بلاگ

تخمین زمان مطالعه 3 دقیقه (629 کلمه)

فوق تخصص ارتودنسی در تهران

Specialized-in-orthodontics-in-Tehran فوق تخصص ارتودنسی در تهران

فوق تخصص ارتودنسی، جزء مدارکی است که در حال حاضر تعداد کمی از پزشکان در تهران چنین مدرکی را دارند و جهت در مان بیماری­های خاص می­باشد. امروزه مبحث زیبایی بسیار گسترده می‌باشد. ارتودنسی یکی از این موارد زیبایی است که نیاز است فرد بیمار به یک فوق تخصص ارتودنسی مراجعه کند. ارتودنسی کاری است که هر پزشکی قادر به انجام درست آن نمی‌باشد. در بخش‌ های بعدی همراه با ما باشید تا با هم متوجه شویم که برای کار ارتودنسی به چه تخصصی نیاز است و سپس به تعداد فوق تخصص ارتودنسی در شهر تهران بپردازیم.  

برای انجام ارتودنسی، چه تخصصی نیاز است؟ 

به طور کلی در تمامی مدارک دندانپزشکی، مدرکی به نام فوق تخصص ارتودنسی، در تهران وجود دارد. در این بخش با ما همراه باشید تا شما را با توضیح کاملی از تخصص مورد نیاز ارتودنسی آشنا کنیم. ارتودنسی، یکی از درمان‌های زیبایی محسوب می‌شود. البته در بیشتر مواقع فرد بیمار دچار مشکلات بسیاری در دندان خود است که باید با ارتودنسی آن را حل کند. این نوع درمان را هر نوع پزشکی نمی‌تواند انجام دهد و فرد را درمان کند. ارتودنسی یک راه درمانی برای فک و دندان‌های نامناسب و نامرتب می‌باشد. هر پزشکی که تخصص و تجربه‌ی این کار را دارد، اقدام به درمان فرد بیمار می‌کند.

ارتودنسی به عنوان یک تخصص شناخته می‌شود. این تخصص یک دوره‌ی چهار ساله است. این رشته و تخصص به این صورت است که در سال اول متخصص، کار ارتودنسی را روی انواع مدل‌ها انجام می‌دهد. سپس در سه سال باقی مانده از تخصص خود، درمان روی بیماران انجام می‌شود. بعد از گذراندن این چهار سال دوره، امتحانی برای متخصصان ارتودنسی اجرا می‌شود که در صورت قبولی در آزمون برگزار شده، مدرک مورد نظر به متخصصان داده می‌شود.همان طور که در ابتدای متن اشاره کردیم، در واقعیت مدرک و رشته‌ای به نام فوق تخصص ارتودنسی در ایران وجود دارد. این تخصص دوره‌های متعددی را شامل می‌شود.

این دوره‌ها، تکمیل کننده‌ی دوره‌ی چهارساله‌ی قبل، یعنی متخصص ارتودنسی می­باشد. به مدرکی که از این دوره­ها گرفته می­شود، فلوشیپ می­گویند. این فلوشیپ نوعی مدرک برای مشکلات بسیار خاص می­باشد. از نمونه­های مختلف فلوشیپ می­توان به فلوشیپ بیماران شکاف کام، فلوشیپ بیماران شکاف لب، فلوشیپ جراحی فک و صورت و غیره اشاره کرد. البته فلوشیپ مدرکی است که به آن فوق تخصص نمی­گویند. فلوشیپ، یک دوره­ی آموزشی کوتاه مدت است. ولی فوق تخصص یک دورهی دو ساله می­باشد. 

آیا در تهران فوق تخصص ارتودنسی وجود دارد؟ 

در میان تمامی متخصصان ارتودنسی که در ایران در حال درمان بیماران خود می­باشند، تعداد 16 متخصص وجود دارند که مدرک فوق تخصص ارتودنسی در شهر تهران را دارند. این 16 نفر متخصص پس از اینکه دوره­ی خود را در تخصص ارتودنسی گذراندن، دوره­ی پیشرفته­ی ارتوسرجری را در دانشگاه دندانپزشکی شهید بهشتی طی کردند و مدرک خود را با عنوان فوق تخصص ارتودنسی دریافت کردند. در حال حاضر علاوه بر دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه تهران و دانشکده­ی دندانپزشکی در مشهد نیز دوره­ی فوق تخصص را ارائه می دهد. البته بسیاری از این فوق تخصص­ها در تهران مشغول به فعالیت می­باشند و بیمارهای خود را درمان می­کنند.

ارتوسرجری در واقع یک ترکیب از ارتودنسی و جراحی فک و صورت می­باشد که به اصطلاح به آن ارتوسرجری می­گویند. زمانی که یک فرد بیمار علاوه بر ارتودنسی به جراحی فک و صورت نیز نیاز داشته باشد، باید به دنبال یک فوق تخصص ارتودنسی و یا ارتوسرجری باشد تا این پزشک بتواند درمان آن فرد را به طور کامل شروع کند. هنگامی که یک فوق تخصص مدرک خود را دریافت می­کند، می­تواند در مهر پزشکی و تابلوی مطب خود، نام فلوشیپ ارتوسرجری را بیاورد و این نشان دهنده­ی مدرک فوق تخصص او می­باشد. ولی یک متخصص ارتودنسی، به هیچ عنوان حق این کار را ندارد و انجام دادن آن غیر قانونی است. 

مطالب مرتبط

 

نظرات

نظري ارسال نشده است
default_blogger فوق تخصص ارتودنسی در تهران
عضو سایت هستید؟ وارد شوید
مهمان
چهارشنبه, 05 ارديبهشت 1403

تصویر امنیتی

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://ortodonsi.com/

مطب های ارتودنسی دکتر مرتضی عشاق

چه موقع ارتودنسی کنیم

دانستنی های ارتودنسی

آیا می دانید اندازه دندانهای دائمی‌ ممکن است نسبت به اندازه فک خیلی بزرگ یا کوچک باشند؟ به عنوان مثال، اگر کودکی فک کوچک را از مادر و دندانهای بزرگ را از پدر به ارث برده باشد، دندانها در فک جا نمی‌‌شوند. آیا می دانید براساس پژوهشی که در نوجوانان 13-8 ساله ایرانی انجام شد، اصلی ترین علت ایجاد کننده ناهنجاری فکی، عقب بودن و کوچکی اندازه فک پایین می‌باشد؟

اطلاعات بیشتر

پرسش و پاسخ

آیا دستگاههای ارتودنسی موجب درد و ناراحتی می شوند؟

مرتضی عشاق درمانهای ارتودنسی دردی مانند درد تزریق ندارند بلکه فقط برای یک تا دو روز بعد از هر ویزیت، دندانها کمی حساس می شوند. به مرور که درمان ارتودنسی پیش می رود از این حساسیت نیز کاسته می شود. در مواردی که این حساسیت در 2-1 روز اول آزار دهنده باشد می توان از استامینوفن استفاده نمود. هر چند در این موارد اگر دارویی نیز مصرف نشود پس از سپری شدن 2-1 روز این حساسیت خود به خود برطرف می شود.

اطلاعات بیشتر