بلاگ

تخمین زمان مطالعه 4 دقیقه (744 کلمه)

قیمت ارتودنسی پشت دندان

Lingual-orthodontics قیمت ارتودنسی پشت دندان

  اگر قصد انجام ارتودنسی را دارید و می خواهید در خصوص قیمت ارتودنسی پشت دندان اطلاعاتی کسب کنید، در اینجا با ما همراه باشید. قیمت ارتودنسی پشت دندان به چه عواملی بستگی دارد؟ آیا ارتودنسی پشت دندان هزینه سنگینی دارد؟ ارتودنسی پشت دندان همان ارتودنسی مخفی است. در این روش از ارتودنسی، سیم ها و براکت ها در قسمت پشت دندان قرار می گیرند و از نظر ظاهری برای افراد مشکلی به وجود نمی آورند. با توجه به اینکه نصب این ارتودنسی ها برای پزشک نیز دشوارتر است، قیمت ارتودنسی در این روش با سایر ارتودنسی ها متفاوت است. البته فاکتورهای بسیار زیادی هستند که بر هزینه ارتودنسی تاثیر می گذارند. در ادامه بهبررسی دقیق تر این موضوع می پردازیم.

قیمت ارتودنسی پشت دندان به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت ارتودنسی پشت دندان باید توسط ارتودنتیست یا دندانپزشک تعیین شود. زیرا انجام ارتودنسی مخفی باید با توجه به شرایط بیمار صورت بگیرد. تمامی این شرایط نیز بر هزینه ارتودنسی پشت دندان تاثیر می گذارند. عوامل موثر بر قیمت ارتودنسی مخفی به شرح موارد زیر هستند:

  • سن بیمار

با وجود اینکه ارتودنسی در هر سن و سالی برای بیماران انجام می شود، اما سن یکی از عوامل موثر بر قیمت ارتودنسی پشت دندان است. به طور کلی هر چقدر این کار در سن پایین تر انجام شود، درمان راحت تر و هزینه به مراتب پایین تر خواهد بود.

  • نوع مشکل بیمار و شدت آن

از دیگر موارد موثر بر هزینه ارتودنسی مخفی نوع مشکل بیمار و شدت آن است. دندان هایی که از یکدیگر فاصله داشته باشند مشکل را تشدید می کنند. در نتیجه درمان و نصب ارتودنسی برای آنها دشوارتر است. بنابراین هزینه ارتودنسی مخفی این افراد نیز بالاتر خواهد بود.

  • طول درمان

از دیگر مواردی که بر قیمت ارتودنسی پشت دندان تاثیر می گذارد، طول درمان است. معمولا بیماران بین 18 تا 36 ماه از ارتودنسی مخفی نتیجه می گیرند. طبیعتا هر چقدر تعداد مراجعات بیمار بالاتر باشد و مدت زمان درمان طولانی تر، هزینه ارتودنسی نیز بالاتر می رود.


سایر عواملی که بر قیمت ارتودنسی مخفی تاثیر می گذارد

در بخش قبلی به تمام عوامل و فاکتورهای مهمی که بر قیمت ارتودنسی پشت دندان تاثیر می گذارند، اشاره کردیم. اما علاوه بر این موارد، یک سری عوامل دیگر هستند که بر قیمت و هزینه این روش ارتودنسی تاثیر می گذارند.

یکی از فاکتورهای اصلی و مهم که بر قیمت ارتودنسی پشت دندان تاثیر می گذارد، تجربه و تخصص دکتر است. این موضوع در ارتودنسی مخفی یا پشت دندانی بسیار مهم و موثر است. زیرا برای نصب براکت ها و سیم های ارتودنسی به روش پشت دندانی تجربه و تخصص بالایی نیاز است. بنابراین ارتودنتیست هایی که تجربه بالایی دارند، هزینه بالاتری را از بیماران دریافت می کنند.

