بلاگ

تخمین زمان مطالعه 3 دقیقه (697 کلمه)

آشنایی با انواع مسواک ارتودنسی و ویژگی های آنها

Familiarity-with-orthodontic-toothbrushes-and-their-features آشنایی با انواع مسواک ارتودنسی و ویژگی های آنها

رعایت بهداشت دهان و دندان موضوع بسیار مهمی است که افراد در هر سن و سال و هر شرایطی باید به آن توجه داشته باشند. ما این بخش را اختصاص دادیم به بررسی انواع مسواک ارتودنسی و ویژگی های آنها تا شما بتوانید یکی از بهترین نوع آنها را انتخاب کنید و برای شستشوی دندان های ارتودنسی شده خود از آنها استفاده کنید.

اگر دندان های ارتودنسی شده دارید، خوب است تا با انواع مسواک ارتودنسی آشنا شوید. زیرا این تنها چیزی است که پس از ارتودنسی دندان به حفظ سلامت دندان های شما کمک می کند. اما آیا میدانید بهترین مسواک ارتودنسی چه مسواکی است و یا چند نوع مسواک مخصوص دندان های ارتودنسی شده داریم؟ در این بخش تصمیم داریم تا شما را با انواع مسواک های مخصوص ارتودنسی آشنا کنیم و ویژگی های آنها را برایتان عنوان کنیم. با ما همراه باشید.  

انواع مسواک ارتودنسی و ویژگی های آنها 

مسواک های مختلفی برای ارتودنسی در بازار موجود هستند که شما می توانید یکی از انواع آن را بسته به سلیقه و نیازتان خریداری کنید و مورد استفاده قرار دهید. هر کدام از این مسواک ها دارای ویژگی های خاص خودشان هستند که در ادامه برایتان عنوان می کنیم.

  • 1.مسواک نرم

یکی از انواع مسواک ارتودنسی، مسواک نرم است. این نوع مسواک دارای برس های بسیار نرمی است که کاملا برای افرادی که لثه های حساسی دارند، مناسب می باشد. این نوع مسواک ها در عین نرم بودن، دارای خاصیت براق کنندگی برای دندان ها نیز می باشند. بنابراین می توان گفت می توانید با آن رابطه خوبی برقرار کنید. پرزهای نرم این نوع مسواک ها به راحتی به قسمت پشت براکت ها نفوذ پیدا می کنند و باقی مانده غذا را کاملا از پشت براکت ها و مابین دندان ها بیرون می آورند. این نوع مسواک ها برای کسانی که بیماری های ناخوشایندی را پشت سر گذاشته اند و بدن ضعیفی دارند نیز بسیار مناسب است. زیرا نرم ترین نوع مسواک در بازار است.

  • 1.مسواک گرد

یکی دیگر از انواع مسواک ارتودنسی موجود در بازار، مسواک گرد است. این مسواک ها به گونه ای طراحی شده اند که در هر دو طرف آن دندانه های درشتی وجود دارد تا به خوبی فضای مابین براکت ها را تمیز کند. در مقایسه با سایر مسواک های موجود در بازار مسواک گرد دارای قابلیت شستشوی مناسبی است.

  • 2.مسواک های کوچک

یکی دیگر از انواع مسواک ارتودنسی، مسواک کوچک است. این مسواک ها به راحتی به زاویه های مخفی و گوشه ها نفوذ پیدا کرده و دندان ها را به خوبی تمیز و براق می کنند. در زاویه های مخفی که بین براکت ها و دندان ها وجود دارد، مواد غذایی و باکتری های زیادی تجمع پیدا می کنند که اگر تمیز نشوند، با مرور زمان باعث خرابی دندان ها می شوند. بنابراین مسواکی که از آن استفاده می کنید باید به تمامی گوشه های مخفی دندان ها راه پیدا کرده و آنجا را به خوبی تمیز کند. مسواک های کوچک به دلیل ساختار و نوع طراحی و همچنین سایز کوچکی که دارند، به راحتی به نقاط مختلف دندان راه پیدا می کنند و به خوبی دندان ها را تمیز و عاری از هر گونه مواد غذایی و باکتری می کنند.

  • 3.مسواک های زاویه دار و منحنی

مسواک زاویه دار و منحنی یکی دیگر از انواع مسواک ارتودنسی است که ساختار آن با سایر مسواک های ارتودنسی متفاوت می باشد. این مسواک ها به شکل موثرتری فضای بین دندان ها را تمیز می کنند. به خاطر داشته باشید انواع مسواک ارتودنسی یا حتی مسواک های معمولی، قابلیت تمیز کردن سطح دندان ها را دارند. اما اینکه کدام یک از آنها به زاویه های غیر قابل دسترس دندان ها نفوذ پیدا کنند و آنها را تمیز کنند، موضوع مهمی است.

  • 4.مسواک ها برقی

مسواک برقی جزو انواع مسواک ارتودنسی به حساب می آید که به طور کلی عملکرد آن با سایر مسواک های دستی متفاوت است. این مسواک ها دارای سری نرم تر و با پرزهای زاویه داری هستند که به خوبی می توانند تمام قسمت های دندان را تمیز کنند. این مسواک ها جزو تخصصی ترین و حرفه ای ترین انواع مسواک های ارتودنسی موجود در بازار هستند.

مطالب مرتبط

 

نظرات

نظري ارسال نشده است
default_blogger آشنایی با انواع مسواک ارتودنسی و ویژگی های آنها
عضو سایت هستید؟ وارد شوید
مهمان
پنج شنبه, 06 ارديبهشت 1403

تصویر امنیتی

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://ortodonsi.com/

مطب های ارتودنسی دکتر مرتضی عشاق

چه موقع ارتودنسی کنیم

دانستنی های ارتودنسی

آیا می دانید اندازه دندانهای دائمی‌ ممکن است نسبت به اندازه فک خیلی بزرگ یا کوچک باشند؟ به عنوان مثال، اگر کودکی فک کوچک را از مادر و دندانهای بزرگ را از پدر به ارث برده باشد، دندانها در فک جا نمی‌‌شوند. آیا می دانید براساس پژوهشی که در نوجوانان 13-8 ساله ایرانی انجام شد، اصلی ترین علت ایجاد کننده ناهنجاری فکی، عقب بودن و کوچکی اندازه فک پایین می‌باشد؟

اطلاعات بیشتر

پرسش و پاسخ

آیا دستگاههای ارتودنسی موجب درد و ناراحتی می شوند؟

مرتضی عشاق درمانهای ارتودنسی دردی مانند درد تزریق ندارند بلکه فقط برای یک تا دو روز بعد از هر ویزیت، دندانها کمی حساس می شوند. به مرور که درمان ارتودنسی پیش می رود از این حساسیت نیز کاسته می شود. در مواردی که این حساسیت در 2-1 روز اول آزار دهنده باشد می توان از استامینوفن استفاده نمود. هر چند در این موارد اگر دارویی نیز مصرف نشود پس از سپری شدن 2-1 روز این حساسیت خود به خود برطرف می شود.

اطلاعات بیشتر