بلاگ

تخمین زمان مطالعه 4 دقیقه (737 کلمه)

قیمت ارتودنسی دو دندان جلو

Orthodontic-price-of-two-front-teeth قیمت ارتودنسی دو دندان جلو

برای برآورد قیمت ارتودنسی دو دندان جلو، پزشک باید به طور کامل شرایط بیمار و وضعیت دندان های او را بررسی کند. قیمت ارتودنسی دو دندان جلو جلو چقدر است؟ چه افرادی باید تنها دو دندان جلویی را ارتودنسی کنند؟ آیا این کار باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود؟ همانطور که می دانید ارتودنسی به روش های مختلفی انجام می شود که هدف از انجام آن مرتب کردن دندان ها و از بین بردن ایرادات ظاهری دندان ها است. دندان هایی که کج هستند و یا بین آنها فاصله وجود دارد، زیبایی ظاهری را تحت تاثیر خودشان قرار می دهند. همانطور که می دانید دو دندان جلو بیشترین جلوه و نما در زیبایی را دارند. به همین منظور بسیاری از افراد ارتودنسی را صرفا برای این دندان ها انجام می دهند. در ادامه اطلاعاتی در این خصوص در اختیارتان قرار می دهیم.  

قیمت ارتودنسی دو دندان جلو چقدر است؟ 

قیمت ارتودنسی دو دندان جلو بسته به نوع و شدت مشکل متفاوت است. بسیاری از افراد برای برطرف کردن کجی و بدفرمی و یا تورفتگی دندان های جلو ارتودنسی را انجام می دهند. اما این کار را به دو دلیل انجام می دهند. گاهی اوقات ممکن است که صرفا دو دندان جلو دارای نقص یا ایراداتی باشد. بنابراین صرفا این دو دندان را ارتودنسی می کنند. اما گاهی اوقات نیز برای صرفه جویی در هزینه فقط دو دندان جلو را ارتودنسی می کنند تا لبخندشان جلوه زیباتری داشته باشد.

البته قیمت ارتودنسی دو دندان جلو بسته به نوع و شدت مشکل نیز متفاوت است. در صورتی که دندان ایرادات متعددی داشته باشد، قطعا هزینه ارتودنسی دو دندان نیز متفاوت خواهد بود. حقیقت این است که تا زمانی که توسط پزشک متخصص معاینه نشدید، هزینه ثابت برای ارتودنسی مشخص نخواهد شد. زیرا قیمت ارتودنسی تماما به شرایط و وضعیت بیمار بستگی دارد. بنابراین بهترین راه این است که به دندانپزشک یا ارتودنتیست مراجعه کنید تا از هزینه ارتودنسی دو دندان جلو مطلع شوید.

بیشترین ناهنجاری های دندان های جلویی کدام است؟

همانطور که متوجه شدید قیمت ارتودنسی دو دندان جلو به نوع و شدت مشکل بستگی دارد. اما آیا می دانید بیشترین ناهنجاری های دندان های جلویی کدامند؟ یکی از شایع ترین مشکلاتی که دندان های جلویی با آنها درگیر هستند، بیرون زدگی فک جلو می باشد. این بیرون زدگی باعث می شود تا دندان ها ظاهر خوبی نداشته باشند و در حرف زدن و لبخند زدن فرد اختلالاتی به وجود بیاید. همچنین کجی دو دندان جلو یکی دیگر از مشکلات شایعی است که بسیاری از افراد با آن درگیر هستند. علاوه بر آن فاصله بین دو دندان نیز می تواند زیبایی ظاهری دندان های جلو را مختل کند. بنابراین افراد می توانند برای برطرف کردن این مشکلات از ارتودنسی استفاده کنند.  

هزینه ارتودنسی دو دندان با توجه به نوع مشکل

هزینه ارتودنسی دو دندان جلو با توجه به نوع و شدت مشکل متفاوت است. بنابراین برای تشخیص اینکه چه نوع ارتودنسی برای برطرف کردن این مشکلات مناسب است و برآورد قیمت، باید به پزشک مراجعه کنید. البته عوامل دیگری نیز هستند که بر قیمت ارتودنسی دو دندان جلو جلویی تاثیر می گذارند. سن بیمار، نوع و شدت مشکل، نوع ارتودنسی، تخصص و تجربه پزشک و... همگی جزو عواملی هستند که در قیمت ارتودنسی تاثیر می گذارند.

جنس و نوع براکت ها و سیم هایی که برای ارتودنسی دندان استفاده می شود، تاثیر بسیار زیادی بر نتیجه نهایی و همچنین قیمت ارتودنسی دو دندان جلو دارد. طبیعتا هرچقدر جنس و نوع براکت ها بهتر باشد، هزینه ارتودنسی نیز بالاتر می رود. خوب است تا این موضوع را به خاطر داشته باشید که با توجه به طولانی بودن پروسه درمان با ارتودنسی بهتر است تا براکت هایی را انتخاب کنید که به سلامت دندان هایتان آسیبی نرسانند. همچنین ارتودنسی دو دندان را نزد بهترین پزشک متخصص انجام دهید. زیرا در این صورت علاوه بر زیبایی دندان ها، به سلامت آنها نیز اهمیت داده اید.

کلام آخر

قیمت ارتودنسی دو دندان جلو با توجه به یک سری عوامل متفاوت است. در صورتی که شما قصد انجام ارتودنسی برای دو دندان جلویی را داشته باشید، باید ابتدا به صورت حضوری به پزشک مراجعه کنید تا وضعیت دندان هایتان بررسی شود. سپس نوع ارتودنسی و هزینه آن به شما اعلام خواهد شد. به خاطر داشته باشید مشکلات و ناهنجاری های دندان ها با یکدیگر متفاوت هستند. بنابراین نمی توان هیچ قیمت و هزینه دقیقی را تا قبل از معاینه برای دندان ها تعیین کرد.

مطالب مرتبط

 

نظرات

نظري ارسال نشده است
default_blogger قیمت ارتودنسی دو دندان جلو
عضو سایت هستید؟ وارد شوید
مهمان
جمعه, 31 فروردين 1403

تصویر امنیتی

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://ortodonsi.com/

مطب های ارتودنسی دکتر مرتضی عشاق

چه موقع ارتودنسی کنیم

دانستنی های ارتودنسی

آیا می دانید اندازه دندانهای دائمی‌ ممکن است نسبت به اندازه فک خیلی بزرگ یا کوچک باشند؟ به عنوان مثال، اگر کودکی فک کوچک را از مادر و دندانهای بزرگ را از پدر به ارث برده باشد، دندانها در فک جا نمی‌‌شوند. آیا می دانید براساس پژوهشی که در نوجوانان 13-8 ساله ایرانی انجام شد، اصلی ترین علت ایجاد کننده ناهنجاری فکی، عقب بودن و کوچکی اندازه فک پایین می‌باشد؟

اطلاعات بیشتر

پرسش و پاسخ

آیا دستگاههای ارتودنسی موجب درد و ناراحتی می شوند؟

مرتضی عشاق درمانهای ارتودنسی دردی مانند درد تزریق ندارند بلکه فقط برای یک تا دو روز بعد از هر ویزیت، دندانها کمی حساس می شوند. به مرور که درمان ارتودنسی پیش می رود از این حساسیت نیز کاسته می شود. در مواردی که این حساسیت در 2-1 روز اول آزار دهنده باشد می توان از استامینوفن استفاده نمود. هر چند در این موارد اگر دارویی نیز مصرف نشود پس از سپری شدن 2-1 روز این حساسیت خود به خود برطرف می شود.

اطلاعات بیشتر