بلاگ

تخمین زمان مطالعه 3 دقیقه (628 کلمه)

بهترین دکتر ارتودنسی کودکان در تهران

The-best-pediatric-orthodontist-in-Tehran

Enter your text here ...

  زمانی که یک کودک از ناهنجاری­های دندان خود درد می­کشد، بهترین دکتر ارتودنسی کودکان می­تواند گزینه­ی مناسبی برای درمان او باشد. کودکان از جمله افرادی هستند که باید به دندان­های آن­ها اهمیت داد. یکی از موارد مهم زیبایی برای آن­ها، ارتودنسی است که باید توسط بهترین دکتر ارتودنسی کودکان معاینه شود. این موضوع بسیار مهم و ضروری است که دکتری که ارتودنسی را انجام می­دهد، تجربه­ی بسیار خوبی داشته باشد و بهترین دکتر ارتودنسی کودکان باشد. در قسمت­های بعدی همراه با ما باشید تا درباره­ی این موضوع توضیحات کامل­تری را برای شما بیان کنیم.

بهترین دکتر ارتودنسی کودکان چه کاری انجام می­دهد؟ 

به طور کلی به دکتری که دندانپزشک کودکان باشد و در ارتودنسی اطفال مهارت کافی را داشته باشد، بهترین دکتر ارتودنسی کودکان می­گویند. البته متخصص دندانپزشکی کودکان نیز نام دیگر آن­ها است. گاهی اوقات دندان کودک به گونه­ای است که متخصص بزرگسالان قادر به انجام آن نمی­باشد. در نتیجه نیاز به متخصصی است که در زمینه­ی بیماری و مشکل کودکان و اطفال تجربه­ی کافی داشته باشد و متخصص کودکان باشد. در مورد کودکان، باید این موضوع را در نظر بگیریم که والدین از همان نوزادی، باید پیگیر دندان­های کودک خود باشند.به صورت مرتب باید به متخصص ارتودنسی مراجعه کنند.

ممکن است کودک دچار مشکلات شدید مانند شکاف کام، شکاف لب و یا کشیدن دندان شیری باشد. در این صورت بهترین دکتر ارتودنسی کودکان باید برای درمان کودک اقدام کند و ترمیم را شروع کند. این موضوع بسیار مهم است که اگر کودکی دچار مشکلات بسیاری می­باشد، درمان درستی توسط متخصص داشته باشد. در این صورت از هزینه­های سنگین و درمان­های سخت در زمان نوجوانی و بزرگسالی او پیشگیری می­شود. زمان کودکی، یک زمان مناسب جهت ارتودنسی برای افرادی است که دچار مشکلات ناهنجاری دندان می­باشند. این ارتودنسی، نوعی پیشگیری توسط بهترین دکتر ارتودنسی کودکان محسوب می­شود. 

ارتودنسی کودکان چگونه است؟ 

ارتودنسی در کودکان به این صورت است که دکتر بعد از بررسی مشکلات و ناهماهنگی­های دندان کودک، ارتودنسی را روی دندان او شروع می­کند. در این زمان دکتر از براکت­های سرامیکی و یا فلزی استفاده می­کند. گاهی ممکن است از براکت­های بی رنگ نیز استفاده کند. زمانی که براکت فلزی به کار می­رود، کودک می­تواند رنگ براکت و همچنین رنگ کش را با سلیقه­ی خود انتخاب کند. این کار نیز باعث جذابیت برای کودک می­شود. انواع دیگر ارتودنسی نیز برای کودکان وجود دارد که جذابیت زیادی برای آن­ها ایجاد می­کند و باعث می­شود دکتر کار خود را راحت­تر انجام دهد. 

در چه زمانی نیاز است که به بهترین دکتر ارتودنسی کودکان در تهران مراجعه کرد؟ 

تهران شهری است که پزشکان و متخصصان زیادی در آن به فعالیت مشغول هستند. وجود دانشگاه­های معتبر نیز باعث شده است بهترین دکتر ارتودنسی کودکان و بسیاری از متخصصان در تهران تحصیل کرده و کار خود را شروع کنند. تخصص ارتودنسی کودکان، یکی از رشته­های بسیار مهم و کاربردی می­باشد. پزشکان بسیاری در تهران وجود دارند که در این رشته یا در حال تحصیل هستند و یا در کلینیک­ها و مطب­ها به درمان بیماران می­پردازند. اگر کودکی دارای یک و یا چند دندان اضافی در دهان خود باشد، باید بهترین دکتر ارتودنسی کودکان درمان این کودک را شروع کند. وجود دندان اضافه، سیستم کلی دندان­ها و فک را بهم می­ریزد و باعث می­شود دندان دائمی به طور طبیعی رشد نکند.

به طور کلی کودکان هنگامی که دچار دندان درد و یا مشکلات دیگر دندان می­شوند، بسیار سخت با دکتر ارتباط برقرار می­کنند. در مورد این موضوع والدین باید تلاش کنند تا بهترین دکتر ارتودنسی در تهران را پیدا کنند. در نتیجه کودک می­تواند ارتباط خوبی با دکتر برقرار کند و درمان شروع می­شود. این موضوع باعث می­شود تا درمان به صورت کامل و با موفقیت بیشتری انجام شود و کودک نیز ارتباط خوبی با دکتر داشته باشد. 

مطالب مرتبط

 

نظرات

نظري ارسال نشده است
default_blogger بهترین دکتر ارتودنسی کودکان در تهران
عضو سایت هستید؟ وارد شوید
مهمان
پنج شنبه, 09 فروردين 1403

تصویر امنیتی

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://ortodonsi.com/

مطب های ارتودنسی دکتر مرتضی عشاق

چه موقع ارتودنسی کنیم

دانستنی های ارتودنسی

آیا می دانید اندازه دندانهای دائمی‌ ممکن است نسبت به اندازه فک خیلی بزرگ یا کوچک باشند؟ به عنوان مثال، اگر کودکی فک کوچک را از مادر و دندانهای بزرگ را از پدر به ارث برده باشد، دندانها در فک جا نمی‌‌شوند. آیا می دانید براساس پژوهشی که در نوجوانان 13-8 ساله ایرانی انجام شد، اصلی ترین علت ایجاد کننده ناهنجاری فکی، عقب بودن و کوچکی اندازه فک پایین می‌باشد؟

اطلاعات بیشتر

پرسش و پاسخ

آیا دستگاههای ارتودنسی موجب درد و ناراحتی می شوند؟

مرتضی عشاق درمانهای ارتودنسی دردی مانند درد تزریق ندارند بلکه فقط برای یک تا دو روز بعد از هر ویزیت، دندانها کمی حساس می شوند. به مرور که درمان ارتودنسی پیش می رود از این حساسیت نیز کاسته می شود. در مواردی که این حساسیت در 2-1 روز اول آزار دهنده باشد می توان از استامینوفن استفاده نمود. هر چند در این موارد اگر دارویی نیز مصرف نشود پس از سپری شدن 2-1 روز این حساسیت خود به خود برطرف می شود.

اطلاعات بیشتر