بلاگ

تخمین زمان مطالعه 3 دقیقه (614 کلمه)

درمان پوسیدگی سطحی دندان

Treatment-of-severe-tooth-decay درمان پوسیدگی سطحی دندان

درمان پوسیدگی سطحی دندان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. همان طور که می دانید، دندان ها در اثر اتفاقات مختلفی دچار پوسیدگی های سطحی و شدید می شوند. البته تمامی پوسیدگی ها در ابتدا سطحی هستند اما در صورت عدم توجه، می توانند تبدیل به پوسیدگی های شدید و جدی شوند. این پوسیدگی های شدید، معمولا با درد زیادی همراه هستند و درمان آن ها نیز نیازمند فرآیند پیچیده ای است. بنابراین بهترین کار برای جلوگیری از ایجاد پوسیدگی های شدید در دندان، درمان پوسیدگی های سطحی است. در واقع زمانی که متوجه ایجاد پوسیدگی سطحی در دندان خود شدید، بهتر است هر چه زودتر، نسبت به درمان آن اقدام کنید. در این صورت می توانید به راحتی از شدید شدن پوسیدگی دندان خود جلوگیری کنید.

درمان پوسیدگی سطحی دندان به شما این امکان را می دهد که از پرداخت هزینه های اضافی برای درمان جلوگیری کنید. گاهی پوسیدگی درمان شما با روش های ابتدایی و هزینه های بسیار کم قابل درمان است. اما اگر آن را جدی نگیرید، پوسیدگی کم کم پیشرفت کرده و به مرحله شدیدتری می رسد. بنابراین درمان آن نیز شامل هزینه های بیشتری خواهد شد. پس شما با درمان پوسیدگی سطحی دندان، می توانید ضمن جلوگیری از ایجاد پوسیدگی ها و دردهای شدید، از پرداخت هزینه های اضافی نیز خودداری کنید. در این محتوا به بررسی روش های درمان سطحی انواع پوسیدگی پرداخته و اهمیت آن را برای شما شرح می دهیم. پس تا آخر محتوا همراه ما باشید.

روش های درمان پوسیدگی سطحی دندان

درمان پوسیدگی سطحی دندان از طریق روش های مختلفی انجام می شود. متداول ترین روش درمانی برای پوسیدگی های سطحی، پر کردن دندان است. در این روش، دندان پزشک پوسیدگی های سطح دندان شما را با استفاده از ابزارهای مخصوص از بین می برد. معمولا حین انجام این کار، حفره هایی در دندان ایجاد می شود. این حفره ها باید با مواد مخصوص دندان پزشکی پر شوند. سپس دندان پزشک می تواند برای مراقبت بیشتر از دندان شما، یک روکش مناسب روی آن قرار دهد. معمولا دندان هایی که دچار پوسیدگی های سطحی و متوسط هستند از طریق این روش قابل درمان می باشند. در این نوع پوسیدگی معمولا تنها تاج یا مینای دندان، دچار آسیب های جزئی خواهد شد.

اما در بعضی موارد پوسیدگی شدید دندان اتفاق می افتد. در پوسیدگی های شدید، معمولا عمق پوسیدگی به پالپ و ریشه دندان می رسد. معمولا دندان پزشک برای درمان پوسیدگی شدید دندان های شما، از روش عصب کشی استفاده می کند.

درمان پوسیدگی های سطحی دندان با استفاده از روش های خانگی

البته روش های خانگی نیز برای درمان پوسیدگی سطحی دندان مورد استفاده قرار می گیرند. به طور کلی، در صورتی که متوجه بروز پوسیدگی سطحی در دندان خود شدید، بهتر است با روش های خانگی آن را درمان کنید. اما اگر نشانه های بهبودی را حس نکردید، می توانید با مراجعه به دندان پزشک از شدید شدن پوسیدگی جلوگیری کنید. شما با استفاده از داروهای گیاهی و سنتی، می توانید در خانه، نسبت به درمان پوسیدگی سطحی دندان اقدام کنید. برای مثال می توانید از پونه کوهی، ریشه شیرین بیان، چای سبز و میخک برای کاهش درد و ترمیم پوسیدگی دندان های خود استفاده نمایید. 

همچنین برای جلوگیری از ابتلا به پوسیدگی دندان، بهتر است استفاده از نخ دندان و مسواک را در دستور کار خود قرار دهید. به علاوه می توانید هر چند مدت یک بار، از دهان شویه های مناسب استفاده نمایید. مراجعه مستمر به دندان پزشک نیز باعث جلوگیری از گسترش پوسیدگی در دندان های شما خواهد شد. در واقع دندان پزشک با مشاهده پوسیدگی سطحی، نسبت به درمان آن اقدام خواهد کرد. از این طریق از شدید شدن پوسیدگی دندان جلوگیری می شود.  

مطالب مرتبط

 

نظرات

نظري ارسال نشده است
default_blogger توضیحاتی در مورد درمان پوسیدگی سطحی دندان
عضو سایت هستید؟ وارد شوید
مهمان
پنج شنبه, 06 ارديبهشت 1403

تصویر امنیتی

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://ortodonsi.com/

مطب های ارتودنسی دکتر مرتضی عشاق

چه موقع ارتودنسی کنیم

دانستنی های ارتودنسی

آیا می دانید اندازه دندانهای دائمی‌ ممکن است نسبت به اندازه فک خیلی بزرگ یا کوچک باشند؟ به عنوان مثال، اگر کودکی فک کوچک را از مادر و دندانهای بزرگ را از پدر به ارث برده باشد، دندانها در فک جا نمی‌‌شوند. آیا می دانید براساس پژوهشی که در نوجوانان 13-8 ساله ایرانی انجام شد، اصلی ترین علت ایجاد کننده ناهنجاری فکی، عقب بودن و کوچکی اندازه فک پایین می‌باشد؟

اطلاعات بیشتر

پرسش و پاسخ

آیا دستگاههای ارتودنسی موجب درد و ناراحتی می شوند؟

مرتضی عشاق درمانهای ارتودنسی دردی مانند درد تزریق ندارند بلکه فقط برای یک تا دو روز بعد از هر ویزیت، دندانها کمی حساس می شوند. به مرور که درمان ارتودنسی پیش می رود از این حساسیت نیز کاسته می شود. در مواردی که این حساسیت در 2-1 روز اول آزار دهنده باشد می توان از استامینوفن استفاده نمود. هر چند در این موارد اگر دارویی نیز مصرف نشود پس از سپری شدن 2-1 روز این حساسیت خود به خود برطرف می شود.

اطلاعات بیشتر