بلاگ

تخمین زمان مطالعه 3 دقیقه (594 کلمه)

بلیچینگ دندان چیست و چگونه انجام میشود

Teeth-bleaching بلیچینگ دندان

بلیچینگ دندان یک روش معمول برای پاکسازی و سفید کردن دندان شناخته می شود. همان طور که می دانید، دندان ها پس از گذشت چند سال، سفیدی و درخشش خود را از دست می دهند. حتی اگر شما جزء افرادی باشید که به صورت مداوم از مسواک استفاده می کنند هم ممکن است با این مشکل مواجه شوید. در واقع انجام روش بلیچینگ، به شما کمک می کند تا سفیدی و درخشش را به دندان های خود بازگردانید. زردی دندان ممکن است در اثر اتفاقات مختلفی روی دهد. مصرف بیش از حد سیگار و قلیان، خوردن مواد رنگی و... از جمله دلایلی به شمار می روند که منجر به زردی دندان های شما خواهند شد. همان طور که می دانید، وجود زردی و لکه روی دندان، می تواند، هنگام لبخند زدن، زیبایی ظاهری شما را با مشکل رو به رو کند. پس باید حتما جهت درمان آن اقدام نمایید.

یکی از موثرترین راه ها برای سفید کردن دندان، استفاده از فرآیند بلیچینگ دندان می باشد. در مقاله پیش رو، به معرفی بلیچینگ و روش انجام آن می پردازیم. همچنین مزیت های استفاده از این روش را برای شما شرح خواهیم داد. پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

روش انجام بلیچینگ دندان

در روش بلیچینگ دندان از یک ماده اکسیدانی برای ترمیم و سفیدی دندان استفاده می شود. این ماده روی سطح دندان های شما می نشیند و آن ها را از هر آلودگی پاک خواهد کرد. از طرف دیگر ماده بلیچینگ توانایی نفوذ به شکاف های بین دندان را نیز دارد و به همین ترتیب می تواند به راحتی دندان شما را تمیز کند. ماده مورد استفاده در فرآیند بلیچینگ، یک ژل مخصوص به نام هیدروژن پراکسید 37 درصد می باشد. نکته جالب در مورد این ماده این است که هیچ آسیبی به مینای دندان شما وارد نمی کند.  

برای انجام عملیات بلیچینگ دندان، دندان پزشک ابتدا دور دهان شما را به وسیله یک پوشش مناسب، می پوشاند. سپس دهان بیمار به وسيله دهان بازكن باز نگه داشته می شود و دندان پزشک عملیات بلیچینگ را آغاز می کند. در هنگام انجام این عملیات، حرارتی جزئی توسط دستگاه اشعه ایکس ایجاد می شود تا باعث اثر بخشی بیشتر ژل بلیچینگ بشود.

بررسی مزیت های بلیچینگ و تعیین هزینه آن 

به طور کلی، بلیچینگ دندان یکی از راه های مراقبت از دندان و افزایش زیبایی به شمار می رود. در صورت انجام بلیچینگ، دندان های فرد سفیدتر به نظر می رسند. در نتیجه زیبایی چهره او افزایش خواهد یافت. تمامی این نکات منجر به افزایش اعتماد به نفس در بیمار می شوند. البته بلیچینگ، به مراقبت و حفظ سلامت دهان و دندان شما نیز کمک خواهد کرد.

در مورد هزینه بلیچینگ دندان باید این طور گفت، که این عملیات دارای هزینه مشخصی نیست. در واقع تعیین هزینه انجام بلیچینگ، به ملاک های مختلفی بستگی دارد. از مهم ترین این ملاک ها می توان به تبحر دندان پزشک، امکانات مطب دندان پزشکی، ماده مورد استفاده در عملیات بلیچینگ و... اشاره کرد. تمامی این عوامل به صورت جداگانه روی قیمت نهایی بلیچینگ موثر می باشند. البته مهم ترین عامل تعیین کننده قیمت، میزان کار پزشک روی دندان های شما می باشد. به عنوان مثال، یک دندان پزشک ماهر و شناخته شده، دستمزد بیشتری نسبت به دندان پزشک های تازه کار دریافت خواهد کرد. یا مثلا کیفیت ماده مورد استفاده در این عملیات روی قیمت آن نیز تاثیرگذار خواهد بود. پس هر چه ماده مورد استفاده از خلوص بیشتری برخوردار باشد، قیمت بلیچینگ نیز افزایش خواهد یافت. امید است اطلاعات ارائه شده در این مقاله، زمینه آشنایی شما با مبحث بلیچینگ دندان را فراهم کرده باشد.

مطالب مرتبط

 

نظرات

نظري ارسال نشده است
default_blogger بلیچینگ دندان چیست و چگونه انجام میشود
عضو سایت هستید؟ وارد شوید
مهمان
جمعه, 31 فروردين 1403

تصویر امنیتی

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://ortodonsi.com/

مطب های ارتودنسی دکتر مرتضی عشاق

چه موقع ارتودنسی کنیم

دانستنی های ارتودنسی

آیا می دانید اندازه دندانهای دائمی‌ ممکن است نسبت به اندازه فک خیلی بزرگ یا کوچک باشند؟ به عنوان مثال، اگر کودکی فک کوچک را از مادر و دندانهای بزرگ را از پدر به ارث برده باشد، دندانها در فک جا نمی‌‌شوند. آیا می دانید براساس پژوهشی که در نوجوانان 13-8 ساله ایرانی انجام شد، اصلی ترین علت ایجاد کننده ناهنجاری فکی، عقب بودن و کوچکی اندازه فک پایین می‌باشد؟

اطلاعات بیشتر

پرسش و پاسخ

آیا دستگاههای ارتودنسی موجب درد و ناراحتی می شوند؟

مرتضی عشاق درمانهای ارتودنسی دردی مانند درد تزریق ندارند بلکه فقط برای یک تا دو روز بعد از هر ویزیت، دندانها کمی حساس می شوند. به مرور که درمان ارتودنسی پیش می رود از این حساسیت نیز کاسته می شود. در مواردی که این حساسیت در 2-1 روز اول آزار دهنده باشد می توان از استامینوفن استفاده نمود. هر چند در این موارد اگر دارویی نیز مصرف نشود پس از سپری شدن 2-1 روز این حساسیت خود به خود برطرف می شود.

اطلاعات بیشتر