بلاگ

تخمین زمان مطالعه 3 دقیقه (682 کلمه)

راهنمای انتخاب بهترین مسواک ارتودنسی

Guide-to-choosing-the-best-orthodontic-toothbrush

پس از اینکه دندان هایتان را ارتودنسی کردید، باید به بهداشت دهان و دندان هایتان اهمیت بیشتری دهید. زیرا ممکن است مقداری از غذاها و مواد غذایی مابین دندان ها و براکت ها گیر کنند. بنابراین شما باید بهترین مسواک ارتودنسی را خریداری کنید و با استفاده از آن دندان هایتان را به خوبی مسواک بزنید.

زمانی که شما برای زیباسازی و نظم بخشیدن به دندان هایتان، ارتودنسی را انتخاب می کنید، قطعا باید به بهداشت و سلامت آنها نیز توجه کنید. بریس های فلزی که در دهان و بر روی دندان شما قرار گرفته اند، ممکن است محل مناسبی برای تجمع مواد غذایی ریز و کوچک باشند. بنابراین انتخاب بهترین مسواک ارتودنسی برای حفظ بهداشت دهان و دندان اهمیت زیادی دارد. آیا میدانید چگونه باید بهترین نوع مسواک ارتودنسی را انتخاب کنید و یا چگونه از آن استفاده کنید؟ در این بخش می خواهیم به بررسی ویژگی های بهترین مسواک ارتودنسی و نحوه استفاده از آن بپردازیم تا شما بتوانید در طول دوره درمان بهداشت دهان و دندانتان را به خوبی رعایت کنید.  

بهترین مسواک ارتودنسی چه ویژگی هایی دارد؟ 

به طور کلی برای انتخاب بهترین مسواک ارتودنسی به دنبال برند خاصی نباشید. بهترین مسواک راحت ترین مسواک است. مسواکی که شما بتوانید به راحتی با آن دهان و دندان هایتان را تمیز کنید.فارغ از اینکه مسواک شما برقی باشد یا معمولی باید دارای ویژگی های زیر باشد.

  • دارای برس نرم باشد

یکی از مهمترین ویژگی های بهترین مسواک ارتودنسی این است که از برس های نرمی برخوردار باشد. مسواک هایی که برس زبری دارند، به هیچ وجه مناسب نیستند زیرا به لثه ها آسیب می زنند و شاید افراد به دلیل زبری آنها نتوانند به خوبی دندان هایشان را مسواک بزنند. بنابراین یکی از مهمترین ویژگی ها، برخورداری از برس نرم است.

  • قابل حمل باشند

بهترین مسواک ارتودنسی، مسواکی است که قابل حمل باشد. در صورتی که مسواک فضای زیادی را اشغال کند، قطعا در کیف های کوچک جا نمی گیرد. به همین علت ممکن است شما نتوانید آن را همراه خود ببرید و این موضوع باعث ایجاد اختلال در بهداشت دهان و دندان می شود.

  • دارای سری باریک و کوچک باشد

بهترین مسواک ارتودنسی باید دارای سری باریک و کوچک باشد تا به خوبی فضای بین دندان و بریس ها را تمیز کند. برخورداری از سری کوچک یکی از مزیت های فوق العاده مسواک ارتودنسی است. زیرا به راحتی به فضاهای غیر قابل دسترس دندان نیز راه پیدا می کند و تمامی مواد غذایی باقی مانده در بین دندان ها را تمیز می کند.

نحوه صحیح مسواک زدن برای دندان های ارتودنسی شده 

. برای اینکه بتوانید به خوبی دندان هایتان را مسواک بزنید، باید مراحل زیر را دنبال کنید. پس از انتخاب و خرید بهترین مسواک ارتودنسی شما باید به خوبی مسواک بزنید تا تمامی قسمت های داخلی دهان و فضای بین دندان هایتان تمیز شود

اولین و مهمترین نکته برای مسواک زدن دندان های ارتودنسی شده این است که حتما دهانتان را کاملا باز کنید و سپس مسواک بزنید. زیرا در این صورت تمام دندان ها به خوبی تمیز می شوند. بهتر است تا از فک بالا شروع کنید و از دندان جلویی و سمت راستتان شروع به مسواک زدن کنید. بهترین حالت برای مسواک زدن این است که شما مسواک را به صورت دورانی روی دندان هایتان برس کنید. این کار را تا انتها و برای دندان های عقبی نیز انجام دهید. بهتر است دندان های تحت پوشش برس مسواک را 15 مرتبه برس بزنید. سپس همین کار را برای سمت چپ نیز انجام دهید و پس از آن فک پایین را به همین ترتیب برس کنید.

اگر بهترین مسواک ارتودنسی را انتخاب کرده باشید، به خوبی میدانید که دارای سری باریک است. بنابراین می توانید با قسمت باریک تر مسواک، سطح داخلی دندان ها یا به اصطلاح پشت دندان را نیز مسواک بزنید. برای تمیز کردن قسمت جونده دندان ها می توانید مسواک را با حرکات دایره ای شکل روی دندان هایتان حرکت دهید. به طور کلی پروسه مسواک زدن شما باید بین 3 الی 5 دقیقه طول بکشد. بنابراین اطمینان حاصل کنید که تمام نواحی به خوبی تمیز شده اند.

مطالب مرتبط

 

نظرات

نظري ارسال نشده است
default_blogger راهنمای انتخاب بهترین مسواک ارتودنسی
عضو سایت هستید؟ وارد شوید
مهمان
سه شنبه, 04 ارديبهشت 1403

تصویر امنیتی

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://ortodonsi.com/

مطب های ارتودنسی دکتر مرتضی عشاق

چه موقع ارتودنسی کنیم

دانستنی های ارتودنسی

آیا می دانید اندازه دندانهای دائمی‌ ممکن است نسبت به اندازه فک خیلی بزرگ یا کوچک باشند؟ به عنوان مثال، اگر کودکی فک کوچک را از مادر و دندانهای بزرگ را از پدر به ارث برده باشد، دندانها در فک جا نمی‌‌شوند. آیا می دانید براساس پژوهشی که در نوجوانان 13-8 ساله ایرانی انجام شد، اصلی ترین علت ایجاد کننده ناهنجاری فکی، عقب بودن و کوچکی اندازه فک پایین می‌باشد؟

اطلاعات بیشتر

پرسش و پاسخ

آیا دستگاههای ارتودنسی موجب درد و ناراحتی می شوند؟

مرتضی عشاق درمانهای ارتودنسی دردی مانند درد تزریق ندارند بلکه فقط برای یک تا دو روز بعد از هر ویزیت، دندانها کمی حساس می شوند. به مرور که درمان ارتودنسی پیش می رود از این حساسیت نیز کاسته می شود. در مواردی که این حساسیت در 2-1 روز اول آزار دهنده باشد می توان از استامینوفن استفاده نمود. هر چند در این موارد اگر دارویی نیز مصرف نشود پس از سپری شدن 2-1 روز این حساسیت خود به خود برطرف می شود.

اطلاعات بیشتر