بلاگ

تخمین زمان مطالعه 3 دقیقه (615 کلمه)

ترمیم‌های زیبایی دندان با روکش‌های زیرکونیا کودکان

Zirconia-veneers ترمیم‌های زیبایی دندان با روکش‌های زیرکونیا کودکان

روکش‌های زیرکونیا یکی از مهم ترین انواع روکش های ترمیمی دندان به شمار می رود. از این روکش معمولا برای ترمیم و زیباسازی دندان های شیری کودکان استفاده می شود. روکش های زیرکونیا، برای بزرگسالان نیز مورد استفاده قرار می گیرند. اما استفاده از این روکش ها برای ترمیم دندان کودکان کاربرد بیشتری دارد. همان طور که می دانید، بدن کودکان نسبت بخ بزرگسالان از حساسیت بیشتری برخوردار است. زیرکونیا، به عنوان یک ماده سازگار با بدن شناخته می شود. یعنی استفاده از آن هیچ گونه حساسیتی برای کودک ایجاد نخواهد کرد. البته دندان پزشک تنها در موارد خاص و با بررسی دندان های کودک این روکش را مورد استفاده قرار می دهد. چرا که این روکش عموما از هزینه بالایی برخوردار است و بافتی شکننده دارد.

روکش‌های زیرکونیا در واقع یک نوع روکش سرامیکی برای دندان است که از ماده زیرکونیم ساخته شده است. البته این روکش ها در انواع مختلفی ساخته می شوند که بعضی از آن ها از کیفیت بیشتری برخوردارند. برای مثال در بعضی از این روکش ها یک لایه پرسلین نیز وجود دارد که باعث افزایش استحکام آن ها خواهد شد. در این مقاله به بررسی توضیحاتی درباره روکش‌های زیرکونیا می پردازیم و خصوصیات و مزیت های استفاده از این روکش ها را برای شما مطرح خواهیم کرد. پس تا پایان این مقاله پزشکی همراه ما باشید.

بررسی ویژگی های روکش‌های زیرکونیا

همان طور که ذکر کردیم، استفاده از روکش‌های زیرکونیا به عنوان یک روش برای ترمیم زیبایی دندان شناخته می شود. روکش های زیرکونیا ویژگی های خاصی دارند که در ادامه آن ها را برای شما شرح خواهیم داد. روکش های زیرکونیا سطحی کاملا یکنواخت و همرنگ دارند بنابراین وقتی روی دندان قرار می گیرند، حالتی طبیعی ایجاد خواهند کرد. به علاوه سطح بالایی این روکش ها لعاب کاری شده است. این لعاب کاری کاملا همرنگ دندان است و ظاهری زیبا روی دندان های شما ایجاد خواهد کرد.

روکش‌های زیرکونیا دارای سطحی براق است که زیبایی خاصی به دندان های کودک می بخشد. همچنین این روکش ها مقاومت بسیار خوبی در مقابل لکه های مختلف دارند. بنابراین با نگهداری و مراقبت صحیح می توان به راحتی آن ها را از آلودگی و آسیب دور نگه داشت. نکته جالبی که در مورد روکش های زیرکونیا وجود دارد، این است که این روکش ها در مقابل فشار و آسیب، مقاومت زیادی از خود نشان می دهند. از طرفی همان طور که گفته شد، جنس این روکش ها به گونه ای است که هیچ حساسیتی برای کودک ایجاد نخواهد کرد. پس بهترین گزینه برای ترمیم دندان های کودک، روکش‌های زیرکونیا می باشد.

مراحل ترمیم دندان کودک به وسیله روکش های زیرکونیا

برای روکش کردن دندان های کودک به وسیله روکش‌های زیرکونیا، باید به یک دندان پزشک کودک مراجعه کنید. دندان پزشک ابتدا دندان های خراب کودک را بررسی کرده و خرابی آن ها را رفع می کند. سپس دندان پزشک با استفاده از سوهان های مخصوص پزشکی، دندان کودک را تراش می دهد تا روکش به راحتی روی آن قرار گیرد. پس از قرار گرفتن روکش، دندان پزشک به وسیله سیمان های مخصوص پزشکی، روکش را به دندان کودک می چسباند.  

مراقبت های لازم از روکش‌های زیرکونیا 

پس از قرار گرفتن روکش‌های زیرکونیا روی دندان کودک، باید مراقبت هایی از آن ها صورت گیرد. برای مثال بهتر است کودک، تا چند روز پس از ترمیم دندان، از خوردن نوشیدنی های خیلی داغ یا سرد خودداری کند. همچنین ممکن است حین مسواک زدن، لثه کودک دچار خونریزی جزئی شود که البته این موضوع کاملا طبیعی است و مشکلی برای کودک ایجاد نخواهد کرد. بهتر است به کودک خود توصیه کنید که پس از این کار، از خوردن خوراکی های چسبنده مانند تافی، آدامس و... خودداری کند.  

مطالب مرتبط

 

نظرات

نظري ارسال نشده است
default_blogger ترمیم‌های زیبایی دندان با روکش‌های زیرکونیا کودکان
عضو سایت هستید؟ وارد شوید
مهمان
شنبه, 01 ارديبهشت 1403

تصویر امنیتی

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://ortodonsi.com/

مطب های ارتودنسی دکتر مرتضی عشاق

چه موقع ارتودنسی کنیم

دانستنی های ارتودنسی

آیا می دانید اندازه دندانهای دائمی‌ ممکن است نسبت به اندازه فک خیلی بزرگ یا کوچک باشند؟ به عنوان مثال، اگر کودکی فک کوچک را از مادر و دندانهای بزرگ را از پدر به ارث برده باشد، دندانها در فک جا نمی‌‌شوند. آیا می دانید براساس پژوهشی که در نوجوانان 13-8 ساله ایرانی انجام شد، اصلی ترین علت ایجاد کننده ناهنجاری فکی، عقب بودن و کوچکی اندازه فک پایین می‌باشد؟

اطلاعات بیشتر

پرسش و پاسخ

آیا دستگاههای ارتودنسی موجب درد و ناراحتی می شوند؟

مرتضی عشاق درمانهای ارتودنسی دردی مانند درد تزریق ندارند بلکه فقط برای یک تا دو روز بعد از هر ویزیت، دندانها کمی حساس می شوند. به مرور که درمان ارتودنسی پیش می رود از این حساسیت نیز کاسته می شود. در مواردی که این حساسیت در 2-1 روز اول آزار دهنده باشد می توان از استامینوفن استفاده نمود. هر چند در این موارد اگر دارویی نیز مصرف نشود پس از سپری شدن 2-1 روز این حساسیت خود به خود برطرف می شود.

اطلاعات بیشتر