همچنین کیفیت بریس های ارتودنسی جزو دیگر مواردی است که بر قیمت ارتودنسی پشت دندان تاثیر می گذارد. به خاطر داشته باشید کیفیت تمام موادی که برای ارتودنسی مورد استفاده قرار می گیرد نیز بر قیمت آن تاثیر می گذارد.

هزینه ارتودنسی پشت دندان

به طور کلی قیمت ارتودنسی پشت دندان بالاتر و بیشتر از سایر روش های ارتودنسی است. زیرا این روش ارتودنسی پیچیدگی های خاص خودش را دارد و به طور کلی پزشک برای نصب این ارتودنسی باید دقت بالایی به خرج دهد. بنابراین هزینه ای که از بیمار دریافت می شود به مراتب بیشتر خواهد بود. در مقایسه با ارتودنسی ثابت، ارتودنسی پشت دندان هزینه بیشتری در بر دارد.

علاوه بر هزینه ثابتی که برای نصب ارتودنسی پرداخت می کنید، باید یک سری هزینه های دیگر را نیز در نظر داشته باشید. پس از نصب ارتودنسی لازم است تا شما هر چند وقت یکبار به پزشک مراجعه کنید تا دندان ها و ارتودنسی آنها را کنترل کنید. بنابراین باید هزینه های مربوط به این بررسی ها و معاینات را نیز در نظر بگیرید.

کلام آخر

قیمت ارتودنسی پشت دندان در مقایسه با سایر روش ها بیشتر و بالاتر است. در این روش ارتودنسی تجربه و تخصص بالای پزشک مموضوع بسیار مهمی است که باید به آن اهمیت دهید. در این بخش به تمامی فاکتورها و عوامل مهمی که بر قیمت ارتودنسی مخفی تاثیر می گذارند، اشاره داشتیم. با توجه به این موارد شما می توانید به بهترین ارتودنتیست مراجعه کنید و پس از معاینه توسط پزشک، هزینه ارتودنسی به شما اعلام شود. در آخر باید به این موضوع اشاره کنیم که کیفیت براکت ها و دستگاه های ارتودنسی و همچنین میزان تبحر و تخصص پزشک را در اولویت قرار دهید. زیرا این موضوع باعث رضایت بخشی از نتیجه نهایی می شود.

مطالب مرتبط

 

نظرات

نظري ارسال نشده است
default_blogger قیمت ارتودنسی پشت دندان
عضو سایت هستید؟ وارد شوید
مهمان
سه شنبه, 29 اسفند 1402

تصویر امنیتی

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://ortodonsi.com/

مطب های ارتودنسی دکتر مرتضی عشاق

چه موقع ارتودنسی کنیم

دانستنی های ارتودنسی

آیا می دانید اندازه دندانهای دائمی‌ ممکن است نسبت به اندازه فک خیلی بزرگ یا کوچک باشند؟ به عنوان مثال، اگر کودکی فک کوچک را از مادر و دندانهای بزرگ را از پدر به ارث برده باشد، دندانها در فک جا نمی‌‌شوند. آیا می دانید براساس پژوهشی که در نوجوانان 13-8 ساله ایرانی انجام شد، اصلی ترین علت ایجاد کننده ناهنجاری فکی، عقب بودن و کوچکی اندازه فک پایین می‌باشد؟

اطلاعات بیشتر

پرسش و پاسخ

آیا دستگاههای ارتودنسی موجب درد و ناراحتی می شوند؟

مرتضی عشاق درمانهای ارتودنسی دردی مانند درد تزریق ندارند بلکه فقط برای یک تا دو روز بعد از هر ویزیت، دندانها کمی حساس می شوند. به مرور که درمان ارتودنسی پیش می رود از این حساسیت نیز کاسته می شود. در مواردی که این حساسیت در 2-1 روز اول آزار دهنده باشد می توان از استامینوفن استفاده نمود. هر چند در این موارد اگر دارویی نیز مصرف نشود پس از سپری شدن 2-1 روز این حساسیت خود به خود برطرف می شود.

اطلاعات بیشتر