بلاگ

تخمین زمان مطالعه 3 دقیقه (676 کلمه)

قیمت ارتودنسی چهار دندان جلو

Is-the-price-of-orthodontics-four-front-teeth-appropriate-or-not قیمت ارتودنسی چهار دندان جلو مناسب است یا خیر؟

دندان های جلویی تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی ظاهری افراد دارند. گاهی اوقات ممکن است نقص یا ایرادی در دندان های جلویی وجود داشته باشد که زیبایی و طرز صحبت کردن را تحت تاثیر خودش قرار دهد. به همین علت ارتودنسی فقط برای دندان های جلویی انجام می شود. قیمت ارتودنسی چهار دندان جلو بسیار مناسب است و افراد قادر به پرداخت هزینه های آن خواهند بود. 

تاثیر دندان های جلو در زیبایی چهره 

همانطور که میدانید، دندان های جلو تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی چهره دارند. به همین علت کجی یا ناهماهنگی آنها تاثیر منفی بر زیبایی کلی چهره می گذارد. با توجه به بالا بودن هزینه های ارتودنسی، بسیاری از افراد به دلیل مناسب بودن قیمت ارتودنسی چهار دندان جلو برای زیبایی چهره فقط به زیبایی و انسجام همین چهار دندان اهمیت می دهند. همچنین گاهی ممکن است بی نظمی در تمام دندان ها نباشد و فقط دندان های جلو نیاز به ارتودنسی داشته باشند. در این صورت ارتودنسی فقط برای چهار دندان جلو انجام می شود. اما بهتر است تا ببینیم ارتودنسی دندان های جلو چه مزایایی دارد و برای چه کسانی مناسب است؟  

آیا قیمت ارتودنسی چهار دندان جلو مناسب است؟ مزایای انجام ارتودنسی برای چهار دندان جلو چیست؟

آیا میدانید قیمت ارتودنسی چهار دندان جلو مناسب است یا خیر؟ و یا ارتودنسی دندان های جلو به چه کسانی پیشنهاد می شود؟ به طور کلی دندان های جلویی در طرز حرف زدن و لبخند زدن تاثیر بسیار زیادی می گذارند. به همین علت باید گفت تاکید ارتودنسی بیشتر بر دندان های جلویی است. از آنجایی که انجام ارتودنسی برای دندان های جلویی به وقت و براکت های کمتری نیاز دارد، قطعا هزینه آن مناسب تر خواهد بود. چه بسا اینکه بعضی از افراد فقط در دندان های جلویی شان نقص دارند و با سایر دندان هایشان مشکلی ندارند. بنابراین انجام ارتودنسی برای چهار دندان جلو مناسب کسانی است که فقط در این دندان ها نقص و مشکل دارند و همچنین سایر دندان هایشان بدون مشکل است. قیمت ارتودنسی چهار دندان جلو مناسب تر از ارتودنسی تمام فک است. به همین علت بسیاری از افراد برای صرفه جویی در هزینه فقط برای این دندان ها ارتودنسی انجام می دهند. همچنین در صورتی که بین دندان های جلویی شکافی وجود داشته باشد، با استفاده از ارتودنسی برطرف می شود. زیرا این شکاف ها قطعا در صدا و طرز حرف زدن نیز تاثیر می گذارند 

ارتودنسی چهار دندان جلویی به چه روشی انجام می شود؟ 

پس از اینکه از قیمت ارتودنسی چهار دندان جلو مطمئن شدید و دریافتید که چهار دندان جلویی را می توانید با قیمت مناسبی ارتودنسی کنید، حال شاید این سوال برایتان مطرح شود که ارتودنسی دندان های جلویی با چه روش هایی انجام می شود؟

برای انجام ارتودنسی چهار دندان جلویی، براکت ها روی دندان های مورد نظر نصب می شوند و بین 1 الی 2 سال روی دندان ها باقی می مانند تا تاثیرگذاری خود را نشان دهند. اما گاهی اوقات ممکن است دندان های جلویی کجی یا ناهماهنگی زیادی نداشته باشند. در این صورت پزشک متخصص ارتودنسی را به صورت شش ماهه برای بیمار انجام می دهد. البته همه چیز به شرایط جسمی بیمار بستگی دارد و با توجه به نقص یا بی نظمی دندان ها، ممکن است این مدت زمان کمی طولانی تر باشد.

تشخیص اینکه ارتودنسی به چه روشی برای بیمار انجام شود، به عهده پزشک می باشد. پزشک پس از معاینه بیمار تشخیص می دهد که از چه روش و برای چه مدتی باید از ارتودنسی استفاده شود تا نتیجه مطلوب حاصل شود. بنابراین اگر می خواهید از روش انجام و قیمت ارتودنسی چهار دندان جلو مطلع شوید، باید ابتدا توسط پزشک معالج معاینه شوید.

در این بین ممکن است بسیاری از بیماران نخواهند تا سیم ها و براکت های فلزی دیده شود. به همین علت دندانپزشک به آنها ارتودنسی نامرئی را پیشنهاد می دهد. در خصوص قیمت ارتودنسی چهار دندان جلو به روش نامرئی باید بگوییم طبیعتا این قیمت کمی بالاتر است. زیرا ارتودنسی به روش نامرئی جزو یکی از شیوه های نوین ارتودنسی دندان به حساب می آید.

مطالب مرتبط

 

نظرات

نظري ارسال نشده است
default_blogger قیمت ارتودنسی چهار دندان جلو - هزینه ارتودنسی دندان های جلو
عضو سایت هستید؟ وارد شوید
مهمان
پنج شنبه, 09 فروردين 1403

تصویر امنیتی

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://ortodonsi.com/

مطب های ارتودنسی دکتر مرتضی عشاق

چه موقع ارتودنسی کنیم

دانستنی های ارتودنسی

آیا می دانید اندازه دندانهای دائمی‌ ممکن است نسبت به اندازه فک خیلی بزرگ یا کوچک باشند؟ به عنوان مثال، اگر کودکی فک کوچک را از مادر و دندانهای بزرگ را از پدر به ارث برده باشد، دندانها در فک جا نمی‌‌شوند. آیا می دانید براساس پژوهشی که در نوجوانان 13-8 ساله ایرانی انجام شد، اصلی ترین علت ایجاد کننده ناهنجاری فکی، عقب بودن و کوچکی اندازه فک پایین می‌باشد؟

اطلاعات بیشتر

پرسش و پاسخ

آیا دستگاههای ارتودنسی موجب درد و ناراحتی می شوند؟

مرتضی عشاق درمانهای ارتودنسی دردی مانند درد تزریق ندارند بلکه فقط برای یک تا دو روز بعد از هر ویزیت، دندانها کمی حساس می شوند. به مرور که درمان ارتودنسی پیش می رود از این حساسیت نیز کاسته می شود. در مواردی که این حساسیت در 2-1 روز اول آزار دهنده باشد می توان از استامینوفن استفاده نمود. هر چند در این موارد اگر دارویی نیز مصرف نشود پس از سپری شدن 2-1 روز این حساسیت خود به خود برطرف می شود.

اطلاعات بیشتر