بلاگ

تخمین زمان مطالعه 3 دقیقه (608 کلمه)

توضیحاتی در مورد زردی دندان

Explanations-about-yellow-teeth توضیحاتی در مورد زردی دندان

این روزها کمتر کسی پیدا می شود که با مشکل زردی دندان مواجه نشده باشد. این مشکل در اثر اتفاقات مختلفی برای افراد به وجود می آید. برای مثال مسواک نزدن، عدم استفاده از نخ دندان، مصرف سیگار و قلیان، خوردن بیش از حد چای و قهوه، مصرف بیش از حد نوشابه و یا نوشیدنی های الکلی و... از جمله دلایل بروز زردی روی دندان ها به شمار می روند. البته حتی در صورت مراقبت زیاد از دندان ها، باز هم ممکن است این اتفاق رخ دهد. این مسئله می تواند باعث کاهش اعتماد به نفس افراد شود. چرا که دندان های زرد و بد رنگ، زیبایی ظاهری فرد را تا حد زیادی کاهش می دهند.

البته بعضی از شرایط جسمانی فرد نیز، در بروز زردی دندان تاثیر گذار هستند. برای مثال بعضی افراد به صورت وراثتی یا ژنتیکی، دچار زردی زودرس دندان خواهند شد. همچنین پر کردن دندان نیز می تواند روی زودتر زرد شدن دندان ها تاثیر داشته باشد. در این مقاله به بررسی روش های درمان زردی دندان به صورت خانگی و پزشکی خواهیم پرداخت. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

روش های درمان زردی دندان به صورت پزشکی

دندان پزشک ها برای درمان زردی دندان از روش های مختلفی استفاده می کنند. در واقع انتخاب روش مناسب برای از بین بردن زردی دندان به عهده دندان پزشک است. دندان پزشک با بررسی دندان های شما، روش درمانی مناسب را انتخاب کرده و فرآیند درمان را آغاز می کند. در ادامه به مهم ترین روش های سفید کردن دندان اشاره می کنیم.  

  • باندینگ دندان: یکی از متداول ترین روش ها برای از بین بردن زردی دندان، باندینگ کردن می باشد. در این روش سطح بیرونی دندان به وسیله لایه های نازک کامپوزیتی پوشانده می شوند. بنابراین دندان، سفید به نظر می رسد.
  • بلیچینگ دندان: یکی دیگر از راه های رفع زردی دندان، بلیچینگ کردن است. در این روش از مواد مخصوصی برای سفید کردن دندان استفاده می شود. همچنین دندان پزشک، برای اثربخشی بیشتر ماده، از دستگاه اشعه ایکس مخصوص دندان پزشکی استفاده می کند.
  • ونیر دندان: ونیرهای دندان، بیشتر به صورت قالب هایی برای پوشش سطح دندان مشاهده می شوند. این ونیرها روی سطح دندان قرار می گیرند و باعث سفید به نظر رسیدن دندان های شما خواهند شد.
شوینده های دندان: یکی دیگر از روش های رفع زردی دندان، استفاده از شوینده های دندان است. این شوینده ها معمولا دارای مواد سفید کننده مخصوصی هستند. برای خرید این محصولات می توانید به داروخانه های معتبر مراجعه نمایید. البته باید دقت کنید محصول خریداری شده حتما دارای استانداردهای لازم باشد

آیا درمان خانگی برای رفع زرد شدن دندان ها موثر است؟

این روزها بسیاری از افراد، برای رفع زردی دندان از روش های درمان خانگی استفاده می کنند. معمولا استفاده از جوش شیرین، زغال و... در درمان خانگی مرسوم است. اما باید دقت کنید که برای رفع این مشکل، بهتر است از روش های درمان خانگی استفاده نکنید. چرا که موادی مانند جوش شیرین و زغال، می توانند باعث بروز آسیب در دندان های شما شوند.

البته شما با به کار بستن روش هایی می توانید از بروز زردی دندان تا حد امکان جلوگیری کنید. برای مثال بهتر است مصرف چای، قهوه و سایر نوشیدنی های رنگ دار را به حداقل میزان ممکن کاهش دهید. به علاوه باید با روش هایی مانند مسواک زدن و استفاده از نخ دندان، از دندان های خود به خوبی مراقبت کنید. خوردن آب خالص، پس از هر وعده غذایی نیز باعث تمیز شدن دندان های شما خواهد شد. به علاوه بهتر است هر 6 ماه یک بار، به دندان پزشک مراجعه کرده و سلامت دندان های خود را مورد بررسی قرار دهید.

مطالب مرتبط

 

نظرات

نظري ارسال نشده است
default_blogger توضیحاتی در مورد زردی دندان
عضو سایت هستید؟ وارد شوید
مهمان
جمعه, 10 فروردين 1403

تصویر امنیتی

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://ortodonsi.com/

مطب های ارتودنسی دکتر مرتضی عشاق

چه موقع ارتودنسی کنیم

دانستنی های ارتودنسی

آیا می دانید اندازه دندانهای دائمی‌ ممکن است نسبت به اندازه فک خیلی بزرگ یا کوچک باشند؟ به عنوان مثال، اگر کودکی فک کوچک را از مادر و دندانهای بزرگ را از پدر به ارث برده باشد، دندانها در فک جا نمی‌‌شوند. آیا می دانید براساس پژوهشی که در نوجوانان 13-8 ساله ایرانی انجام شد، اصلی ترین علت ایجاد کننده ناهنجاری فکی، عقب بودن و کوچکی اندازه فک پایین می‌باشد؟

اطلاعات بیشتر

پرسش و پاسخ

آیا دستگاههای ارتودنسی موجب درد و ناراحتی می شوند؟

مرتضی عشاق درمانهای ارتودنسی دردی مانند درد تزریق ندارند بلکه فقط برای یک تا دو روز بعد از هر ویزیت، دندانها کمی حساس می شوند. به مرور که درمان ارتودنسی پیش می رود از این حساسیت نیز کاسته می شود. در مواردی که این حساسیت در 2-1 روز اول آزار دهنده باشد می توان از استامینوفن استفاده نمود. هر چند در این موارد اگر دارویی نیز مصرف نشود پس از سپری شدن 2-1 روز این حساسیت خود به خود برطرف می شود.

اطلاعات بیشتر