بلاگ

تخمین زمان مطالعه 3 دقیقه (651 کلمه)

اصلاح طرح لبخند

Correcting-the-smile-design اصلاح طرح لبخند

در این مقاله به بررسی روش های مناسب برای اصلاح طرح لبخند می پردازیم. همچنین مزیت های آن را نیز بررسی خواهیم کرد. فرآیند اصلاح طرح لبخند، به مجموعه ای از کارها گفته می شود که موجب زیباتر شدن لبخند شما خواهند شد. این روزها بسیاری از افراد ترجیح می دهند ظاهری زیبا و بی عیب و نقص داشته باشند. یکی از راه های رسیدن به این ظاهر زیبا و بی عیب، استفاده از فرآیند طراحی لبخند است. در ادامه به مهم ترین کارها در جریان این فرآیند اشاره خواهیم کرد.  

روش های اصلاح طرح 

  • بلیچینگ دندان: یکی از روش های اصلاح طرح لبخند، بلیچینگ کردن است. بلیچینگ دندان عملیاتی است که طی آن دندان ها سفید و درخشان شده و هنگام لبخند زدن جلوه زیبایی ایجاد می کنند.
  • لمینت دندان: یکی دیگر از روش های اصلاح طرح لبخند که این روزها با استقبال گسترده ای از سوی افراد مواجه شده است، لمینت دندان است. در این روش نا صافی ها، لکه ها، شکستگی ها و... دندان ها به طور کامل رفع می شوند و لبخند زیبایی به شما خواهند بخشید.
  • ارتودنسی: ارتودنسی برای افرادی مورد استفاده قرار می گیرد که به دلیل رویش بد دندان، از زیبایی لبخند و فک آن ها کاسته می شود. در این روش دندان پزشک به وسیله سیم های مخصوص، دندان های شما را قالب بندی می کند تا به مرور به حالت نرمال و طبیعی برگردند. در این صورت لبخند شما زیباتر خواهد شد.
  • کاشت دندان: یکی دیگر از روش های اصلاح طرح لبخند، کاشت دندان است. همان طور که می دانید، مشاهده جای شکستگی دندان می تواند تا حد زیادی از زیبایی لبخند شما بکاهد. کاشت دندان برای شما این امکان را فراهم می کند که جایگزینی طبیعی برای دندان شکسته شده یا کشیده شده خود، فراهم کنید و زیبایی لبخند خود را افزایش دهید.
  • به طور کلی از دیگر روش های اصلاح طرح لبخند، می توان به جراحی فک و لثه، استفاده از روکش های دندان، باندینگ دندان و... اشاره کرد.

مزیت های استفاده از روش های مناسب برای اصلاح طرح لبخند

اصلاح طرح لبخند مزیت های زیادی برای بیمار به همراه دارد. اولین و مهم ترین مزیت استفاده از این روش، افزایش اعتماد به نفس است. معمولا افرادی که از نظر زیبایی چهره دچار نقص و کاستی هستند، اعتماد به نفس پایینی دارند. همان طور که قبلا بیان کردیم، لبخند زیبا یکی از شاخصه های زیبایی چهره به شمار می رود. بنابراین شما با استفاده از روش های اصلاح طرح لبخند می توانید اعتماد به نفس خود را تا حد زیادی افزایش دهید. البته باید دقت کنید که بعضی از این روش ها، علاوه بر زیبایی خاصیت درمانی نیز دارند. برای مثال، بسیاری از افرادی که دچار رویش بد دندان هستند، دچار مشکلات تنفسی نیز خواهند شد. با استفاده ارتودنسی می توان علاوه بر ایجاد زیبایی، این مشکلات شایع تنفسی را نیز رفع کرد.  

نکاتی در مورد مراقبت های پس از طراحی کردن لبخند 

ابتدا باید دقت کنید که برای اصلاح طرح لبخند، حتما به یک دندان پزشک ماهر مراجعه کنید. در این صورت این فرآیند با دقت و ظرافت بیشتری صورت خواهد گرفت. به علاوه باید بدانید که ماندگاری این روش به صورت دائمی نیست. بلکه مدت زمان ماندگاری آن به مراقبت های شما بستگی دارد. باید دقت کنید که پس از انجام این روش به طور مداوم دندان های خود را مسواک زده و یا از نخ دندان استفاده کنید. همچنین بهتر است هر چند وقت یکبار، استفاده از دهان شویه های مناسب را در دستور کار خود قرار دهید.

به علاوه پس از اصلاح طرح لبخند بهتر است در رژیم غذایی خود نیز تغییراتی ایجاد کنید. برای مثال مصرف قهوه و نوشابه را کاهش دهید. یا از خوردن خوراکی های سفت که باعث آسیب رساندن به دندان های شما می شوند، خودداری کنید. همچنین بهتر است هر 6 ماه یکبار برای جرم گیری به دندان پزشک خود مراجعه کنید.

مطالب مرتبط

 

نظرات

نظري ارسال نشده است
default_blogger اصلاح طرح لبخند
عضو سایت هستید؟ وارد شوید
مهمان
جمعه, 10 فروردين 1403

تصویر امنیتی

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://ortodonsi.com/

مطب های ارتودنسی دکتر مرتضی عشاق

چه موقع ارتودنسی کنیم

دانستنی های ارتودنسی

آیا می دانید اندازه دندانهای دائمی‌ ممکن است نسبت به اندازه فک خیلی بزرگ یا کوچک باشند؟ به عنوان مثال، اگر کودکی فک کوچک را از مادر و دندانهای بزرگ را از پدر به ارث برده باشد، دندانها در فک جا نمی‌‌شوند. آیا می دانید براساس پژوهشی که در نوجوانان 13-8 ساله ایرانی انجام شد، اصلی ترین علت ایجاد کننده ناهنجاری فکی، عقب بودن و کوچکی اندازه فک پایین می‌باشد؟

اطلاعات بیشتر

پرسش و پاسخ

آیا دستگاههای ارتودنسی موجب درد و ناراحتی می شوند؟

مرتضی عشاق درمانهای ارتودنسی دردی مانند درد تزریق ندارند بلکه فقط برای یک تا دو روز بعد از هر ویزیت، دندانها کمی حساس می شوند. به مرور که درمان ارتودنسی پیش می رود از این حساسیت نیز کاسته می شود. در مواردی که این حساسیت در 2-1 روز اول آزار دهنده باشد می توان از استامینوفن استفاده نمود. هر چند در این موارد اگر دارویی نیز مصرف نشود پس از سپری شدن 2-1 روز این حساسیت خود به خود برطرف می شود.

اطلاعات بیشتر