بلاگ

تخمین زمان مطالعه 3 دقیقه (663 کلمه)

هزینه ارتودنسی بدون سیم - اینویزیلاین

هزینه ارتودنسی بدون سیم - اینویزیلاین هزینه ارتودنسی بدون سیم - اینویزیلاین

ارتودنسی نامرئی یا ارتودنسی بدون سیم یکی از بهترین روش های ارتودنسی است.خیلی از افراد از این روش به دلیل مزایایی که دارد استفاده می کنند. در این میان هزینه استفاده از آن نسبت به استفاده از دیگر روش های ارتودنسی بیشتر می باشد. به همین دلیل ما در این مقاله به بررسی قیمت ارتودنسی بدون سیم می پردازیم.

امروزه استفاده از روش های مختلف ارتودنسی برای درمان، رفع مشکلات و نامنظمی های موجود در دندان ها و فک ها بسیار گسترش یافته است و هر بیماری با توجه به سن و شرایطی که دارد، می تواند از یک روش ارتودنسی استفاده کند. این روش ها دارای قیمت های مختلفی هستند. به همین دلیل ما در این مقاله به بررسی قیمت ارتودنسی بدون سیم می پردازیم.

افرادی که از روش ارتودنسی نامرئی و یا بدون سیم استفاده می کنند، از الاینر هایی با برند ها و مواد مختلف، برای رفع عیوب موجود در دندان ها و فک های خود استفاده می کنند.

الاینر ها پلاک های شفافی هستند که در دهان قرار می گیرند، به طوری که دیگران نمی توانند آنها را ببینند و قابل مشاهده نمی باشند. به همین دلیل استقبال از این روش ارتودنسی به خصوص در افراد بزرگسال بسیار زیاد می باشد.

موارد تاثیرگذار بر قیمت ارتودنسی بدون سیم

افراد باید بدانند که استفاده از انواع روش های ارتودنسی دارای هزینه های مختلفی می باشد. در این میان بیماران نمی توانند، انتخاب کنند که از کدام روش ارتودنسی استفاده کنند و این انتخاب بر عهده ارتودنتیکس، نتیجه معاینات و تشخیص او می باشد.

هر کدام از این روش ها دارای مزایایی هستند در این میان استفاده از روش ارتودنسی نامرئی و یا بدون سیم نسبت به دیگر روش ها بالاتر می باشد.

میزان ناهنجاری های موجود در دهان بیماران:

یکی از مهم ترین دلایلی که می تواند بر قیمت ارتودنسی بدون سیم تاثیرگذار باشد و آن را کاهش و یا افزایش دهد، میزان ناهنجاری ها و مشکلات موجود در دهان بیماران می باشد.

به طوری که برخی از افراد فقط برای رفع مشکلات موجود در دندان ها، برخی برای رفع مشکلات فک بالا و یا مشکلات فک پایین از این روش استفاده می کنند. به همین دلیل هزینه استفاده از این روش، برای هر قسمت از دهان را ارتودنتیکس مشخص می کند.

سن و سال بیماران:

سن و سال افراد نیز از دیگر عواملی است که بر قیمت استفاده از این روش تاثیرگذار است.

مهارت پزشک:

بسیاری از ارتودنتیکس ها در زمینه استفاده از روش ارتودنسی نامرئی و یا بدون سیم دارای تجربه بیشتری هستند، پس مهارت پزشک هم در تعیین هزینه تاثیرگذار می باشد.

طول درمان و ارتباط بیشتر با ارتودنتیکس:

گفتنی است که در برخی از موارد مشکلات موجود در دهان بیماران خیلی زیاد است و طول درمان آنها بالا می باشد. این افراد نیاز به ارتباط بیشتری با ارتودنتیکس دارند.

ارتودنتیکس نیز در طول دوره درمان به طور مرتب دهان بیمار و میزان تاثیرگذاری الاینر را بررسی می کند و از انواع الاینرها استفاده می کند. به طور حتم هزینه استفاده از این روش برای این افراد نیز بالاتر می رود.

استفاده از لوازم جانبی:

در این میان برای رفع مشکلات برخی از بیماران نیاز است که از لوازم دیگری هم استفاده شود، این مورد هم می تواند هزینه استفاده از این روش را برای بیماران بالا ببرد.

مارک و نوع مواد استفاده شده:

گفتنی است که در برخی از موارد پزشکان از الاینرهایی با برند های خارجی و مواد مختلف استفاده می کنند. گفتنی است که استفاده از الاینرهایی با برندهای خارجی هزینه استفاده از روش ارتودنسی بدون سیم را بالا می برد.

کلام آخر

قابل ذکر است که روش ارتودنسی بدون سیم شامل دو روش ثابت و متحرک می باشد، که هر کدام دارای برتری هایی نسبت به دیگری است. هزینه استفاده از هر کدام از این روش ها نیز متفاوت می باشد.

ناگفته نماند با توجه به تمامی این موارد بسیاری از متخصصان سعی می کنند با کم کردن فشار بر روی بیماران شیوه پرداخت هزینه، این روش درمانی را قسطی کنند. 

مطالب مرتبط

 

نظرات

نظري ارسال نشده است
default_blogger هزینه ارتودنسی بدون سیم - اینویزیلاین
عضو سایت هستید؟ وارد شوید
مهمان
جمعه, 10 فروردين 1403

تصویر امنیتی

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://ortodonsi.com/

مطب های ارتودنسی دکتر مرتضی عشاق

چه موقع ارتودنسی کنیم

دانستنی های ارتودنسی

آیا می دانید اندازه دندانهای دائمی‌ ممکن است نسبت به اندازه فک خیلی بزرگ یا کوچک باشند؟ به عنوان مثال، اگر کودکی فک کوچک را از مادر و دندانهای بزرگ را از پدر به ارث برده باشد، دندانها در فک جا نمی‌‌شوند. آیا می دانید براساس پژوهشی که در نوجوانان 13-8 ساله ایرانی انجام شد، اصلی ترین علت ایجاد کننده ناهنجاری فکی، عقب بودن و کوچکی اندازه فک پایین می‌باشد؟

اطلاعات بیشتر

پرسش و پاسخ

آیا دستگاههای ارتودنسی موجب درد و ناراحتی می شوند؟

مرتضی عشاق درمانهای ارتودنسی دردی مانند درد تزریق ندارند بلکه فقط برای یک تا دو روز بعد از هر ویزیت، دندانها کمی حساس می شوند. به مرور که درمان ارتودنسی پیش می رود از این حساسیت نیز کاسته می شود. در مواردی که این حساسیت در 2-1 روز اول آزار دهنده باشد می توان از استامینوفن استفاده نمود. هر چند در این موارد اگر دارویی نیز مصرف نشود پس از سپری شدن 2-1 روز این حساسیت خود به خود برطرف می شود.

اطلاعات بیشتر