

همه ما یک تصور کلی در مورد ارتودنسی دندان ها داریم. این تصور کلی در ذهن ما بیانگر سیم کشی دندان ها و تحت فشار قرار دادن آنهاست که باعث تغییر فرم و ظاهر دندان ها می شود و بسیاری از مشکلات مانند کجی دندان، روی هم قرار گرفتن دندان ها و... را برطرف می کند. ارتودنسی نوین مجموعه ای از اقدامات و روش های جدید برای انجام ارتودنسی است که در آن با پیشرفته ترین و جدیدترین ابزارها اصلاح فرم دندان ها انجام می شود.

مدل و روش ارتودنسی پس از معاینه بیمار توسط پزشک و با توجه به شرایط بیمار توسط دندانپزشک انتخاب می شود. در ادامه این بخش با انواع روش های ارتودنسی نوین یعنی ارتودنسی دیمون، ارتودنسی متحرک، ارتودنسی نامرئی و ارتودنسی لینگوال آشنا می شویم.

  • 1.ارتودنسی نوین ارتودنسی نامرئی
 

ارتودنسی نامرئی یکی از روش های ارتودنسی نوین است. در این نوع ارتودنسی جدید، از پلاک های شفاف و طلقی شکل به جای سیم و براکت استفاده می شود. طبیعتا این موضوع تاثیر زیادی بر زیبایی ظاهری دارد. این روش بیشتر مناسب کسانی است که نمی خواهند سیم و براکت های ارتودنسی روی دندان هایشان دیده شود. همچنین استفاده از ارتودنسی نامرئی بیشتر برای کسانی مناسب است که در یک جایگاه و موقعیت اجتماعی خاصی قرار دارند و دیده نشدن سیم و براکت های مخصوص ارتودنسی برای آنها بسیار مهم است.  

  • 2.ارتودنسی نوین - ارتودنسی دیمون
 

از دیگر روش های ارتودنسی نوین، ارتودنسی دیمون است. در این روش که طول و دوره درمان بسیار کوتاه است، از براکت های فلزی و شفاف استفاده می شود. یکی از مهمترین مزایای این روش ارتودنسی، کاهش اصطکاک بین دندان ها و همچنین زیبایی براکت ها در مقایسه با روش های سنتی است. همچنین این براکت های زیبا درد را تا حد بسیار زیادی کاهش می دهند.  

  • 3.ارتودنسی نوین - ارتودنسی لینگوال
 

ارتودنسی لینگوال یکی دیگر از شیوه های ارتودنسی نوین است که در آن براکت ها و سیم های مخصوص در داخل و در پشت دندان ها قرار می گیرند. برای انجام این ارتودنسی از یک سری ابزارها و تجهیزات خاص استفاده می شود. همچنین باید به این موضوع اشاره کنیم که در این روش تمیز کردن دهان و دندان کار بسیار سختی می باشد.  

  • 4.ارتودنسی نوین - ارتودنسی متحرک

از دیگر روش های ارتودنسی نوین، ارتودنسی متحرک است. در این روش شما می توانید پس از نصب ارتودنسی توسط دندانپزشک، آن را برای تمیز کردن و نظافت از دهانتان خارج کنید. البته باید به این موضوع اشاره کنیم که حتما باید به توصیه های دندانپزشک عمل کنید و دائما این ارتودنسی را از دهانتان خارج نکنید. اما ارتودنسی متحرک به راحتی قابل جابجایی است که این موضوع به نوعی مزین این روش نوین به حساب می آید.  

برای انجام ارتودنسی نوین به این نکات توجه کنید

به خاطر داشته باشید قبل از انجام ارتودنسی نوین باید توسط دندانپزشک به خوبی معاینه شوید تا نوع ارتودنسی مشخص شود. سپس شما باید علاوه بر در نظر گرفتن جنبه های زیبایی، به جنبه درمانی و کاربردی ارتودنسی نیز توجه داشته باشید. از ارتودنسی هایی نظیر ارتودنسی نامرئی و دیمون، بیشتر برای کسانی استفاده می شود که از نظر اجتماعی فعال هستند. همچنین از ارتودنسی هایی مانند متحرک و دیمون برای کودکان استفاده می شود تا بتوانند بهداشت دندان هایشان را بهتر رعایت کنند.  

مطالب مرتبط

 

نظرات

نظري ارسال نشده است
default_blogger روش های ارتودنسی نوین چیست؟
عضو سایت هستید؟ وارد شوید
مهمان
شنبه, 01 ارديبهشت 1403

تصویر امنیتی

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://ortodonsi.com/

مطب های ارتودنسی دکتر مرتضی عشاق

چه موقع ارتودنسی کنیم

دانستنی های ارتودنسی

آیا می دانید اندازه دندانهای دائمی‌ ممکن است نسبت به اندازه فک خیلی بزرگ یا کوچک باشند؟ به عنوان مثال، اگر کودکی فک کوچک را از مادر و دندانهای بزرگ را از پدر به ارث برده باشد، دندانها در فک جا نمی‌‌شوند. آیا می دانید براساس پژوهشی که در نوجوانان 13-8 ساله ایرانی انجام شد، اصلی ترین علت ایجاد کننده ناهنجاری فکی، عقب بودن و کوچکی اندازه فک پایین می‌باشد؟

اطلاعات بیشتر

پرسش و پاسخ

آیا دستگاههای ارتودنسی موجب درد و ناراحتی می شوند؟

مرتضی عشاق درمانهای ارتودنسی دردی مانند درد تزریق ندارند بلکه فقط برای یک تا دو روز بعد از هر ویزیت، دندانها کمی حساس می شوند. به مرور که درمان ارتودنسی پیش می رود از این حساسیت نیز کاسته می شود. در مواردی که این حساسیت در 2-1 روز اول آزار دهنده باشد می توان از استامینوفن استفاده نمود. هر چند در این موارد اگر دارویی نیز مصرف نشود پس از سپری شدن 2-1 روز این حساسیت خود به خود برطرف می شود.

اطلاعات بیشتر