بلاگ

تخمین زمان مطالعه 2 دقیقه (453 کلمه)

ارتودنسی رایگان در چه مراکزی انجام می شود؟

Free-orthodontics ارتودنسی رایگان در چه مراکزی انجام می شود؟

ارتودنسی رایگان به طور کلی وجود ندارد ولی مراکز بسیاری هستند که ارتودنسی را با شرایط بسیار عالی و هزینه­های کم انجام می­دهند. امروزه جهت زیبایی دندان­ها که یکی از راه­های آن، ارتودنسی می­باشد هزینه­های بسیاری پرداخت می­شود. ارتودنسی رایگان موضوعی است که اکنون می­خواهیم به آن بپردازیم. با بررسی­ها به این نتیجه برسیم که آیا موضوع ارتودنسی رایگان حقیقت دارد. در ادامه همراه با ما باشید تا با معنی این نوع ارتودنسی آشنا شویم. سپس مراکزی که این ارتودنسی را انجام می­دهند را معرفی کنیم.  

منظور از ارتودنسی رایگان چیست؟ 

در اصل چیزی به عنوان ارتودنسی رایگان وجود ندارد. بیشتر معنی این ارتودنسی، مشاوره­ی رایگان آن است. به این صورت که وقتی به یک متخصص ارتودنسی مراجعه کنیم، قبل از شروع درمان، دکتر متخصص درباره­ی موضوعاتی با شما صحبت خواهد کرد. این موضوعات شامل مشکل دندان، شرایط فک و دندان، مدت زمانی که طول می­کشد تا درمان انجام شود و همچنین میزان هزینه­ی پرداختی می­باشد. اصولا این جلسه که به این موضوعات پرداخته می­شود به صورت رایگان است. البته ممکن است منظور از ارتودنسی رایگان، پرداخت هزینه­های کمتر از حد معمول باشد. در ادامه به مراکزی که اینگونه ارتودنسی انجام می­دهند، می­پردازیم.  

 

در چه مراکزی و تحت چه شرایطی، جهت ارتودنسی پولی طلب نمی­شود؟

به طور کلی می­توانیم بیان کنیم که هیچ مرکز و یا کلینیکی وجود ندارد که به طور کامل هزینه­های ارتودنسی را از بیمار دریافت نکند. در واقع ارتودنسی رایگان انجام نمی­دهند. ولی با توجه به اطلاعات موجود، مراکزی وجود دارند که تمام هزینه­ها را به صورت کلی از فرد بیمار دریافت نکنند. این مراکز، بخشی از پول را به عنوان پیش قسط دریافت می­کنند و مابقی هزینه­ها به صورت ماهیانه و قسطی از بیمار طلب می­شود. این موضوع کاملا به نظر و عقیده­ی پزشک مربوطه بستگی دارد. 

در این بین مراکزی نیز وجود دارند که هزینه­های درمانی ارتودنسی را به شکلی تنظیم می­کنند که برای فرد بیمار، هزینه­ی کمتری ایجاد شود. به طور مثال در درمان ارتودنسی، استفاده از روش ارتودنسی ثابت فلزی هزینه­ی بسیار کمتری دارد. همچنین این روش نسبت به سایر روش­ها مقرون به صرفه می­باشد. فرد بیمار نیز به راحتی می­تواند از پس هزینه­های درمانی خود بر بیاید. البته در مورد این موضوع نوع مشکلی که برای دندان بیمار وجود دارد، سن بیمار و شدت بیماری تاثیر بسیار زیادی در میزان هزینه­ها دارد. همچنین روشی که قرار است ارتودنسی انجام شود نیز بی­تاثیر در هزینه­ها نمی­باشد. جهت ارزان­تر شدن هزینه­ها و به اصطلاح ارتودنسی رایگان، راه دیگری نیز وجود دارد. این روش به این صورت است که بیمار تمام هزینه را به صورت نقد پرداخت می­کند. در نتیجه پزشک می­تواند تخفیف قابل توجهی را برای این بیمار اعمال کند.    

مراکز انجام ارتودنسی رایگان 

مطالب مرتبط

 

نظرات

نظري ارسال نشده است
default_blogger ارتودنسی رایگان در چه مراکزی انجام می شود؟
عضو سایت هستید؟ وارد شوید
مهمان
جمعه, 10 فروردين 1403

تصویر امنیتی

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://ortodonsi.com/

مطب های ارتودنسی دکتر مرتضی عشاق

چه موقع ارتودنسی کنیم

دانستنی های ارتودنسی

آیا می دانید اندازه دندانهای دائمی‌ ممکن است نسبت به اندازه فک خیلی بزرگ یا کوچک باشند؟ به عنوان مثال، اگر کودکی فک کوچک را از مادر و دندانهای بزرگ را از پدر به ارث برده باشد، دندانها در فک جا نمی‌‌شوند. آیا می دانید براساس پژوهشی که در نوجوانان 13-8 ساله ایرانی انجام شد، اصلی ترین علت ایجاد کننده ناهنجاری فکی، عقب بودن و کوچکی اندازه فک پایین می‌باشد؟

اطلاعات بیشتر

پرسش و پاسخ

آیا دستگاههای ارتودنسی موجب درد و ناراحتی می شوند؟

مرتضی عشاق درمانهای ارتودنسی دردی مانند درد تزریق ندارند بلکه فقط برای یک تا دو روز بعد از هر ویزیت، دندانها کمی حساس می شوند. به مرور که درمان ارتودنسی پیش می رود از این حساسیت نیز کاسته می شود. در مواردی که این حساسیت در 2-1 روز اول آزار دهنده باشد می توان از استامینوفن استفاده نمود. هر چند در این موارد اگر دارویی نیز مصرف نشود پس از سپری شدن 2-1 روز این حساسیت خود به خود برطرف می شود.

اطلاعات بیشتر