بلاگ

تخمین زمان مطالعه 3 دقیقه (634 کلمه)

کلینیک ارتودنسی در تهران

Orthodontic-clinic-in-Tehran کلینیک ارتودنسی در تهران

کلینیک ارتودنسی، مکانی است که در آن انواع خدمات ارتودنسی و جراحی­های فک انجام می­شود و بیمار درمان خود را در آنجا کامل می­کند. ارتودنسی، یکی از انواع درمان­های زیبایی محسوب می­شود که در تهران متخصصان بسیاری در این زمینه فعالیت دارند.  یکی کلینیک ارتودنسی  یکی از مکان­هایی است که در آن متخصصان ارتودنسی جهت درمان بیماران مشغول می­باشند. در ادامه با ما همراه باشید تا در بخش­های بعدی به این موضوع بپردازیم که در کلینیک ارتودنسی در تهران چه خدماتی انجام می­شود.  

ارتودنسی باعث چه تغییراتی در نوع صورت و دهان می­شود؟ 

ارتودنسی یکی از رشته­های اصلی در دندانپزشکی می­باشد. این رشته بیشتر با فک، دهان و صورت کار می­کند. زمانی که فک بالا و پایین به درستی روی هم قرار نگیرند و دندان­ها به شکل نامرتب رشد کنند. در این صورت نیاز است که فرد بیمار به یک کلینیک ارتودنسی مراجعه کند. این فرد ممکن است کودک، نوجوان و یا بزرگسال باشد. دکتر متخصص پس از ارزیابی مشکلات بیمار، سن او و طول درمانی که نیاز است شروع به درمان می­کند. در ارتودنسی ابزاری وجود دارد که وقتی روی دندان­ها قرار بگیرند، باعث حرکت و جابه­جایی دندان­ها می­شود. این فشاری که به دندان­ها وارد شده باعث مرتب شدن دندان و فک­های بالا و پایین می­شود.

به طور کلی مشکلات و ناهنجاری­های بسیار متعددی در کلینیک ارتودنسی در تهران توسط انجام توسط متخصصان ارتودنسی  انجام می­شود که شامل موارد زیر می­باشد:

اپن بایت قدامی: به معنای فاصله­ای است که بین فک بالا و فک پایین وجود دارد.

کراودینگ: این نوع بیماری نوعی نامرتبی و نامنظمی دندان­ها است و درد زیادی دارد.

فاصله­ی بین دندانی: فاصله­ای است که بین تمام دندان­ها ایجاد شده است و با ارتودنسی درمان می­شود.

دیپ بایت: به معنای هم­پوشانی دندان­ها می­باشد. به این صورت که دندان­های فک بالا روی دندان­های فک پایین قرار می­گیرند و باعث سایش دندان­های پایین می­شوند.

کراس بایت: این بیماری نوعی انحراف فک پایین می­باشد که این اختلال با ارتودنسی درمان می­شود.

دندان نیش نهفته: این دندان نهفته در فک بالا رشد می­کند و ممکن است باعث ایجاد کیست شود.

پایین بودن لثه: در این اختلال، ارتفاع لب بسیار کم است و فک بالا ارتفاع زیادی دارد. در نتیجه فضای زیادی از لثه بیرون است که با جراحی درمان می­شود. 

در کلینیک ارتودنسی در تهران چه خدماتی انجام میشود؟ 

در تهران کلینیکهای بسیار متعددی وجود دارد که کار ارتودنسی را انجام میدهند. در کلینیک ارتودنسی در تهران و یا در شهرهای دیگر، خدماتی از جمله انجام انواع ارتودنسیها و جراحیهای فک و صورت انجام میشود. منظور از جراحی فک و صورت این است که گاهی اوقات در روند ارتودنسی، فرد بیمار با نظر پزشک متخصص خود نیاز به جراحی فک دارد. در این میان نصفی از کار ارتودنسی انجام میشود و در اواسط کار پزشک متخصص، بیمار را نزد جراح فک و صورت میفرستد تا کار جراحی انجام شود. سپس بعد از مراقبتهایی که باید انجام شود و زمانی که باید طی شود، متخصص ارتودنسی ادامهی کار ارتودنسی را انجام میدهد و درمان با موفقیت به پایان میرسد.

 در بهرترین کلینیک ارتودنسی در تهران، متخصص ارتودنسی ممکن است تشخیص دهد که دندان فرد نیاز به کشیدن دارد و یا اینکه نیاز به جرمگیری دارد. هر کدام از این خدمات در داخل کلینیک توسط پزشکان متخصص انجام میشود. درمان ارتودنسی بر اساس بررسیهایی که متخصص ارتودنسی تشخیص میدهد، ممکن است از 6 ماه تا 3 سال طول بکشد. گاهی اوقات ممکن است مشکلات بیمار به حدی باشد که این طول درمان بیشتر از 3 سال نیز باشد. از ابتدا تا زمانی که درمان طول میکشد، بیمار هر چند هفته به کلینیک ارتودنسیمراجعه میکند و توسط پزشک معاینه میشود. کلینیک ارتودنسی در تهران مکانی است که بیمار در طول درمان، هر زمانی که دچار مشکل میشود مانند خونریزی یا هر نوع عوارضی، به کلینیک مراجعه میکند و از خدمات آنجا بهره میبرد. 

مطالب مرتبط

 

نظرات

نظري ارسال نشده است
default_blogger کلینیک ارتودنسی در تهران
عضو سایت هستید؟ وارد شوید
مهمان
جمعه, 10 فروردين 1403

تصویر امنیتی

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://ortodonsi.com/

مطب های ارتودنسی دکتر مرتضی عشاق

چه موقع ارتودنسی کنیم

دانستنی های ارتودنسی

آیا می دانید اندازه دندانهای دائمی‌ ممکن است نسبت به اندازه فک خیلی بزرگ یا کوچک باشند؟ به عنوان مثال، اگر کودکی فک کوچک را از مادر و دندانهای بزرگ را از پدر به ارث برده باشد، دندانها در فک جا نمی‌‌شوند. آیا می دانید براساس پژوهشی که در نوجوانان 13-8 ساله ایرانی انجام شد، اصلی ترین علت ایجاد کننده ناهنجاری فکی، عقب بودن و کوچکی اندازه فک پایین می‌باشد؟

اطلاعات بیشتر

پرسش و پاسخ

آیا دستگاههای ارتودنسی موجب درد و ناراحتی می شوند؟

مرتضی عشاق درمانهای ارتودنسی دردی مانند درد تزریق ندارند بلکه فقط برای یک تا دو روز بعد از هر ویزیت، دندانها کمی حساس می شوند. به مرور که درمان ارتودنسی پیش می رود از این حساسیت نیز کاسته می شود. در مواردی که این حساسیت در 2-1 روز اول آزار دهنده باشد می توان از استامینوفن استفاده نمود. هر چند در این موارد اگر دارویی نیز مصرف نشود پس از سپری شدن 2-1 روز این حساسیت خود به خود برطرف می شود.

اطلاعات بیشتر